• OMX Baltic0,01%298,79
  • OMX Riga−0,25%890,9
  • OMX Tallinn0,14%2 055,01
  • OMX Vilnius−0,05%1 203,89
  • S&P 5000,27%6 280,46
  • DOW 300,43%44 650,64
  • Nasdaq 0,09%20 630,66
  • FTSE 1001,23%8 975,66
  • Nikkei 225−0,23%39 553,83
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%90,84
  • OMX Baltic0,01%298,79
  • OMX Riga−0,25%890,9
  • OMX Tallinn0,14%2 055,01
  • OMX Vilnius−0,05%1 203,89
  • S&P 5000,27%6 280,46
  • DOW 300,43%44 650,64
  • Nasdaq 0,09%20 630,66
  • FTSE 1001,23%8 975,66
  • Nikkei 225−0,23%39 553,83
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%90,84
  • 29.09.07, 12:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vene relvamonopolist pakub AvtoVAZi osalust Läände

Omanik Rosoboroneksport pakub olulist osalust Venemaa tähtsaimas autotootjas lääne autofirmadele, teatas ettevõte.
“Pakume kontrollosalust müüa oma strateegilistele partneritele, mõeldes nende all suuri autotootjaid. Kuivõrd peale AvtoVAZi Venemaal selliseid ei ole, jäävad üle välismaised, Euroopas või Ameerikas,” ütles omanikettevõtte juht Sergei Tshemezov RIA Novosti teatel.
Varem on ta teatanud läbirääkimistest Severstali ja Metalloinvestiga neile vähemusosaluse müügiks, et tagada ettevõtte kvaliteetse terasega varustamise tagamine kindlalt partnerilt.
Tshemezovi teatel kavatseb Rosoboroneksport pärast käesolevat omandiskeemi muutust müüa osa aktsiatest turul, kuid jättes endale vähemalt kontrollosaluse. Omanik ise hindab AvtoVAZi väärtust 4 mld dollarile. Venemaa suurima masinaehitusettevõtte käive 2006.a. oli 152,4 mld rubla ja puhaskasum 2,51 mld rubla. Käeolevalt aastalt ootab ettevõte käibe tõusu 165,7 mld rublani (vastavalt 67 mld, 1,1 mld ja 73 mld krooni).

Artikkel jätkub pärast reklaami

AvtoVAZ rajati 60ndate aastate lõpul FIATi tehnoloogia alusel ja on senini olulisim sealne autotootja. Eelmisel aastal lõpetas Eestis maaletooja Ladadega kauplemise, kuna uusi mudeleid ei tulnud ning vanad kaubaks ei läinud hoolimata alla 100000 krooni jäävast hinnast. Sel kuul AvtoVAZi juhiks saanud Boriss Aljoshin on ajakirjanduses lubanud, et firma turuosa Venemaal ei lange alla 25%. Praegu on tal Venemaa umbes kahe miljonilisest uute autode turust ligikaudu 30%. 14-16 000 dollarit maksva koostööprojekti Chevrolet-Niva müügitulemuste üle avaldas firmajuht rahulolu. Muidu on koostöö General Motorsiga käinud kohati kive-kände mööda. Vene relvamonopolist Rosoboroneksport võttis autotootja üle 2005.a. lõpul.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 5 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele