• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 27.10.06, 15:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maksuamet tühistab suhkru ja muu laovaru osa trahve

Maksuamet tühistab Riigikohtu otsuse peale osa suhkru ja üleliigse laovaru määramise trahvidest, kui need on tehtud samadel alustel Riigikohtu lahendiga.
Seoses Riigikohtu otsusega üleliigse laovaru tasu seaduse kohta, milles leiti, et Eesti siseriiklik õigusnorm on vastuolus Euroopa Liidu õigusega, tunnistab amet kehtetuks need haldusaktid põllumajandustoodete, sealhulgas suhkru või muu üleliigse laovaru määramise kohta, mis on tehtud samadel alustel mille kohta Riigikohus lahendi tegi.
Riigikohus leidis, et Üleliigse laovaru seaduses sisalduv (ÜLTS § 6 lg 1) kohustuse mahu tuvastamise metoodiline alus on liiga jäik ja ei võimalda arvestada konkreetsete isikute eripärasid, mistõttu ei ole seadus selles osas kohaldatav. Maksu- ja tolliamet leiab, et on ebaotstarbekas laskuda edasistesse vaidlustesse üleliigse laovaru tasu määramise asjades, kuna Riigikohus eespoolmainitud otsuses väljendatu kohaselt ei ole ÜLTS § 6 lg 1 märgitud koefitsienti 1,2 kasutades võimalik jõuda objektiivse tulemuseni ülekandevaru ja üleliigse laovaru tuvastamisel. Kehtetuks tunnistatavate aktide alusel tasutud summad tagastatakse.
Juhtudel, kus haldusakt ei tugine ÜLTS § 6 lg 1 alusele, analüüsivad põllumajandusministeerium ja Maksu- ja tolliamet ülekandevaru ja üleliigse laovaru määramise ning üleliigse laovaru tasu määramise otsuste kooskõla Riigikohtu seisukohtadega selleks, et veenduda, kas nendes aktides toodud metoodiline alus on olnud piisav, et jõuda õiglasele tulemuseni.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Amet juhib tähelepanu, et ettevõtjail, keda viidatud vaidlused puudutavad, tuleks arvestada asjaoluga, et Riigikohus on välja toonud võimaluse üleliigse laovaru tasu seaduse on täiustamiseks. Juhul, kui seda tehakse, võidakse haldusorganite poolt tuvastatud ja tuvastatavate asjaolude pinnalt esitada uued nõuded.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 21 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele