Tallinki juht ja üks suuromanikke Enn Pant
ütles täna pärastlõunal analüütikute, aktsionäride ja aripaev.ee lugejate
küsimustele vastates, et konkurendid kardavad Tallinki.
Kes on teie suuremad konkurendid?
Enn Pant, Tallinki juht: "Meie suuremad konkurendid on reisijate veo osas Viking Line ning Soome ja Saksamaa vahelisel liinil treilerite veo osas Finnlines ja Transfennica. Meie konkurentsi ei karda, konkurendid kardavad meid."
Millal võiks Tallinkilt dividende oodata?
Artikkel jätkub pärast reklaami
Peter Roose, Tallinki turundusjuht: "Oleme teatanud, et lähimal paaril aastal dividende ei tule, kuna suured investeeringud on nõudnud oma jao."
Kuna te dividende ei maksa, siis tehke aktsionäridele vähemalt reisimine soodsamaks. Mis arvate sellest plaanist?
Enn Pant, Tallinki juht: "Soodustuste tegemise poolt me ei ole, meil on olemas püsikliendiprogramm."
Kui suurt ettevõtte tulumaksukulu ennustab Tallink Soomes käesoleval majandusaastal? Kui suur oli see lõppenud aastal?
Janek Stalmeister, Tallinki finantsdirektor: "Me ei taha ennustada Silja kasumit eraldi."
Kuidas arenes ainult Silja Line'i reisijate arv nüüd suvel (juuni-aug) võrreldes eelmise aasta sama perioodiga?
Enn Pant, Tallinki juht: "Silja Line'il oli 805 000 reisijat sel suvel, eelmise aasta kohta ei oska öelda. Turg on suhteliselt stabiilne olnud."
Mis on Tallinki laenude keskmine laenuintress?
Artikkel jätkub pärast reklaami
Janek Stalmeister, Tallinki finantsdirektor: "Euribor + 1,3 / 1,4".
Milles näeb hr Pant 10 aasta perspektiivis rohkem potentsiaali: kas reisijate veos või kaubavedudes?
Enn Pant, Tallinki juht: "10 aasta perspektiivis näen mõlemal valdkonnal tulevikku. Kui me arvaksime, et kaubavedu on parem, oleks meil rohkem kaubalaevu, kui reisijatevedu, siis rohkem neid. Kaks valdkonda on parem, riskid rohkem maandatud".
Kuidas hakkab mõjutama Tallinki majandustulemusi tõusev naftahind maailmaturul?
Peter Roose, Tallinki turundusjuht: "Nafta hinna tõusul oli Tallinkile eelmisel aastal suur mõju. Mullu tõusis nafta hind 40 protsenti".
Kas Tallink kavatseb rakendada oma amortisatsioonipõhimõtted ka Silja Line'is? Tallinkis kehtiv mahakirjutamisaeg on hetkel kuni 55 aastat.
Janek Stalmeister, Tallinki finantsdirektor: "Tallink juba rakendab oma amortisatsioonipõhimõtteid Silja Line'i puhul. Silja Line's ongi enamjaolt samasugused põhimõtted. See sõltub alati spetsiifiliselt laevast. Metall uskuge mind peab 55 aastat vastu".
Kas ja kuna Läänemerel avatakse uusi reisijateveoliine?
Artikkel jätkub pärast reklaami
Enn Pant, Tallinki juht: "Iga päev ei ole mõtet uut liini avada, me alles ühe avasime."
Kas Riia liini avamine on vastanud Enn Pandi ootustele? Kui palju reisijaid on olnud? Riia linnale lubati vedada vähemalt 170 000 reisijat, et saada sadamamaksusoodustusi. Nüüd selge et sellisele numbrile ei jõuta.
Enn Pant, Tallinki juht: "Kuue kuuga tuli Tallinkil 96 000 reisijat ja see tuli ühe laevaga. Algul oli plaan liinile panna kaks laeva ja 170 000 ei oleks kahe laevaga võimatu saavutada. Liin vastab ootustele."
Mille alusel planeerite 2007. aastal kasumiks aktsia kohta 8,5 krooni?Enn Pant, Tallinki juht: "See ei ole liiga julge prognoos. Toome Helsingi liinile uue ro-pax laeva ning avame uue hotelli. Suures osas põhinevad ootused tehtud investeeringutel, mis ei jõudnud lõppenud majandusaastale suurt efekti avaldada, kuid peaksid mõjutama käimasolevat majandusaastat."
Tallink on Soomele ja Eestile väga oluline tööandja. Kas ja kui palju on mastaabi suurenemine andnud positsiooni valitsustega läbirääkimiseks erinevate toetuste osas? Kui oluliseks te ise hindate seda teemat? Enn Pant, Tallinki juht: "30 mln krooni on laevafirma toetuseks järgmise aasta eelarvesse sisse kirjutatud. Pean seda summat väga madalaks. See on valitsuse poliitika küsimus, kas nad tahavad, et laevad jätkaksid sõitmist Eesti riigi lipu all."