Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kliendiüritusel arvestage maksuküsimustega

    Ruumide rentimine. Ürituse läbiviimiseks kasutatava pinna rendikulud ei kuulu tulumaksuga maksustamisele
    ja puuduvad ka piirangud sisendkäibemaksu mahaarvamiseks.
    Kui selliste ruumide kaunistamiseks ostetakse näiteks lilli või muid dekoratsioone, siis ei maksustata ka neid kulutusi. Need kulud omaette ei kujuta endast mingisugust kingitust kliendile.
    Kuna ürituse eesmärk on kasvatada kliendilojaalsust ja võita juurde uusi kliente, siis saab kahtlemata pidada neid kulusid täielikult ettevõtlusega seotud kuludeks.
    Näiteks kui äriühing korraldab klientidele tootetutvustuspäeva Sakala keskuses, mille kohta viimane esitab 8000kroonise arve ruumide rentimise eest, siis tulumaksukohustust sellise arvega ei kaasne ning sisendkäibemaksu mahaarvamise piirangud puuduvad.
    Artistide esinemine. Kui üritusele on kutsutud esinema ansambel, mustkunstnik, eksootiline tantsutrupp, õhtujuht või muud artistid, siis on tulumaksuseaduse tähenduses tegemist külaliste ja äripartnerite kultuurilise teenindamisega. Samuti loetakse kultuuriliseks teenindamiseks näiteks kontserdi-, kino- või teatrikülastused. Äriühing võib tulumaksuvabalt teha selliseid kulutusi kuni teatud piirmäärani.
    Vastuvõtukulusid ei maksustata äriühingute puhul summaarselt kuni 500 krooni pluss 2% palgafondist ühe kalendrikuu kohta. Kui mõnel kuul äriühing vastuvõtukulusid ei tee, siis on võimalik aasta lõppedes teha summeeritud arvestus ja kasutada ka üksikutel kuudel kasutamata jäänud maksuvaba osa.
    Kui kulutused jäävad ettenähtud piirmääradesse, tulumaksu täiendavalt tasuda ei tule. Suuremate summade puhul kuulub kingitusena maksustamisele piirmäärasid ületav osa, tasuda tuleb tulumaks määras 24/76.
    Näiteks äriühing tellib banketile õhtujuhi, mille eest õhtujuhti pakkuv äriühingu esitab arve summas 4000 krooni. Äriühingu palgafond on 100 000 krooni kuus. Eeltoodu põhjal maksustatakse sellises olukorras tulumaksuga vaid 1500 krooni õhtujuhi tasust. 2500 krooni (2% palgafondist 2000 krooni pluss 500 krooni) tasust jääb maksustamata.
    Artistide ja muude kliendiüritustel abiks olevate inimeste tasustamisel tuleb arvestada seda, et kui arvet ei esita nende tööandja või kui nad ise pole ettevõtjad, siis tuleb makstavalt töötasult maksta sotsiaalmaks ja tööandja töötuskindlustusmakse ning kinni pidada tulumaks ja töötaja töötuskindlustusmakse.
    Toitlustamine. Toitlustamiskulud külalistele ja äripartneritele ei kuulu maksustamisele senikaua, kui ei ületata vastuvõtukuludeks ettenähtud maksuvaba piirmäära.
    Samas näiteks emaettevõtte töötajatele tehtud kulutused, alates toitlustamisest ja lõpetades meelelahutuse või kultuurisündmustega, tuleb tütarettevõttel maksustada vastuvõtukuludena.
    Arveid, millel on teenuse osutaja välja toonud ainult ruumide rendi, kuid mis tegelikkuses sisaldavad endas ka toitlustamiskulusid, tuleb maksustada teenuse osutaja toitlustamisele tehtud kulude ulatuses vastuvõtukuludena. Samas tuleb arvestada maksuvaba piirmäära. Kui arvel on toitlustamine eraldi välja toodud, siis käsitleb toitlustamist vastuvõtukuludena teenuse saaja.
    Kui sisendkäibemaks on vastuvõtukuludelt maha arvatud, maksustatakse külaliste ja äripartnerite toitlustuskulud käibemaksuga. Maksustatav väärtus on soetusmaksumus või teenuse omahind. Kui sisendkäibemaksu maha ei arvatud, siis üleandmist käibemaksuga ei maksustata.
    Transport ja majutamine. Külaliste ja äripartnerite majutamise ja transpordikulud on käsitletavad sarnaselt toitlustamise ja kultuurilise teenindamisega vastuvõtukuludena, mis tähendab, et maksustamine toimub vaid siis, kui ületatakse maksuvabasid piirmäärasid.
    Kingitused. Rahandusministeeriumi poolt on välja töötatud tulumaksuseaduse muutmise eelnõu, mille kohaselt tahetakse kehtestada 2006. aastast reklaamkingitustele sarnaselt käibemaksuseadusele 50kroonine maksuvaba piirmäär.
    Praegu kehtivas tulumaksuseaduses ei ole kingituste puhul maksuvabasid piirmäärasid ette nähtud ning kõik kingitused kuuluvad maksustamisele tulumaksuga määras 24/76.
