Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raju keskklass - Saab 9-5 Aero

    Uus Saab 9-5 ei tee häbi oma margi nimele, sest endiselt kannab legendaarse Rootsi margi esindaja edasi lennukitootja autodesse pandud häid omadusi ja ka veidrusi.
    Kuigi hirmsasti tahaks hakata pajatama hundist lambanahas, ei saa seda Saab 9-5 Aerot vaadates teha. Miks? Välimuse järgi uut Saabi lambukeseks küll nimetada ei julgeks, sest agressiivsed esituled, mis sind kurjalt jälgivad, ei luba seda teha. 9-5 pole ka mõõtmetelt just väikseim auto ja kuulub oma gabariitidega suurde keskklassi.
    Auto kesta all peituvast hundist ei taha ka rääkida, sest see, mis seal varjul, on kaugelt jõhkram kui hallivatimees. Seal on midagi, mis sööb ahnelt maanteekilomeetreid ja esirehve.
    Aero mootorikatte all olev turbomootor tõmbab vägisi näo naerule, just nimelt vägisi, sest kiirendus, mida suur auto pakub, on hullumeelne. Kohaltvõtt on esiveolisele kohane ehk aeglane.
    Asi nimelt selles, et veojõukontrolliga kohalt võttes pidurdab elektroonika rataste tühja löömist ja seega hoiab kiirendust üsna kontrolli all. Ilma arvuti abita kohalt lennates jääb esirehve mälestama vaid rehvisuits, kuid liikumine on ikka suhteliselt aeglane.
    Tõeline elamus saabub alles kerge hoo pealt, kui elektroonika sekkumine pole enam vajalik ja meeletu tõmme sunnib kahe käega roolist haarama. Suuremaid kiirusi, kui meie teedel lubatud, on spidomeeter väga varmas näitama.
    Siiski tuleb Saabiga ettevaatlikult ringi käia. Möödasõidul paremat jalga sirgeks ajades hakkab kogu hobustekari perutama ja auto tahab tõsist roolimist, et teel püsida. Eks selle eripära taga peituvad ka meie teede "eripärad" nimega rööpad. Tegelikult peetakse esiveolisele teel mõistliku käitumise piiriks 220 hobujõudu, kuid võimsuse võiduajamine on sundinud ka Saabi kapotialuse hobusetalli ajama 260ni.
    Gaasipedaaliga mõistlikult käitudes on 9-5 Aero kergelt juhitav ja vägagi mugav, lihtsalt peab ennast tagasi hoidma.
    Saabi interjöör on igati asjalik ja disainer on värvidega omajagu hullata saanud. Siiski pole kogu sisustuse disainimisel rootslaslikku konservatiivset joont unustatud. Multifunktsionaalne rool on kenasti kahevärviliselt disainitud ja istub ka hästi käes.
    Proovisõidu autol olnud nahksed istmed on mugavad ja pakuvad kiiretes kurvides ka head külgtuge.
    Siiski pole vabanetud nendest n-ö Saabi veidrustest, mis kohati muige näole toovad. Esiteks juba see, et kui soovite autot käivitada, ei asu süütelukk mitte roolisambal, vaid kahe istme vahel. Saab ise rõhutab, et see on praktiline, sest siis ei käi võtmehoidja vastu jalga.
    Vägagi praktiliseks võib pidada päiksevarje, mida on nii juhil kui ka kõrvalistujal kaks. Nimelt saab ühe panna küljele ja teise ette, et kurvides keerutades päike silma ei hakkaks paistma. Märk "Kinnitage turvavööd!" laes on Saabi poolt aga juba selge eputamine oma lennundustaustaga.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.