Freelander 2 on väga tubli edasiarendus eelmisest mudelist. Olgem ausad, milleks valetada: eelmine mudel polnud just eriti kena ega hea auto. Uus aga kipub olema nii enam-vähem välimusega kui ka täitsa hea.
Välimusest peab praegust Land Roveri mudelivalikut otsast peale kiitma hakkama. Kõik on nagu šeffide autode joonistamisõpikust maha viksitud. Freelander 2 on küll natuke teistmoodi kui tema suuremad vennad. Teistmoodi selles mõttes, et kui tema vennad on karvase rinnaga suured mehed, siis Freelander kipub natuke naiseliku olemisega olema.
Märksa õrnemad jooned viitavad sellele, et pole tegu päris meessoost isendiga. Küll on aga meestele alati naised meeldinud ja nii ka mulle. Eriti meeldib mulle Freelanderi ka reklaamis kasutatav oranž, mis sügava metalliku virvendusega jääb pikaks ajaks silma, pealegi on üsna raske sellist värvi autot mõnes üüratus kaubanduskeskuse parklas ära kaotada. Küll on üritatud massiivse iluvõrega rõhuda mehelikkusele, kuid kui suguvennad kõrvale panna, siis on kohe selge, kes on kes.
Interjöör on igati asjalik ja millegi kallal viriseda kohe üldse ei oska. Näidikud on hästi loetavad ja istmed mugavad. Samuti on pakutav jalaruum tagaistmel üsna märkimisväärne. Laiupidi võiks natuke rohkem ruumi olla, sest kui taga istub turvahällis laps ja tema kõrval ema, siis kolmandat inimest sinna eriti ei mahuta. Mahutab, aga olgem ausad, pikka otsa ei ole erilist viitsimist sõita nagu kilud karbis.
Esialgu pani proovisõiduautol olnud diiselmootor mind nina krimpsutama, sest see oli mitte nii väikse auto kohta vaid 2,2-liitrine. Küll muutsin oma meelt minutitega, sest väike diisel rebis niipalju, kui kutsar piitsutas, ja oli kohati suuteline rohkemaks, kui vajagi oli.
Vedrustus on sel autol väga kahe näoga. Kui sõidate linnas või maanteel, võib näpud püsti visata ja öelda, et superluks, kõik toimib. Küll pole veel kõik teed Eestis asfaldi all ja sestap sai ka kruusateele pööratud. Keerasin küll vedrustuse asendi teekattele sobivaks, kuid ikkagi hakkas veermikust kostma lausa kolinat meenutavat heli. See polnud küll märk, mida maasturite tootjate etalonilt oodanud oleksin.
Uus Freelander 2 on rohkem linna- kui pärismaastur.