• OMX Baltic−0,42%297,09
  • OMX Riga0,4%867,99
  • OMX Tallinn−0,13%1 958,56
  • OMX Vilnius−0,26%1 164,64
  • S&P 5000,15%5 569,06
  • DOW 300,35%40 669,36
  • Nasdaq −0,09%17 446,34
  • FTSE 1000,37%8 494,85
  • Nikkei 2250,57%36 045,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,88
  • OMX Baltic−0,42%297,09
  • OMX Riga0,4%867,99
  • OMX Tallinn−0,13%1 958,56
  • OMX Vilnius−0,26%1 164,64
  • S&P 5000,15%5 569,06
  • DOW 300,35%40 669,36
  • Nasdaq −0,09%17 446,34
  • FTSE 1000,37%8 494,85
  • Nikkei 2250,57%36 045,38
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%92,88
  • 15.05.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Narva silla sulgemine tõstab veo hinda 10 protsenti

Autotranspordifirma ASi Lajos ühe omaniku Einar Vallbaumi kinnitusel on Narva silla otstesse keelumärgid juba kohale toodud. See on sundinud veofirmat oma klientidele teatama ümbersõidust tekkivast veohinna tõusust. Peterburi ja Tallinna vaheline teekond pikeneb Pihkva kaudu sõites 292 kilomeetri võrra.
Kuna autovedajale on ühe kilomeetri omahind umbes 10 krooni, siis tõuseb ühe suuna täiskoorma hind Tallinna ja Peterburi vahel vähemalt 3000 krooni (praegu on täiskoorma hind 25 000-30 000 krooni).
"Aga kust meie selle raha ikka võtame," ütles Vallbaum ja lisas, et kliente on hinnatõusust juba teavitatud. Nii mõnigi klient on hakanud kahtlema, kas üldse tasub enam Venemaale oma kaupa saata.
Veoajale lisab ligi kolmesaja lisakilomeetri läbimine vähemalt päeva. Kuid arvestada tuleb ka, mis juhtub Luhamaa piiripunktis, mida hakkavad läbima seni Narva kaudu sõitnud veoautod.
"Olen õrnalt kuulnud jah," ütles T.R. Tamme Auto üks omanikest Raivo Tamm. "Kuulsin ka seda juttu, et teisipäeval pannakse sild kinni." Parasjagu Soomes viibinud Tamme sõnul mõjutab Venemaa käitumine ettevõtte käekäiku kindlasti. "Eks ta ikka mõjutab, aga kui palju täpselt, ei oska ma veel öelda," ütles ta ning lisas, et nemad on käinud Luhamaa kaudu.
TR Tamme Auto on Venemaa kapriisidega toime tulekuks juba ammu valmis -mõned ettevõtte bilansis olevad autod kannavad Venemaa numbrimärke. "Kuna Venemaaga on alati probleeme olnud, siis nii on lihtsam tööd teha," ütles Tamm.
Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni peasekretär Toivo Kuldkepp probleemi ei näe. Tema sõnul on isegi hea, kui liiklus hakkab käima läbi Luhamaa. Ta näeb võimalust seal korraldada koostöös virtuaalse järjekorra kontrollsüsteeme pakkuva ASiga Sivex International piiriületust paremini, kui see seni Narvas on toimunud. "Meil on seal tohutult maad otse Venemaa piiri ääres, detailplaneering on olemas. Sinna annab kujundada uue tõmbekeskuse," on Kuldkepi visioon.
Vallbaum on aga teisel arvamusel, sest kirjeldatu vajab alles väljaehitamist. Vallbaumi sõnul on praegugi Luhamaal järjekorrad ja nüüd võib sinna lisanduda Narva piiripunkti koormus. "Sinna tuleb hullumaja," ennustas Vallbaum.
Narva linnapea Tarmo Tammiste ütles eile, et mingeid järjekordi neil ei ole. "Ei ole siin mingeid järjekordi, ma saan ju aknast välja vaadata," muheles otse Eesti-Vene piirile avaneva kabinetiakna omanik.
Tammiste lisas, et kohtus kohaliku piirivalveülemaga. "Tema näost ma küll mingeid probleeme välja ei lugenud," lausus ta.
Muude kaupade seas ka Baltika õlut Eestisse toova hulgimüüja ASi Avallone peadirektor Vladimir Koppel ütles reedel, et neil mingeid tõrkeid ei ole.
"Siiamaani veel jõuab kaup kohale," ütles Koppel, kuid ei osanud vastata küsimusele, kas Narva sild on veel lahti või mitte.
"Ma ausalt öeldes ei tea, me ei ole transpordifirma, aga ega nemad ei ole ka meile kurtnud, et ei saa kaupa tuua," rääkis Koppel, kes siiski vedaja kontakte kohe anda ei osanud.
"Meil on erinevad vedajad, me ei ole lojaalne klient - kes parema pakkumise teeb või kellel vaba auto on, selle palkame," rääkis Koppel.
Samas ei ole Koppeli sõnul Venemaal Eesti raha suhtes boikotti kehtestatud. "Ei, vot raha nemad tahavad. Kohe väga tahavad," ironiseeris Koppel.
Heiti Popp, maanteeameti järelevalveosakonna juhataja
Venemaa ei saa silda kinni panna, see on Narva linna oma, kogu täiega, ka Venemaa-poolne ots on Narva linna bilansis.
Ei ole kuulnud, et silla Eesti-poolsesse otsa oleks mingid keelumärgid oleks pandud. Ei usu, et seal mingi märk ees oleks, mulle pole sellest teada antud. Liiklusmärkide ülespanek on teatavasti maanteeameti rida.
Sild vajab küll remonti, kuid olukord ei ole nii hull, nagu Vene pool seda kirjeldab.
2005. aastal tellisime uuringu, tehti ka proovikoormamised ja väga täpsed mõõtmised. Ekspertarvamus oli tookord selline, et sild kannatab välja kuni 41 tonni kaaluva sõiduki ülesõidu.
Eesti pool ei lase juba ammu sillale korraga rohkem kui ühe suure raske veoauto - et sild ei muutuks raskete autode parkimisplatsiks.
Ain Tatter, majandus- ja kommunikatsiooniministeerium
Mul on siin prikaz, kus on 5 sees punkti, millest esimene räägib, et üle 3,5tonnised sõidukid peaksid sillal sõitma 10 km/h, teine räägib aga sellest, et tuleks uurida võimalusi, kuidas liiklus Pihkva oblastisse suunata. Kust see 15. mai tulnud on, ma ei tea. Venemaa poolel on märk juba mitu päeva üleval, kuid kinni sellest ei peeta. Mis öösel juhtub, ei suuda keegi ennustada.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele