• OMX Baltic−0,39%291,24
  • OMX Riga−0,24%910,39
  • OMX Tallinn−0,36%1 894,19
  • OMX Vilnius−0,09%1 260,1
  • S&P 500−0,53%6 699,4
  • DOW 30−0,71%46 590,41
  • Nasdaq −0,93%22 740,4
  • FTSE 1000,93%9 515
  • Nikkei 225−0,02%49 307,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,61
  • OMX Baltic−0,39%291,24
  • OMX Riga−0,24%910,39
  • OMX Tallinn−0,36%1 894,19
  • OMX Vilnius−0,09%1 260,1
  • S&P 500−0,53%6 699,4
  • DOW 30−0,71%46 590,41
  • Nasdaq −0,93%22 740,4
  • FTSE 1000,93%9 515
  • Nikkei 225−0,02%49 307,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,61
  • 05.11.04, 16:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Alkoholi reklaami keeld toob kohtuskäigu Euroopa tasandil

Eesti Kaubandus-Tööstuskoda ennustab kohtuvaidlusi Euroopa tasandil, kui Eesti kehtestab alkoholi reklaamile täieliku keelu.
Kaubandus-Tööstuskoda teatas, et on otsustavalt vastu sotsiaalministeeriumi plaanile kehtestada Eestis täielik alkoholi reklaami keeld, kuna see on vastuolus Euroopa Liidu õigusega.
Alkoholi reklaami täieliku keelustamise korral tulevad kohtuvaidlused Euroopa tasandil, selgitab Kaubandus-Tööstuskoja juriidilise osakonna juhataja Reet Teder. Euroopa Kohus on leidnud, et mingi tootegrupi reklaami täielik keelustamine ühes liikmesriigis piirab kaupade vaba liikumist ja teenuste osutamise vabadust liikmesriikide vahel ning paneb teiste liikmesriikide tootjad kohalike tootjatega võrreldes halvemasse olukorda.
Reklaami eesmärgiks on lisaks läbimüügi suurendamisele anda tarbijatele vajalikku teavet toote kohta, mille reklaami täielik keelustamine lõpetab. Kuna alkoholi müük on lubatud, siis totaalne alkoholi reklaami keeld suunaks tarbijat eelistama vaid tuntud marke ja odavamat hinda, mitte ei lõpetaks alkoholi tarbimist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kaubanduskoda nõustub, et alkoholi tarbimine ühiskonnas ja eriti noorte hulgas on murettekitavalt suur, kuid reklaami täielik keelustamine ei lahenda seda. ?Näiteks tubakatoodete reklaam keelustati Eestis täielikult alates 1998. aastast, kuid vaatamata sellele kasvab statistika põhjal jätkuvalt noorte hulgas suitsetajate arv,? kinnitab Urmas Männa, Kaubanduskoja esindaja reklaamiseaduse töögrupis.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele