Villy Paimets • 15. detsember 2003 kell 22:00

Delfi 80 miljoniga müüdud

MicroLinki juhatuse esimehe Allan Martinsoni sõnul on Delfi aja jooksul umbes 40?50 miljonit krooni neelanud. Kui palju täpselt, ei osanud Martinson öelda, kuna raamatupidamislikult on investeeringuid tehtud paljudesse eri projektidesse.

?Kui see summa tõsi on, siis väga raske on vastu vaielda,? vastas investeerimispankur Rain Lõhmus küsimusele, kas raha hakkab internetiärisse tagasi tulema. ?Meie osta.ee-d küll sellepärast müüma ei hakka.?

Martinsoni sõnul Delfi müügihind liiga kõrge ei ole: vajalikud investeeringud on tehtud, praeguseks kulud juba langevad ning tulud kasvavad.

Käimasoleva majandusaasta lõpetab Delfi prognoosi kohaselt 1,5 miljoni kroonise kasumiga, 5 kuu jooksul on juba 800 000 krooni kasumit teenitud, ütles Delfi juhatuse esimees Ville Jehe. Delfi majandusaasta kestab 1. juulist 30. juunini.

Findexa rahvusvaheliste operatsioonide juhi Magnus Sonnorpi sõnul on Findexa otsinud teid, et oma tegevust Baltimaade internetiturul laiendada. ?Delfi ostmine on loogiline samm oma eesmärkide saavutamiseks. Tuginedes oma olemasolevatele ressurssidele ja oskustele näeb Findexa võimalust stimuleerida Delfi arengut juhtiva internetimeediafirmana Eestis, Lätis ja Leedus,? lisas Sonnorp.

Sonnorpi sõnul võib olenemata erinevast ajaloost ning kogemusest Findexa ja Delfi tegevuses leida olulist sünergiat, mis on kasulik mõlemale ettevõttele. Järgmise sammuna ongi kavas Delfi Venemaa ja Ukraina turule sealsetele tütarfirmadele toeks viia.

?Delfi edu aluseks on tasuta levik ning sõltumatu uudistekanali staatus ning meie sooviks on säilitada need väärtused ka edaspidi,? ütles Sonnorp.

Delfi asutati Eestis ja Lätis 1999. aasta sügisel, Leedus 2000. aasta talvel ning ta haldab praegu Baltimaades 6 portaali. Delfil on Emori meediauuringute kohaselt Baltimaades üle 1,1 miljoni külastaja, järgmise aasta lõpuks tahetakse 1,5 miljoni külastajani jõuda.

USA Texas Pasific Gruppi kuuluv Findexa on Norra juhtivaid meedia- ja infokataloogifirmasid, millel on tütarettevõtted kaheksas Euroopa riigis. Ettevõte käive 2002. aastal oli ligi 4 miljardit krooni ning firmas töötab üle 3000 inimese. Findexa omab tugevat turupositsiooni nii trüki- kui ka online-meedia valdkonnas.

Eestis kuuluvad lisaks infotelefonile 119 Findexa Eesti toodete hulka Eesti Ettevõtete Telefoniraamat, kohalikud telefoniraamatud ning internetikataloog www.infopluss.ee.

Hetkel kuum