• OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,46%6 614,87
  • DOW 30−0,06%45 808,07
  • Nasdaq 0,9%22 339,49
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,28
  • OMX Baltic−0,15%294,29
  • OMX Riga−0,04%916,34
  • OMX Tallinn−0,38%1 978,33
  • OMX Vilnius0,07%1 233,91
  • S&P 5000,46%6 614,87
  • DOW 30−0,06%45 808,07
  • Nasdaq 0,9%22 339,49
  • FTSE 100−0,07%9 277,03
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,28
  • 15.09.04, 13:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroopa Komisjon võttis vastu otsuse varuosade turu avamiseks

Eile avalikustas Euroopa Komisjon seaduse eelnõu, mis võimaldab vaba konkurentsi sõidukite nähtavate varuosade turul.
Eestis ja veel kaheksas Euroopa Liidu maas, sealhulgas Suurbritannias, on vaba konkurents autode nähtavate varuosade, nagu tuuleklaasid, peeglid ja kapotid , turul lubatud juba praegu. Ülejäänud liikmesriikides sh Austrias, Taanis, Soomes, Prantsusmaal, Portugalis ja Rootsis tohivad nähtavaid varuosasid müüa ainult autotootjad.
Eilse ettepaneku vastu ongi peamiselt Euroopa autotootjad, kelle jaoks see otsus võib tähendada olulist sissetuleku vähenemist. Nähtavate varuosade turu mahuks Euroopa Liidus hinnatakse praegu umbes 115 mld krooni. 2000. aastal teenisid Euroopa sõidukitootjad varuosade müügist 39% oma kogukasumist ja ainult 18% uutest sõidukitest.
Praeguse seisuga on Comite Europeen des Assurances (CEA) tehtud uurimuse järgi monopoolset varuosaturgu omavates Euroopa Liidu riikides autoosade hind keskmiselt 10% kallim kui vabaturuga riikides

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seaduse peavad kinnitama veel Euroopa parlament ja enamus 25. ELi liikmest.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele