Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parklakoht lisab korterile väärtust

    Kuna autosid tuleb aina juurde ja parkimiskohti on vähe, tõusevad viimaste hinnad kiiresti ning on tekkimas parklakohtade turg.
    Arco Vara Kinnisvarabüroo elamispindade grupi juht Urmas Tehver ütleb teemat kommenteerides, et reeglina on kõik uued kortermajad projekteeritud nii, et parkimiskohad on krundil või maja all. Majaalused parkimiskohad müüakse tavapäraselt eraldi korteriomanditeks vormistatuna (100 000?200 000 kr, kohati ka rohkem). ?Olenevalt asukohast, parkimiskohtade arvust ja projektist, sisalduvad krundil asuvad parkimiskohad kas kaudselt korterihinnas või müüakse neid eraldi suurusjärgus ca 30 000?70 000 krooni,? väidab ta.
    Juhul kui parkimiskoha omand on juriidiliselt lahendatud eraldi korteriomandina, siis on võimalik neid ka eraldi müüa. Tehveri hinnangul üldjoontes aktiivset kauplemist parkimiskohtadega korteritest eraldi pole, mis ei tähenda, et neid tehinguid üldse ei tehtaks. Kesklinnas on parkimiskoha olemasolu tema sõnutsi vaieldamatult väga oluline kriteerium, korteri koguhinda mõjutab see aga siiski vähemal määral.
    Pindi Kinnisvara hindaja Jaanus Sarapuu hinnangul võib parkimiskoha olemasolu korteri hinda kergitada, seda võtavad ka hindajad turuväärtuse määramisel arvesse. Samas kui korteri juurde parkimiskohta otseselt ei kuulu, siis enamasti see turuväärtust alandav tegur ei ole.
    Sarapuu tunnistab, et parkimiskohtade turg täiesti eksisteerib. ?Parkimiskohtade hindamisakte küll ei tellita ja neid pangalaenu tagatiseks ei seata, aga ostu-müügitehinguid sooritatakse nendega küll,? ütleb ta. Enamikus arendusprojektides müüaksegi parkimiskohad korterist eraldiseisva omandina ja omanikul on neid hiljem õigus võõrandada. Ta lisab, et loomulikult saab turg tuge ka sellest, et ilma ostetud parkimiskohata võib autole koha leidmine kesklinnas suureks peavaluks osutuda. ?See võimaldab nende eest ka üsna soolast hinda küsida,? kinnitab ta.
    Uus Maa Kinnisvarabüroo maakler Elari Tamm väidab kindlalt, et parkimiskoht on hea investeering. Ta osutab sellele, et kesklinna korterit ostes arvestab klient eelnevalt sellega, et tal tasub ka parkimiskoht osta, mis reeglina lisandub veel korterihinnale ning üldjuhul mõjutab see korteri hinda 10?15%. Näitena toob ta korteri kesklinnas, mis maksab 2 miljonit krooni, kuid koos parkimiskohaga võib selle hind olla isegi 15?20% kõrgem. ?Mida aeg edasi, seda suuremat rolli mängib parkimiskoha olemasolu korteri lõpphinnas ja turuväärtuses,? sõnab ta.
    Tallinna kesklinnas, sh vanalinnas, on aina suurenevaks probleemiks parkimiskohtade puudumine. Iga vähegi atraktiivne vaba maalapp läheb ehituse alla, et tagada vara parim kasutus ja seeläbi saavutada suurim väärtus. Seega jääb kesklinnas vaba pinda üha vähemaks. Et mingil määral parkimisprobleeme leevendada või siis probleemi süvenemist ära hoida, pannakse arendajale kohustus rajada kortermaja juurde teatud arv parkimiskohti. Turvalise ja mugava parkimiskoha olemasolu kortermaja juures on saamas üha määravamaks, pole sugugi haruldased juhtumid, kus selle puudumine on saanud müügitehingu takistuseks.
    Parklakohtade hinnad on olenevalt asukohast vahemikus 75 000?150 000 krooni koht, vanalinnas võib ühe parklakoha hind olla isegi 2?3 korda kallim. Hinda mõjutab ka asjaolu, kas parkla asub näiteks maa-aluses garaa?is või on lihtsalt koht hoovis. Reeglina müüakse parkimiskohad eraldi, st selle hind ei sisaldu korteri müügihinnas.
    Brookusmäe projektis Pikal tänaval olid parkimiskohtade hinnad vahemikus 300 000?350 000 krooni. Kuna viimastele kohtadele oli soovijaid rohkem kui vabu kohti, kerkisid hinnad 450 000 kroonini.
    Üle-eestiliselt vaadeldes väärtustatakse parkimiskohti eelkõige piirkondades, kus on kas tasuline parkimine või tihe kõrghoonestus ? seega ühe ruutmeetri kohta suhteliselt rohkem autoomanikke. Siia kuuluvad Tartu ja Pärnu kesk- ja vanalinna piirkonnad, kus vaba maad napib ning selle hinnatase oluliselt kerkinud. Kindlasti on parkimiskoha olemasolu plussiks ka teistes linnades, kuid mõju korteri turuväärtusele oluliselt väiksem.
    Parkimiskoht mõjutab korteri hinda, kui see müüakse kasutuskorra alusel.
    Protsentuaalselt on parkimiskoha hinda raske välja tuua, kuna kõik sõltub konkreetse korteri suurusest ja hinnast.
    Kuid üldjuhul võib öelda, et uutel arendustel on kesklinna tsoonis parkimiskohtade hinnad (mida müüakse kasutuskorra alusel) vahemikus 75 000?120 000. Uutel korteritel näidatakse korteri ja parkimiskoha hind ostu-müügilepingus reeglina eraldi, kui korter aga hiljem edasi müüakse, siis tavaliselt müüakse neid koos. Kui parkimiskoht müüakse aga eraldi korteriomandina, siis see ei mõjuta otseselt korteri hinda. Sõltub juba konkreetsest majast, kas see on korralik garaa? või lihtsalt maja all lahtine koht.
    Hoovialal asuvaid parkimiskohti korteriomandina seada ei saa, sellest ka hinnaerinevus.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
"Tunnen, et on vaja telefon kätte võtta... ja kukun jälle töösse!"
Miks juhtub nii, et inimesed on pidevalt ühenduses tööga, millised on tagajärjed ja kuidas ennast tööst lahti haakida, kirjutavad organisatsiooniuurijad Anne Reino, Alo Treial ja Maria Murumets Äripäeva essees.
Miks juhtub nii, et inimesed on pidevalt ühenduses tööga, millised on tagajärjed ja kuidas ennast tööst lahti haakida, kirjutavad organisatsiooniuurijad Anne Reino, Alo Treial ja Maria Murumets Äripäeva essees.
Ferrari kutsub tagasi 23 000 sõidukit
Itaalia autotootja Ferrari kutsub tagasi 23 555 sõidukit, sest kahtlustab paljudel mudelitel viga pidurites, vahendab ajakiri Car and Driver.
Itaalia autotootja Ferrari kutsub tagasi 23 555 sõidukit, sest kahtlustab paljudel mudelitel viga pidurites, vahendab ajakiri Car and Driver.
Reaalajas börsiinfo
Raadiohitid: ostuidee karuturul ja tippjuhtimise vähem nähtav pool
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.
Hiina eksport kasvas, kuid väljavaade näib tume
Hiina eksport kasvas juulis oodatust kiiremini, andes riigi majanduse taastumiseks koroonapandeemiast julgust. Samas globaalse nõudluse nõrgenemine võib hakata lähikuudel tarneid pidurdama, vahendab Reuters.
Hiina eksport kasvas juulis oodatust kiiremini, andes riigi majanduse taastumiseks koroonapandeemiast julgust. Samas globaalse nõudluse nõrgenemine võib hakata lähikuudel tarneid pidurdama, vahendab Reuters.
Tallinki konkurent müüs laeva
Läänemerel Tallinkiga võidu seilav Viking Line sõlmis eile lepingu aluse M/S Amorella müügiks Corsica Ferries SASile, teatas ettevõte
Läänemerel Tallinkiga võidu seilav Viking Line sõlmis eile lepingu aluse M/S Amorella müügiks Corsica Ferries SASile, teatas ettevõte

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.