Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Messikülalisi kutsu ise

    Eesti Expo juhatuse liige Risto Meigas rõhutab, et messi õnnestumine oleneb ka eksponentide aktiivsusest messi reklaamides ning oma kliente ja koostööpartnereid messi olemasolust teavitades.
    Messikorraldaja eesmärk on Meigase hinnangul eelkõige laiema avalikkuse teavitamine, massi kutsumine messile. Lisaks saadetakse isiklikud kutsed asjassepuutuvatele alaliitudele, ühendustele ja riigiasutustele. Tähtsa osa messikülastajatest moodustavad ka spetsialistid, keda messikorraldaja teavitab erialakirjanduse, -liitude või -pressi vahendusel.
    Meigas möönab aga, et alati ei jõua reklaam kõigini, isegi kui seda väga suures mahus teha. Mure parim lahendus ongi isiklike messikutsete saatmine. Mõni eksponent tegutseb väga spetsiifilisel alal ning tema klientideks on vaid üksikud ettevõtted. Sellises olukorras on mõeldamatu, et eksponent ei saada oma partneritele kutseid messile, kus ta osaleb.
    Kui otsustatakse messil osaleda, siis tuleb seda maksimaalselt ära kasutada, toonitab Meigas. "Kui messil osalemise eesmärgiks on uute kontaktidele loomine, soovitan koostada nimekirja neist, kellega kontakti loomine on ettevõttele eriti kasulik," juhendab Meigas. Just neile tuleks saata personaalne kutse, koos lühitutvustusega ettevõtte ning messil eksponeeritava kohta.
    Kui messil osalemise eesmärgiks on mõne uue toote tutvustamine, tasuks kindlasti saata messikutsed ka olemasolevatele partneritele ja klientidele.
    Ka Tiit Sarv, kes on korraldanud toidumessi juba alates 1993. aastast, peab oma pikaajalise messikorralduskogemuste põhjal oluliseks soovitada eksponentidele, et kõigepealt tuleb osalejal endale kindlasti selgeks teha messil osalemise eesmärgid ja messil edastatavad sõnumid.
    Sarv soovitab, et enne kutsete teele läkitamist võiks konsulteerida messikorraldajaga, et teada, kellele korraldaja need omalt poolt saadab.
    Kuna aga korraldaja kutsel puudub konkreetne põhjus, miks üks või teine kutsutav messile tulema peaks, on tähtis, et iga eksponent ka ise oma klientide eest hoolitseks, olgu need siis vanad ehk püsikliendid või potentsiaalsed uued ostjad.
    Sarv märgib, et eksponendi kutse peab olema sedavõrd konkreetne ja ligitõmbav, et saajal ei tekikski küsimust, kas minna messile või mitte.
    Omaenda, sageli tasuta kanalite - veebilehe, info- ja hinnakirjade, arvete ja suusõnal edastatavate uudiste - kaudu saab alati edastada sõnumi: messil oleme teie jaoks olemas.
    Sarv lausub, et iga mess kannab teatud harukordsuse pitseriga ja see võimaldab vabalt kasutada seni tavatuid meediakanaleid, sõnumite edastamise viisi ja vormi.
    Esmatähtis on alati hoolega kaaluda, millisel messil üldse osaleda. Otsus peaks sõltuma sellest, kas osalemine viib teid lähemale teie eesmärkidele.
    Olen arvamusel, et messi külastatavust ei tohiks ainult messikorraldaja õlule jätta. Ka eksponent peab mõtlema sellele, kuidas saada messile võimalikult palju külastajaid, kes just tema ettevõtte boksi külastavad.
    Messil osalemise võib kombineerida muu müügi- ja turundustegevusega, mis aitavad osalemise efektiivsust suurendada ning toovad messile rohkem külastajaid. Omal kohal on toetav reklaamikampaania, otseturundus sihtgrupile, messiga kaasnevate esitluste ja seminariprogrammide korraldamine, messi eripakkumised.
    Väga oluline on eelreklaami tegemine oma firmale ja messipakkumistele. Seda võib teha mitmetes meediakanalites, näiteks trüki-, väli- või internetireklaamis. Neid kasutades tuleb aga arvestada oluliste lisakulutustega.
    Tasub ka uurida, kas messi korraldaja pakub võimalust kasutada reklaampindu messihallis ja selle läheduses, reklaami messikataloogides, ametlikes või eriväljaannetes (erisaated raadios ja teles), pressikonverentsil.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Erje Mettas: majanduse jahtumine toob hoiused taas au sisse
Keskpangad rakendavad jõudsalt meetmeid kõrge inflatsiooni ohjamiseks ning oodatav majanduse jahtumine suunab eraisikute ja ettevõtete tähelepanu taas raha pankades hoiustamisele, prognoosib Coop Panga äriklientide igapäevapanganduse juht Erje Mettas.
Keskpangad rakendavad jõudsalt meetmeid kõrge inflatsiooni ohjamiseks ning oodatav majanduse jahtumine suunab eraisikute ja ettevõtete tähelepanu taas raha pankades hoiustamisele, prognoosib Coop Panga äriklientide igapäevapanganduse juht Erje Mettas.
Majanduslanguse kartus pani investorid taas müüma
USA aktsiaturg teisipäeval langes laiapõhjaliselt, kui nõrk tarbija kindlustunde indeksi näitaja vähendas uuesti investorite optimismi ning kasvatas muret, et Föderaalreservi agressiivne võitlus inflatsiooniga võib majanduse langusesse viia, vahendab Reuters.
USA aktsiaturg teisipäeval langes laiapõhjaliselt, kui nõrk tarbija kindlustunde indeksi näitaja vähendas uuesti investorite optimismi ning kasvatas muret, et Föderaalreservi agressiivne võitlus inflatsiooniga võib majanduse langusesse viia, vahendab Reuters.
Sõõrumaa meelitas enda juurde ühe Wise'i finantsjuhi
Eesti päritolu finants-startupi Wise Aasia ja Lähis-Ida piirkonna finantsjuht Nataliya Gavrylova hakkab edaspidi arendama Urmas Sõõrumaale kuuluvat Foruse platvormimajandust.
Eesti päritolu finants-startupi Wise Aasia ja Lähis-Ida piirkonna finantsjuht Nataliya Gavrylova hakkab edaspidi arendama Urmas Sõõrumaale kuuluvat Foruse platvormimajandust.
Enefit Greeni Soome tuulepark hakkab investoritele raha tootma järgmisel aastal
Enefit Greeni 13 tuulikuga Tolpanvaara tuulepark hakkab elektrit tootma 2023. aasta sügisel. Pargi ehitusse investeerib börsifirma 83 miljonit eurot.
Enefit Greeni 13 tuulikuga Tolpanvaara tuulepark hakkab elektrit tootma 2023. aasta sügisel. Pargi ehitusse investeerib börsifirma 83 miljonit eurot.
Vaatamata keerulisele ajale hakkas ettevõtja julgemalt laenama
Selle aasta mais kasvas majapidamiste laenuportfell Eesti pankades taas eelnevast kuust kiiremini, 267 miljoni euro võrra. Kasvas ka ettevõtjate laenuhuvi – uusi laene võtsid ettevõtjad 462 miljoni euro ulatuses, mis on tänavu suurim kuine laenukasv.
Selle aasta mais kasvas majapidamiste laenuportfell Eesti pankades taas eelnevast kuust kiiremini, 267 miljoni euro võrra. Kasvas ka ettevõtjate laenuhuvi – uusi laene võtsid ettevõtjad 462 miljoni euro ulatuses, mis on tänavu suurim kuine laenukasv.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.