Järgnevalt avaldab Logistika kuukiri telefoniintervjuu Århusi sadamajuhiga, mehega, kes veebruari lõpus külastas ka Tallinna ning Muuga sadamat.
Kuidas teile tundub, millises seisus Eesti oma konkurentidega võrreldes on?
Kui üldistada, siis ei saa Eesti sadamate kohta midagi halba öelda. Võiks isegi öelda, et omate parimat stardipositsiooni, võrreldes teiste Balti riikidega.
Kui rääkida konteinerkaupade impordist Venemaale, siis siinses regioonis käib tugev konkurents. Väikestel tegijatel nagu Eesti on ennast väga raske tõestada, miks peaksid impordivood Venemaale just sealtkaudu käima.
Mida selleks teha tuleb?
Tuleb laevaliinidele põhjendada, miks neil on kasulik just kohalikke sadamaid kasutada, kui lihtsalt öelda. On loomulik, et äris otsitakse eelkõige odavaimat kanalit, samas peab see olema kvaliteetne ning turvaline. Loomulikult on ka palju kõrvaltegureid, mis olulist rolli mängivad. Teie põhiküsimus on, kuidas kasvatada kaubamahte.
Maht on oluline, sest see annab signaali ka laevaliinidele, et vastav sadam on suuteline piisavalt kvaliteetselt ning kiiresti kaupu käsitlema. Tähtis on ka kontsentreerumine - millise kaubatee lüli olla tahate ning lihtsalt mahtusid kasvatada.
Kas Århusi sadam sõlmis ka koostööleppeid siinsete sadamate esindajatega?
Ei sõlminud. See polnud ka külastuse eesmärk. Kui koostööst rääkida, siis kahe sadama vahel saaks see kõne alla tulla vaid reisijateveo korral.
Konteineräris pole headest suhetest vähimatki kasu, kuna laevaliinid on need, kes kõiki tingimusi dikteerivad.
Samas lähimerevedude koostöö peab jätkuma, sest maismaaühendused Euroopas on ülekoormatud ning on tõenäoline, et erinevad teemaksud tõusevad ka edaspidi, mis loob võimalusi lähimerevedudeks.
Hetkel kuum
Võlavaidlus ja müügiplaanid
Uue tootega tabati naelapea pihta
Milline riik omab teie arvates kolmest Balti riigist kõige paremat positsiooni, olemaks osa transpordikoridorist Euroopa ning Venemaa/ Aasia vahel?
Hea meelega ei tahaks seda teemat kommenteerida, kuid meie seisukohalt omab Eesti head stardipositsiooni, muidugi, kui poliitilised otsused ei saa takistuseks.
Teil on suhteliselt hea infrastruktuur sadamates, mis loob head eeldused kaupade transpordiks raudteedpidi Venemaale.
Just Venemaa turg ongi minu arvates ülioluline Balti riikide jaoks.
140miljonilisest elanikkonnast 20% on maksejõulised. See suurus on piisavalt atraktiivne kõigi jaoks Euroopas.
Mida arvate meie ettevõtluskeskkonnast tervikuna?
Ettevõtluskeskkond nii teil kui ka meil on suhteliselt avatud ning läbipaistev. Mida vähem riigid seda reguleerivad, seda parem.
Loomulikult on ettevõtete tasandil iga ühel oma saladused, mida teistele ei avaldata. See on täiesti normaalne igal pool.