• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,02%8 824,78
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,02%8 824,78
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,8
  • 15.10.04, 09:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SLÕL: Lasnamäe kiirtramm võib tulla viie aasta pärast

Juba aastaid Tallinna Laagna teele kavandatud kiirtramm võib parimal juhul tulla viie aasta pärast.
«Kolm-neli aastat läheks aega Euroopa Liidult finantseerimistaotluse koostamiseks, aasta ehituste ja hangete jaoks,» ütleb SL Õhtulehele respublikaan Toomas Tauts.
Uue trammiliini rajamine läheks Tautsi hinnangul maksma 800 miljonit krooni ja sõltuks eelkõige sellest, kas suurem osa rahast saadakse Euroopa Liidult investeeringutoetusena. Investeering koosneks laias laastus teerajatiste ehitamisest ning 35 uue trammi ostmisest, märgib Tallinna linnavolikogu Res Publica fraktsiooni aseesimees Tauts. Ta lisab, et moodsate ja kvaliteetsete trammide hinnaks võib arvestada 30 miljonit krooni.
Tallinna uue võimuliidu koalitsioonileppe üheks lubaduseks on Euroopa Liidult raha taotledes avada Lasnamäe kiirtrammiliin. «Ajalooline eksitav sõna on seal (koalitsioonileppes - toim.) sees,» täpsustab Tauts. Ta lisab, et tegelikult peetakse siiski silmas lihtsalt uue trammiliini rajamist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Milline oleks uue trammiliini marsruut? Siin on Tautsi sõnul liikluseksperdid välja käinud kaks varianti - liin jääks tänase Laagna tee trassile või teeks ringi Lasnamäele peale. Tauts usub, et elektritransport on tulevikutransport. Trammid on keskkonnasõbralikud ja kiired, põhjendab ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele