Hiiu Kalur ostab kalandusettevõtete restruktureerimise käigus kuni kolm uut laeva.
Kalalaevade maksumus jääb hinnanguliselt 40-50 miljoni krooni kanti laeva kohta, kirjutab Ärileht.
Möödunud aasta lõpus käivitasid Hiiu Kaluri omanikud Tiit ja Toomas Kõuhkna kontserni kuuluva kalakonservitehase Dagotari pankrotimenetluse, et keskenduda edaspidi rohkem kalapüügile. Dagotaris kaotab töö 250 inimest.
Hetkel kuuluvad Hiiu Kaluri kontserni kalapüügiettevõtte Dagomari laevastikku 12 püügilaeva. Neist kaks seisavad kalameeste puuduse tõttu kai ääres. Dagomari ligi 190-liikmeline töötajaskond väheneb pidevalt, sest kalamehi ostavad üles Tallinna sadamas tegutsevad kauba- ja reisilaevade firmad ning puksiiriettevõtted. Ülejäänud Dagomari laevad on Balti meres kalapüügil, kui ilm lubab.
Dagomari juhataja Ülo Esta sõnul oli ettevõttel möödunud aastal võimalik püüda 16 500 tonni kilu ja räime ning see maht püüti peaaegu täis. Ligi kolmandiku ulatuses müüakse püütud kala Rootsi ja Taani kalatööstustele.
Dagomar teenis möödunud aastal üle 12 miljoni krooni kahjumit. Ettevõtte kohal lasub pikaajaline maksuvõlg. Mulluse viletsa tulemuse põhjus oli Esta sõnul asjaolu, et Dagomar andis maksejõuetule Dagotarile sisuliselt tasuta kala. Nüüd kus Dagotar kui Hiiu Kaluri kontsernis kõige enam kahjumit teeninud ettevõte pankrotistub, loodab Esta Dagomariga sel aastal taas kasumisse jõuda.
Seotud lood
Lisatud interaktiivne kaart Läänemereriikide tänase olukorraga töötuskindlustussüsteemis
Täna näib mõeldamatu tegutseda ja töötada riigis, kus puudub töötukassa ning töötuskindlustus. Ometi kaheldi veel paar aastakümmet tagasi Eestis sotsiaalsüsteemi rajama asudes selle vajalikkuses sügavalt. Veenmist, et tegu on tõesti olulise asjaga, oli selle algatajatel omajagu.