    Käibemaksuarvestuses ei teki käivet ettevõtluse huvides kauba tasuta üleandmisest mittemüüdava kaubanäidisena (sõltumata väärtusest) või kauba, mille maksustatav väärtus ei ületa 50 krooni (ilma käibemaksuta), üleandmisest reklaami eesmärgil. Selliste meenete soetamisel tasutud käibemaks on õigus maha arvata.
    Praegu kehtiva tulumaksuseaduse alusel tuleb reklaamkingituste maksustamisel hinnata, kas reklaamkingitus omab selle saaja jaoks tarbimisväärtust suuremas osas, kui on selle eseme reklaamifunktsioon kingi tegija seisukohast. Arusaadavalt pole sellise ebamäärase põhimõtte rakendamine praktikas alati lihtne.
    Näiteks lihtsamad pastapliiatsid, võtmehoidjad ja välgumihklid ei kuulu tulumaksuga maksustamisele, kuna nende tarbimisväärtus saaja jaoks on sisuliselt olematu. Samas T-särkide puhul võib maksuhaldur kontrolli korral asuda seisukohale, et tegemist on kingitusega, mis omab tarbimisväärtust ning maksustada vastavad tekkinud kulud tulumaksuga määras 24/76.
    Tööülesannete täitmisega mitteseotud ürituste korraldamiskulud tuleb maksustada erisoodustusena, st tasuda tuleb tulu- ja sotsiaalmaks.
    Sellisteks üritusteks võivad olla suve- ja muude aasta­aegadega seotud päevad, tähtpäevade puhul korraldatud üritused, kontserdi-, kino- või teatrikülastused.
    Erandina ei maksustata üritustel osalevatele töötajatele ja klientidele tehtud kulutusi transpordile, majutamisele ja muudele kuludele, kui töötaja täidab ürituse raames tööülesandeid näiteks ürituse ettevalmistamisel või läbiviimisel.
    Kui klientidele suunatud üritusel osalevad ka enda töötajad, võib kõne alla tulla proportsiooni kohaldamine, kui töötajatele tehtud kulutusi pole võimalik täpselt eristada. Näiteks kui toitlustamine maksis 20 000 krooni ning üritusel osales 100 inimest, kellest 40 olid oma töötajad ja 60 külalised, siis on vastav proportsioon 40 protsenti.
    Seega 8000 krooni tuleks maksustada erisoodustusena ja 12 000 krooni vastuvõtukuludena.
    EMT on kõik reklaamkingitused maksustanud, nagu seadus ette näeb, ja kuna ka maksude raha on reklaamkingituste eelarves, on see loomulikult vähendanud tellitavate reklaamkingituste hulka. Kui rakendub 50kroonine maksuvaba piirmäär, siis selle tõttu me oma reklaamkingituste eelarvet ei suurenda, küll aga saaksime järelejääva raha arvel osta rohkem kingitusi.
    Reklaamkingituste valimisel pole hind määravaks teguriks. Kingi valikul lähtume kinkimise eesmärgist. Seega, kui sobiv kingitus ja vajalik kogus valitud, toimub maksustamine lähtuvalt kehtivale seadusandlusele. Kingituste valik ja hinnaklass on meil äärmiselt mitmekesine, alustades logoga pastapliiatsitest kuni lausa kunstnike töödeni välja.
    Uus maksusüsteem leevendab mõnevõrra ettevõtte maksukoormust. Kingitustega püüame tõsta eelkõige partneri või kliendi meeleolu. Iga kingitus peab endas kandma kindlat sõnumit ja olema samas meelelahutuslik. Heaks traditsiooniks on saanud Saku sünnipäevafestivalid oktoobris, ühised Saku Suurhallis toimuvate ürituste külastused ja loomulikult Saku brändidega seotud meened.
    Kuigi senine tulumaksuseadus, kus kõik reklaamkingitused tuleb maksustada, on kingituste tegemist olulisel määral piiranud, ei ole plaanis eelarvet suurendada. Kingitused on meil enamasti umbes 50 krooni suurusjärgus olnudki. Tüüpilisteks firmasümboolikaga kingitusteks on olnud näiteks pastapliiats, võtmehoidja, kohvikruus, fliissall, ? väike põlevkivitükk karbis jms.
    Klientidele kingituste tegemine ei mõjuta ettevõtte müügitegevust ja seetõttu ei mõjutaks muudatus väikest kingituste eelarvet. Kingitusi teeme harva ja eelarve on väga väike, mistõttu pole kingitustelt tasutavad maksud nii olulised. Oleme teinud piiratud koguses mitte kuigi kallihinnalisi ettevõtte sümboolikaga kingitusi, nagu vihmavarjud, sallid, kalendrid jms.
    Uue seadusega saame rohkem jagada väiksemaid ja odavama hinnaga meeneid ehk reklaamkingitusi. Reklaamkingituste alla kuuluvadki pisemad ja odavamad asjad, mida jagame klientidele näiteks messidel ning üritustel. Hinnaklass jääb 50?150 krooni vahele. Ärikingid on mõeldud aga koostööpartneritele ja need on pisut kallimad asjad, nagu hõbeehted, konjak, lennukimudeli. Ärikingituste hind jääb 200?500 krooni piiresse.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.