Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bjarne Mathiesen: oluline on võita usaldus

    Järgnevalt avaldab Logistika kuukiri telefoniintervjuu Århusi sadamajuhiga, mehega, kes veebruari lõpus külastas ka Tallinna ning Muuga sadamat.
    Kuidas teile tundub, millises seisus Eesti oma konkurentidega võrreldes on?
    Kui üldistada, siis ei saa Eesti sadamate kohta midagi halba öelda. Võiks isegi öelda, et omate parimat stardipositsiooni, võrreldes teiste Balti riikidega.
    Kui rääkida konteinerkaupade impordist Venemaale, siis siinses regioonis käib tugev konkurents. Väikestel tegijatel nagu Eesti on ennast väga raske tõestada, miks peaksid impordivood Venemaale just sealtkaudu käima.
    Mida selleks teha tuleb?
    Tuleb laevaliinidele põhjendada, miks neil on kasulik just kohalikke sadamaid kasutada, kui lihtsalt öelda. On loomulik, et äris otsitakse eelkõige odavaimat kanalit, samas peab see olema kvaliteetne ning turvaline. Loomulikult on ka palju kõrvaltegureid, mis olulist rolli mängivad. Teie põhiküsimus on, kuidas kasvatada kaubamahte.
    Maht on oluline, sest see annab signaali ka laevaliinidele, et vastav sadam on suuteline piisavalt kvaliteetselt ning kiiresti kaupu käsitlema. Tähtis on ka kontsentreerumine - millise kaubatee lüli olla tahate ning lihtsalt mahtusid kasvatada.
    Kas Århusi sadam sõlmis ka koostööleppeid siinsete sadamate esindajatega?
    Ei sõlminud. See polnud ka külastuse eesmärk. Kui koostööst rääkida, siis kahe sadama vahel saaks see kõne alla tulla vaid reisijateveo korral.
    Konteineräris pole headest suhetest vähimatki kasu, kuna laevaliinid on need, kes kõiki tingimusi dikteerivad.
    Samas lähimerevedude koostöö peab jätkuma, sest maismaaühendused Euroopas on ülekoormatud ning on tõenäoline, et erinevad teemaksud tõusevad ka edaspidi, mis loob võimalusi lähimerevedudeks.
    Milline riik omab teie arvates kolmest Balti riigist kõige paremat positsiooni, olemaks osa transpordikoridorist Euroopa ning Venemaa/ Aasia vahel?
    Hea meelega ei tahaks seda teemat kommenteerida, kuid meie seisukohalt omab Eesti head stardipositsiooni, muidugi, kui poliitilised otsused ei saa takistuseks.
    Teil on suhteliselt hea infrastruktuur sadamates, mis loob head eeldused kaupade transpordiks raudteedpidi Venemaale.
    Just Venemaa turg ongi minu arvates ülioluline Balti riikide jaoks.
    140miljonilisest elanikkonnast 20% on maksejõulised. See suurus on piisavalt atraktiivne kõigi jaoks Euroopas.
    Mida arvate meie ettevõtluskeskkonnast tervikuna?
    Ettevõtluskeskkond nii teil kui ka meil on suhteliselt avatud ning läbipaistev. Mida vähem riigid seda reguleerivad, seda parem.
    Loomulikult on ettevõtete tasandil iga ühel oma saladused, mida teistele ei avaldata. See on täiesti normaalne igal pool.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.