Eesti liinilendurid otsivad töövõimalusi välismaal, kuna palgavahed Euroopa kolleegidega on mitmekordsed.
Eesti liinilendureid ei rahulda mitmekordsed palgaerinevused võrreldes Euroopa kolleegidega ning üha suurenevad liinilendurite palgavahed Baltimaades. See kõik sunnib eesti lendureid otsima senisest tõsisemalt tööd välismaal, teatas Eesti Liinilendude ametiühing(ELA).
ELA esindajad osalesid üleeile Riias Ryanair?i poolt korraldatud infopäeval. Üritus oli küll suunitletud läti liinilenduritele, kuid kohal olid peale eesti ka leedu liinilendurid. Infopäeva raames toimus ka aktiivne värbamiskampaania ning anti ülevaade töö- ja palgatingimustest Ryanair?is.
Eesti Liinilendurite Ametiühingut teeb murelikuks eesti lennufirmade loid ning kohati ükskõikne suhtumine oma pilootide palgatingimuste parandamiseks. Seda olukorras, kus palgaerinevused on mitmekordsed ja eesti rahvusest professionaalset kaadrit on vähe. ?Kui olukord ei muutu ja eesti lendurite palgad ei suurene, siis liinilendurid hakkavad lahkuma? märkis ELA esimees, Rauno Menning. ?Kui see peaks juhtuma, satuvad kohalikud lennufirmad väga raskesse olukorda ning siis tuleb hakata otsima tööjõudu väljastpoolt Eestit.? lisas Menning.
Olukorra tõsidust on tajunud aga läti lennukompaniid, eesotsas SAS Gruppi kuuluv Air Baltic, kes tõstis liinilendurite palka aasta algusest 30% ja trend palgatõuks jätkub.
Lendurite palgatõus Lätis sunnib ka ELA?t senisest tugevamalt võitlema eesti lendurite palgatõusu eest, kuid ka väga tõsiselt otsima oma liikmetele tasuvamaid töövõimalusi mujal maailmas.
Liinilendurite Ametiühingusse kuulub 43 liinilendurit ning ELA on Eesti Liinilennunduse Ametiühingu ja Transpordiametiühingute Föderatsiooni liige.
Seotud lood
Poola Keskpank oli kolmandas kvartalis juba teist kvartalit järjest maailma suurim kullaostja ning üldiselt on märgata Ida-Euroopa riikide aktiviseerumist kullaturul, selgub Maailma Kullanõukogu (WGC) avaldatud andmetest.