Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ka meie oma inimesed võiksid rohkem ja odavamalt reisida

    Diskussioon, kas Eestil oleks vaja iga hinna eest saada siia odavlennufirmasid või mitte, on mõneti ühekülgne. Asja tuum tundub olevat, kas turistid siia tulevad või mitte ja kui palju neid tuleb, palju nad raha toovad ja kellele toovad. Hoopis tähelepanuta on jäänud, millised võimalused reisimiseks selline odavlennufirma eestlastele endile looks.
    Me arvame ikka ja jälle, et Eesti ongi maailma keskpunkt. Muidugi on tore, et paljud turistid ? ükskõik, mis teid pidi ? meid üles leiavad. Aga Euroopa ja maailma mõistes elame me pärapõrgus. Nii Eesti ettevõtluse kui ka kodanike silmaringi seisukohalt on äärmiselt oluline meie võimalus maailmas ringi reisida.
    Kui üks firma soovib alustada tegevust (eelkõige eksporti), on möödapääsmatu, et tuleb reisida, et kohtuda võimalike tarnijate, klientidega ning koguda infot, mis mujal toimub. Paraku on see nii, et Eestist nina välja pistmiseks peab juba jõukas olema, mitte seda alles planeerima. Seetõttu peab alati mõtlema, mis sellise ärireisi võimalik kasu on.
    Eelkõige reisib tegevjuht, siis mõned spetsialistid, kui enam üldse muidu ei saa, aga alati ainult hädavajalikkuse piires. Seda võimalust, et müügimehed käiks riigist riiki ja hoiaks kätt pidevalt pulsil, nagu see olema peab, saavad endale lubada juba jõukad ja väljakujunenud firmad. Võib oletada, kuidas laieneks Eesti ettevõtete võimalused, kui saaks lennata ca 35 euro eest, et külastada äripartnereid ja sihtturge. Enam ei lendaks ainult need, kes selle privileegi või positsiooni välja on teeninud, vaid võetaks kaasa ka noorem kolleeg; spetsialistid külastaks partnerfirmasid, vahetaks kogemusi; laieneks silmaring.
    Näiteks ühe Hollandi firma müügimees võib käia kliendi juures Inglismaal või Hispaanias mõnekümne euro eest, minna hommikul ja tulla õhtul tagasi. Selleks, et Eestist külastada Hispaania klienti, tuleb mitte ainult mitu päeva varuda, vaid maksta ka kopsakat piletiraha, lisaks elamise ja komandeeringu eest. Suur hulk odavalt reisivaid inimesi tagab, et lennuliiklus on piisavalt tihe ja paindlik ja seetõttu võiks tõepoolest ennustada lendamise plahvatuslikku kasvu. Elu on lühike, aeg kallis.
    Kui ettevõtlusest kaugemale vaadata, siis võib igaüks kergesti ette kujutada, kuhu ta kõik reisiks, kui see nii kallis poleks. Käia nädalavahetusel Vahemere ääres või minna vaatama mõnda kultuurisündmust või -väärtust, ilma et see vajaks pikka säästuplaani, ajavaru ega maksaks tervet varandust. Kuidas see mõjuks meie kodanike silmaringile, haritusele, konkurentsivõimele, tööjõu taastumisele, stressile ja ühiskonna avatusele tervikuna? Selleks, et jõukas sakslane saaks Vahemere äärde või Briti saartele, ostab ta lihtsalt odava lennupileti. Selleks, et Eestist seda teha, peab kõigepealt lendama suhteliselt kallilt kuhugi Kesk-Euroopasse ja sealt edasi ehk õnnestub nutikamatel mõne odavlennu peale saada. Mitte väga jõukas eestlane peab kulutama kõvasti rohkem võimaluse eest siit urkast nina välja pista. Kui sattuda Frankfurti lennujaamas viimase hetke pakkumiste osakonda, mis terve halli enda alla võtab, siis näed, milliseid võimalusi maailm pakub ja kui odavalt. Vaene eestlane peab enne sinna saama. Elu on ebaõiglane.
    Mõni näpunäide. Kui on näiteks plaanis väikese seltskonnaga (6?8 inimesega) Euroopasse rännata, siis sõites autoga Riiga ja alustades Ryanairiga lendu sealt, võib kokku hoida 12 000?20 000 krooni seltskonna peale. Kolm tundi autosõitu on selle kõrval tühiasi. Mida selle rahaga muud teha, teab igaüks ise.
    Küsimus ei ole ainult rahas mõõdetav. Eesti võiks olla võrdselt muu Euroopaga elamisväärne koht ja eestlane võimalustelt võrdne lääne pool elava liidukaaslasega. Me oleme harjunud, et kõik laevad üle Soome lahe käivad selle järgi, et soomlastel oleks siia mugav tulla. SAS ja Finnair ei vaevu eestikeelseid ajalehti pardal pakkuma. Aga nii laevad kui ka lennukid ei vea ainult turiste ja eestlasel on reiskirg veres juba sajandeid. Oleks vaid võimalusi.
  • Hetkel kuum
Noored küsivad palka nii, et maa must? Väga hea!
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
AstraZeneca aktsia hüppas pärast tulemuste avaldamist
Ravimifirma AstraZeneca alustas 2024. aastat turu ootustest tugevamate tulemustega, esimeses kvartalis kasvasid nii tulu kui ka kasum.
Ravimifirma AstraZeneca alustas 2024. aastat turu ootustest tugevamate tulemustega, esimeses kvartalis kasvasid nii tulu kui ka kasum.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.