Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riik kulutab e-teenuste tutvustamisele 50 miljonit

    Eesti Reklaamiagentuuride Liidu presidendi Agne Puusaare sõnul on 4 miljonit krooni järgmisel aastal ID-kaardi võimaluste ja rakenduste tutvustamiseks mõistlik summa. "See tundub küll realistlik eelarve, et korraldada kampaania, mis jõuaks kõigi potentsiaalsete kasutajateni," leiab spetsialist.
    Kampaaniat peab vajalikuks ka IT-guru Peeter Marvet: "Siiamaani on e-teenuste, ID-kaardi ja muu arendusse pandud miljardeid, jättes turunduse sageli tegemata. Raske on lennult hinnata, kui palju peaks iga arendusmiljardi kohta teavituseks eraldama, aga kindlasti võiks see olla kümnetes protsentides, kui isegi mitte rohkem. Poolsada miljonit teavitustööks aastatel 2007-2011 on pigem kriminaalselt väike summa. Meil on vaja teavitust n-ö mõlemal pool letti ehk nii ametnikule kui ka kodanikule. Sel seisukohal olen olnud aastaid - ei piisa, kui arendada, asi tuleb ka inimesteni viia."
    Riigi Infosüsteemide Arenduskeskuse (RIA) arendusnõuniku Riho Oksa sõnul mõjutasid tänavukevadised sündmused oluliselt Eesti IT-maastikku. "Tehnoloogias ei muutunud küll midagi, aga sellegipärast räägime ajastust enne ja pärast kevadet. Enne otsiti juhtide tähelepanu, pärast kevadet on kõrgel tasemel räägitud infotehnoloogiast. Ja nüüd ei osata tähelepanuga midagi teha," lisas Oksa pressikonverentsil.
    "On ka nõrku külgi. Üheks on inimeste teadlikkuse tõstmine, mida tehnoloogiliste vahenditega on võimalik paremini korraldada," rääkis Oks probleemidest. Tema sõnul ei tea näiteks paljud inimesed, et ettevõtte saab elektrooniliselt kahe tunniga asutada. Seetõttu on ellu kutsutud ka Euroopa Liidu struktuurifondide programm "Infoühiskonna teadlikkuse tõstmine", mille eelarve on 50 miljonit krooni ja mida rahastavad täielikult struktuurifondid.
    Järgmisel aastal plaanitakse jõuliselt tutvustada ID-kaardi kasutamisvõimalusi, kuna juba miljonil elanikul on ID-kaart, mille elektroonilisi võimalusi kasutab neist vaid kümnendik.
    "Tahame ka elu sisse puhuda kodanikuportaalile eesti.ee. Tutvustada inimestele portaali ja luua sellest keskkond riigiga suhtlemiseks, luua koht, kus saab lasteaiakoha registreerida, vaadata andmeid elanikeregistrist, maksuametis jne. Selleks on eraldatud 3 miljonit krooni," rääkis programmi juht Agne Kivisaar.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Analüüs: sügis tööstuses võib kujuneda suheliselt ebameeldivaks
Sügis oma väljakutsetega ettevõtetele on ees – suured saavad hakkama, väikestel nii lihtsalt ei lähe, kirjutab KPMG auditi osakonna projektijuht Ilja Fenenko Äripäeva Infopanga masina- ja metallitööstuse konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Sügis oma väljakutsetega ettevõtetele on ees – suured saavad hakkama, väikestel nii lihtsalt ei lähe, kirjutab KPMG auditi osakonna projektijuht Ilja Fenenko Äripäeva Infopanga masina- ja metallitööstuse konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Jaapani Softbank kukkus rekordilise kahjumiga käpuli
Jaapani tehnoloogiainvestor SoftBank Group Corp. teatas esmaspäeval rekordilisest enam kui 23 miljardi dollari suurusest kvartalikahjumist, kuna tema Vision Fundi investeeringud kannatasid tehnoloogiaaktsiate hindade languse tõttu.
Jaapani tehnoloogiainvestor SoftBank Group Corp. teatas esmaspäeval rekordilisest enam kui 23 miljardi dollari suurusest kvartalikahjumist, kuna tema Vision Fundi investeeringud kannatasid tehnoloogiaaktsiate hindade languse tõttu.
Reaalajas börsiinfo
Raadiohitid: ostuidee karuturul ja tippjuhtimise vähem nähtav pool
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.
Äripäeva raadio kuulajatele pakkus sel nädalal enim huvi aktsiaturgudel toimuv, karuturu taustal esile kerkinud ostuidee ja usutlus tippjuhi Tarmo Noopiga.
Raadiohommikus: uus konkurentsivalvur, külmad sügistuuled ja kuum debatt
Hommikuprogrammi tuleb külla LHV panga krediidijuht Rain Gontmacher. Hommikul, mil LHV raporteerib juunikuu müügitulemustest, räägime, kuidas on keskpankade karmistuv intressipoliitika ning lähenev sügis koos kardetavate energiahindadega mõjutanud Eesti ettevõtete laenu- ja investeeringusoove.
Hommikuprogrammi tuleb külla LHV panga krediidijuht Rain Gontmacher. Hommikul, mil LHV raporteerib juunikuu müügitulemustest, räägime, kuidas on keskpankade karmistuv intressipoliitika ning lähenev sügis koos kardetavate energiahindadega mõjutanud Eesti ettevõtete laenu- ja investeeringusoove.
Raadiohommikus: Tallinna Kaubamaja, Baltic Horizon Fund, muusika idufirma ja mööblisse investeerimine
Millised on kaubandusäri väljavaated sügisel – energiakriis ja tarbijate kindlustunde vähenemine teevad kaupmeestele muret. Kuidas on kõrge inflatsioon mõjutanud kaupmeeste käivet sel suvel? Arendame teemat koos Kaubamaja ASi juhi Erkki Laugusega.
Millised on kaubandusäri väljavaated sügisel – energiakriis ja tarbijate kindlustunde vähenemine teevad kaupmeestele muret. Kuidas on kõrge inflatsioon mõjutanud kaupmeeste käivet sel suvel? Arendame teemat koos Kaubamaja ASi juhi Erkki Laugusega.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.