Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
IBM korraldas grillivõistluse
Kuigi IT-inimesi on raske arvuti tagant ära meelitada, ei suuda nemadki heale söögile vastu panna ja IBMi traditsioonilisel kliendipäevale kogunes pea 550 inimest. Tänavusele peole lisas vürtsi ka
IBMi 15aastane sünnipäev, mille puhul taheti külalistele midagi erilisemat pakkuda.
Lisaks tavapärasele lihasöömisele pakkus külalistele pinget grillivõistlus, kuhu kutsuti osalema suuremate lihatööstuste võistkonnad, kes rahvale lahkelt tooteid tutvustasid ja grillinippe jagasid.
Võistlustulle astusid omavahel Rakvere, Wõro ja Nõo lihatööstused. Igaüks püüdis teisi üle trumbata nii parima lihaga kui ka selle pakkumisega.
Rahva lemmikuks tunnistatud Rakvere Lihakombinaat läks kindla peale välja ja tõi võistlusse rahva hulgas juba populaarsust kogunud šašlõki keefiri marinaadis. Siiski tõi ta välja ka eksootikahuvilistele mõeldud vürtsikama Route66 kaelakarbonaadi ja vorstikesi lambasooles.
Rakvere agarad lihameistrid olid nõus avaldama maitsva liha valmistamise nipi: "Oluline on õige kuumus. Seda saab testida nii, et kui suudad kätt 10 sekundit hoida söe kohal samas kõrguses, kuhu plaanid liha panna, siis on söed grillimiseks sobival temperatuuril."
Wõro ei pidanud paljuks kohale tuua telestaari Sven Azojani, kes külalisi "mesijutuga" oma laua juurde meelitas. Wõro tuli teisi võitma uute maitseelamustega, need põhinesid siiski vanadel headel eesti asjadel. Nimelt pakkusid nad lihavardaid pohla ja mee marinaadis. Kuigi esmapilgul täiesti vastandlikud maitsed tekitavad suus omapärase kombinatsiooni - pohl lisab hapukust ja mesi teeb pärast suu magusaks. Lisaks sellele pidi pohlamarinaadis liha eriliselt pehmeks muutuma.
Ka pakutaud lambaliha taha tekkis pidev järjekord. Eestlased kardavad millegipärast, et lambalihale jääb juurde "kasuka" maitse, aga õigel ajal tapetud lamba puhul pole vaja seda karta, julgustab ka Azojan kõiki lammast proovima.
Azojani grillinipp on lihtne: ärge kiirustage, võtke aega, nautige grillimist ja seltskonda. Nõo Lihavürsti turundusjuhi Simmo Kruustüki sõnul püüdsid nad teisi edestada tänavuse uudistootega - just turule toodud Jaani grill-lihaga. Lisaks pakuti ka Jäägri grillvorsti Uus-Meremaalt toodud lambasooles.
Ise eelistab Kruustük aga hoopis grillida tooreid grillvorste, kuid kahjuks neid nad suurele rahvahulgale ei saanud pakkuda, sest nende valmimine võtab aega ning toorvorstid sobivad seetõttu väiksemale aiapeole.
Üldse on suur rahvahulk sellise ürituse suurim probleem, sest kuigi kõik lihameistrid rõhutasid, et grillida ei tohi kiirustades, peab suurel rahvapeol siiski tegutsema kähku, et oleks pidevalt võimalik valmisliha pakkuda.
Esmapilgul tundub grillipeo tegemine imelihtne - oleme seda IBMis juba seitse aastat korraldanud.
Traditsioonilisel üritusel on tugevad eelised. Kuna meil on ka koht alati sama - kontori parkla - siis pole vaja pead vaevata, kus üritust teha ega ka seda aasta ette broneerida. Suur osa külalisi on "stammkunded" ja neile pole vaja pikalt seletada ürituse sisu ega kohaletuleku vajadust - nad on kindlalt platsis.
Igal aastal sama pakkudes võime aga jõuda hetkeni, kus kontseptsioon "maha käib" ja külalistele igavaks muutub. Seetõttu otsime alati väikesi nüansse, millega just selle aasta pidu meelde jääks.
Seekord oli motiiv omast käest võtta - IBM tähistab ka 15. tegevusaastat Eestis. Hea põhjus süüa sünnipäevatorti ja jagada õhupalle - nagu sünnipäevadel ikka! Kuna grillpeo keskmes on ikkagi lihasöömine, siis otsustasime ühe hea grillmeistri asemel kutsuda kolm ja need omavahel võistlema pandud.
Ja nii lihtne see grillpeo korraldamine ongi. Sinna juurde veel kümned vahetatud e-kirjad, telefonikõned, planeerimiskoosolekud ning korraldava agentuuri Powerhouse'i inimeste pea kuu aega kestnud tihe töö.
Põhimure ikka, kuidas kõik head mõtted eelarvesse mahutada.
Kõige suuremaks küsimärgiks jääb iga peo viimaste minutiteni ilm. Oma väikesed tavad, mida hea ilma tagamiseks teha, meil muidugi on. Aga see, kuidas grillipäev vihmase kevadnädala sees alati päikeseliseks muutub, on hästihoitud saladus ka IBMi sees.