Uus Saab 9-5 ei tee häbi oma margi nimele, sest endiselt kannab legendaarse Rootsi margi esindaja edasi lennukitootja autodesse pandud häid omadusi ja ka veidrusi.
Kuigi hirmsasti tahaks hakata pajatama hundist lambanahas, ei saa seda Saab 9-5 Aerot vaadates teha. Miks? Välimuse järgi uut Saabi lambukeseks küll nimetada ei julgeks, sest agressiivsed esituled, mis sind kurjalt jälgivad, ei luba seda teha. 9-5 pole ka mõõtmetelt just väikseim auto ja kuulub oma gabariitidega suurde keskklassi.
Auto kesta all peituvast hundist ei taha ka rääkida, sest see, mis seal varjul, on kaugelt jõhkram kui hallivatimees. Seal on midagi, mis sööb ahnelt maanteekilomeetreid ja esirehve.
Aero mootorikatte all olev turbomootor tõmbab vägisi näo naerule, just nimelt vägisi, sest kiirendus, mida suur auto pakub, on hullumeelne. Kohaltvõtt on esiveolisele kohane ehk aeglane.
Asi nimelt selles, et veojõukontrolliga kohalt võttes pidurdab elektroonika rataste tühja löömist ja seega hoiab kiirendust üsna kontrolli all. Ilma arvuti abita kohalt lennates jääb esirehve mälestama vaid rehvisuits, kuid liikumine on ikka suhteliselt aeglane.
Tõeline elamus saabub alles kerge hoo pealt, kui elektroonika sekkumine pole enam vajalik ja meeletu tõmme sunnib kahe käega roolist haarama. Suuremaid kiirusi, kui meie teedel lubatud, on spidomeeter väga varmas näitama.
Siiski tuleb Saabiga ettevaatlikult ringi käia. Möödasõidul paremat jalga sirgeks ajades hakkab kogu hobustekari perutama ja auto tahab tõsist roolimist, et teel püsida. Eks selle eripära taga peituvad ka meie teede "eripärad" nimega rööpad. Tegelikult peetakse esiveolisele teel mõistliku käitumise piiriks 220 hobujõudu, kuid võimsuse võiduajamine on sundinud ka Saabi kapotialuse hobusetalli ajama 260ni.
Gaasipedaaliga mõistlikult käitudes on 9-5 Aero kergelt juhitav ja vägagi mugav, lihtsalt peab ennast tagasi hoidma.
Saabi interjöör on igati asjalik ja disainer on värvidega omajagu hullata saanud. Siiski pole kogu sisustuse disainimisel rootslaslikku konservatiivset joont unustatud. Multifunktsionaalne rool on kenasti kahevärviliselt disainitud ja istub ka hästi käes.
Proovisõidu autol olnud nahksed istmed on mugavad ja pakuvad kiiretes kurvides ka head külgtuge.
Siiski pole vabanetud nendest n-ö Saabi veidrustest, mis kohati muige näole toovad. Esiteks juba see, et kui soovite autot käivitada, ei asu süütelukk mitte roolisambal, vaid kahe istme vahel. Saab ise rõhutab, et see on praktiline, sest siis ei käi võtmehoidja vastu jalga.
Vägagi praktiliseks võib pidada päiksevarje, mida on nii juhil kui ka kõrvalistujal kaks. Nimelt saab ühe panna küljele ja teise ette, et kurvides keerutades päike silma ei hakkaks paistma. Märk "Kinnitage turvavööd!" laes on Saabi poolt aga juba selge eputamine oma lennundustaustaga.
Seotud lood
Eesti eraisikutele suunatud pangahoiuste turu kokkuvõte näitab, et säästuhoiuste osas, kus hoiustaja saab mõne päevaga oma raha ilma intressi kaotamata taas ise kasutusse võtta, erinevad pankade intressipakkumised üle kahe korra - alates Citadele pakutavast 1,5 protsendist aastas kuni Bigbanki pakutava 3,3% protsendini aastas.
Hetkel kuum
Euribor langeb järgmise aasta lõpuks 2%-le
Tagasi Äripäeva esilehele