Suurima, ligi 800 miljoni kroonise käibehüppe tegi mullu Silberauto. ?Kõikide üksuste müük oli parem kui aasta varem, lisandus Mitsubishi müük, aga kõige suurema kasvu tõid veoautod ja seda eriti Leedus,? ütles Silberauto PR-juht Raivo Murde. Silberauto ei olegi päris võrreldav ülejäänud küsitletutega, sest esindab mitu marki, tegutseb kõikides Balti riikides, müüb veoautosid ning omab ühtlasi osalust Baltimaade suurimas pruugitud autode müügikohas ? Balti Realiseerimiskeskuses (BRC), mis müüs eelmisel aastal 3412 sõidukit.
Balti turu kasvu tõi käibe suurenemise põhjusena välja ka Amserv Grupi juhatuse esimees Raivo Kütt, kelle juhitava ettevõtte käive purustas mullu esmakordselt miljardi krooni piiri. ?Lätis kasvas eelmisel aastal uute autode turg 29%, meie müük kahekordistus,? ütles Kütt.
Teise koha hõivas tabelis Volkswageneid müüv AS Saksa Auto, mille käive kerkis eelmisel aastal üle 39 protsendi, kasum kasvas aga rohkem kui kaks korda.
?Käive kasvas läinud aastal esmalt tänu sellele, et oli hea aasta. Majandus kasvas, keskmine palk ja töökohtade arv suurenesid,? loetles Saksa Auto reklaamijuht Reigo Kuivjõgi põhjuseid. ?Suuremal hulgal rahvast olid suuremad võimalused soetada omale uus auto. Kui turg tõuseb, siis tulemused peavadki paranema.?
Saksa Auto kasum kasvas aga 10 miljonilt 25,1 miljonile kroonile seepärast, et eelmine aasta oli Kuivjõgi sõnul oluliste investeeringute tegemises hingetõmbe aasta.
Kolmandaks kerkis tabelis aga Lõuna-Eestis Volkswageneid müüv Aasta Auto, seega võib öelda, et ?rahvaauto? müüjatel oli tõeliselt hea aasta. Mõlema ettevõtte teatel tõi müügiedu hiljuti aasta autoks 2005 valitud uue põlvkonna VW Golf.
Suurima languse tegi läbi Peugeot? esindaja Kommest Auto, mille käive vähenes viiendiku võrra ning kasum langes kolm korda. Pikaaegse turuliidri halvenenud tulemuste kohta ütles Kommest Auto turundusdirektor Danel Hein: ?Ühte ja sellist väga suure kaaluga põhjust minu arust ei olegi.?
Küll tõi Hein aga välja mitu põhjust, mis tema arvates mõjutasid Kommesti majandustulemusi: kasvas kasutatud autode import, liitumine Euroopa Liiduga nõudis investeeringuid, konkurents tihenes, müük sõltub uutest mudelitest, kinnisvaraturg elavnes ja eluasemelaenud muutusid soodsamaks. ?Meie tähelepanu oli suunatud tegevustele, mis annavad tulemusi alles pikemas perspektiivis,? mainis Hein veel.
Oma tulemusi ei avaldanud poolemiljardiliste käivetega Info Auto ja Fakto Grupp, viimati nimetatu tulemused selguvad veebruaris.
Kõik tabelis avaldatud andmed on esialgsed ja auditeerimata, näiteks Viking Motorsi juhatuse esimees Üllar Taniberg ütles, et ettevõtte teenis kasumit vähemalt 3,8 miljonit krooni, kuid auditi käigus võib see summa suureneda.
Seotud lood
Lisatud interaktiivne kaart Läänemereriikide tänase olukorraga töötuskindlustussüsteemis
Täna näib mõeldamatu tegutseda ja töötada riigis, kus puudub töötukassa ning töötuskindlustus. Ometi kaheldi veel paar aastakümmet tagasi Eestis sotsiaalsüsteemi rajama asudes selle vajalikkuses sügavalt. Veenmist, et tegu on tõesti olulise asjaga, oli selle algatajatel omajagu.