Eesti Rahvusringhäälingu juht Margus
Allikmaa peab rahvustelevisiooni puhul olulisemaks selle mõju ühiskonnale, mitte
niivõrd reitingunumbreid.
Suurim väärtus meedias on usaldus, leiab Allikmaa. „Rahvusringhäälingul on oma roll, see on vajalik üksikisikule ja ühiskonnale. Oma rollist tuleb teavitada avalikkust, eriti valitsust. Rolli revideeritakse pidevalt, ainus mis on püsiv, on muutused,” rääkis Allikmaa Eesti Rahvusringhäälingu meediakonverentsil.
Allikmaa leiab, et meedias pole vaja kollektiivi koosseisu paisutada, vaja on pigem uusi ideid. „Andke kümneid, sadu miljoneid - see ei ole parim viis muutuste teostamiseks,” selgitas Allikmaa, miks ei ole ka suured summad garantii ideede otsimisel.
Allikmaa sõnul pole uute ideede puhul alati ehk aru saada, millist eesmärki värsked programmid täidavad. Ning siis erakanalid laimavad ja sõimavad niisama, kui avalik-õiguslik kanal uusi programme käivitab, lisas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Kanal 2 ja TV3 tegutsevad omanike ja aktsionäride hüvanguks," ütles ta. Allikmaa sõnul tegutseb ETV ühiskonna jaoks, aga seda ühiskondlikku väärtust on raske mõõta.
„Kultuurilisest ja sotsiaalsest tähendusest saadete puhul ei räägita, räägitakse vaid reitingutest. Eestis pole tõsiseltvõetavat meediakriitikat. Meedias on kogukontaktide arv kõige olulisem ehk reach. Oluline on see, milline on saadete tegelik mõju ühiskonnas. Seda on raske numbrites kirjeldada,” ütles Allikmaa.
Eesti Televisioon ja õiguskantsler on ühed usaldusväärsemad institutsioonid Eestis, tõi rahvusringhäälingujuht näiteks ühe ühiskondlikku mõju märkiva näitaja.