Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaam aitab kliendilehte ülal pidada

    Neli korda aastas ilmuva ja Eesti ühe suurema tiraažiga Kaubamaja kliendiajakirja Hooaaeg eelarve on miljoneid kroone aastas. Sellest umbes pool tuleb reklaamimüügist saadava tuluna tagasi.
    "Ühe numbri kohta jääb see vahemikku 200 000-500 000 krooni," täpsustas Hooaja üldtoimetaja Lenno Vaitovski. Hooaeg peegeldab ennekõike Kaubamajaga seonduvat ning peab selle väljaandmisele kulutatud raha ka tagasi teenima, rääkis Vaitovski.
    Samas arvab Lenno Vaitovski, et 95 000 tiraažiga Hooaeg ei ole pelgalt Kaubamaja uudiseid edastav kliendileht või kaupa pähemääriv kataloog. "Me pingutame, et saavutada hea tasakaal üldhuvitavate teemade ja Kaubamaja poolt pakutava vahel."
    Pingutus avaldub ka saavutatud lugejanumbrites - Hooaeg on ainus kliendileht, mis TNS Emori loetavamate väljaannete tabelisse on jõudnud ja seal Pere ja Kodu ning Kodukirja vahel 12. kohal ilutseb.
    Volvo annab välja Liv ajakirja, mille saadab 2000 kliendile. Kolm korda aastas ilmuva ajakirja väljaandmine maksab aastas 250 000 krooni, selgitas Volvosid müüva Info-Auto turundusjuht Tiit Lillipuu.
    Ehkki reklaamimüük pole eesmärk omaette, on ajakirjas paarikümne tuhande krooni ulatuses ka reklaami.
    "Reklaamitav bränd peab Volvoga sobima. Alkoholireklaami ei võtaks kindlasti," tõi Lillipuu näite.
    Ehkki reklaamimüük kliendiajakirjadesse ei ole tavaline, võimaldab see isegi poole väljaandmise kuludest katta, rääkis Ajakirjade Kirjastuse korporatiivkirjastuse juht Tarvo Sarmet.
    Üks-kaks reklaami on piisav, siis ei kao oma info ära, soovitas ta. Aga isegi kuni kolmandik võib vabalt reklaami olla.
    "55% ajakirja saajatest suhtub hästi teiste firmade pakkumistesse kliendilehes," üldistas ta Ajakirjade Kirjastuse poolt väljaantava kolme suurema kliendiajakirja lugejauuringute põhjal.
    Kliendilehtedeks pakutakse kõike, mis paberil postkasti tuleb, selgus Ühinenud Ajakirjade ja TNS Emori novembris läbi viidud kliendilehtede uuringust.
    TNS Emori projektijuhi Elvin Heinla sõnul võis eeldada, et vastajad pakuvad kliendilehtedeks kõikvõimalikke sooduskampaaniate hinnapakkumisi, kuid vastajate arusaam kliendilehest oli veelgi umbmäärasem.
    Enim teatakse ehituspoodide sooduspakkumisi. Küsimusele, millist kliendilehte peate kõige paremaks, ei osanud vastata 63% küsitletuist.
    "Kliendileht ei tohi olla reklaam, vaid kanal reklaami jaoks nagu iga teinegi ajakiri," rääkis Ühinenud Ajakirjade kliendilehtede osakonna juhataja Peep Ehasalu. Näiteks Selveri sooduspakkumised ei ole kliendileht, Peugeot' ajakiri või Hansapanga leht aga on. Hea kliendileht on nagu ajakiri, mida on huvitav lugeda, selgitas Ehasalu. "Kliendilehe eesmärk ei ole otseselt müük, ehkki selles võib avaldada ka ettevõtte müügipakkumisi. Oluline on arusaam, et reklaam pakub kaupa, kliendileht aga suhtleb kliendiga. Tuleb läbi mõelda, millest klient tahab lugeda," soovitas ta.
    Uuringu vastustest tulid Ehasalu arvates hästi välja vastajate ootused - kui sooduspakkumiste lehti peeti kliendilehtedeks, siis sooduspakkumisi ka oodati. Samas peetakse oluliseks spetsialistide kommentaare, aktuaalseid teemasid ja kasulikke teadmisi. Ligi pooled hindavad ajakirjanduslikult hästi üles ehitatud ja kergesti loetavat lehte.
    Novembrist annab Rimi Eesti Food välja tasulist elustiitliajakirja Toit ja Trend, mida müüakse ainult Rimides ja Säästumarketites.
    Klient peab poeketiga suhtlemise eest maksma 12.90. "Tasuta asju ei väärtustata," põhjendas Rimi turundusjuht Evelin Mägioja. Tema sõnul kliendid ajakirja kliendilehena ei võta ja negatiivset tagasisidet pole tulnud. "Summa ei ole ju suur," ütles Mägioja. Esimese numbri reklaami brutokäive oli 400 000 krooni.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.