Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Talveauto härrasmeeste moodi

    Talveks teda välja võtta ei taha, sest kaua sa katusest soola väljapesemise eest raha keemilisse ikka viid. Sammud teise garaažiukse ette ja avad selle. Mis sealt vastu peaks vaatama? Mingi maastur, mis luksuslikkuse tagamiseks on suur ja kõrge nagu Colosseum? Seina ääres seisab redel, ilma milleta ukselingini ei ulatu. Ei, niimoodi härrasmeestel teha ei sobi. Tema avab garaažiukse ja talle vaatab sealt vastu ikka suur ja soliidne luksusklassi auto, mille eripära on nelikvedu, näiteks Mercedes S500 4matic.
    Kui esimest korda seda autot nägin, oleks tahtnud kohe Stuttgarti lennata ja Saksa disaineritele jõuluvanast jäänud rootsuga vitsa anda. Nüüd, kui see mõnda aega mööda meie tänavaid on veerenud, hakkab selle välimus ka mulle meeldima. Kui vaadata autot pikemalt, silmitseda ta nõtkeid kehajooni, hakkad aduma soliidsust, mis selle kere vooruste taga peitub. Kuskil pole lastud üle astuda hea maitse piirist, kõik on jäänud kui mitte konservatiivseks, siis soliidseks kindlasti. Endiselt on ees suur kroomitud iluvõre ja juht saab teed sihtida eputava Mercedese märgiga.
    Kui autole peale vaadata, hakkab midagi meenuma … ma oleks seda nagu kuskil näinud … hee, Maybach. Sama tootja megaluksuslimusiin. Tõsi, viimane pole välimuselt mu isiklike lemmikute hulgas ega isegi mitte eesotsas, kuid S-klass pole õnneks täpne koopia ja Maybachi esiosa lolli ilmet tal enam pole, on terav tark pilk.
    Sisu on S-klassil kuninglik. Ei, kõik ei ole sametist ja ääristatud kullaga, küll aga väga kallist nahast ja soliidsest puidust. Loomulikult saab klient sisedisaini ise tellida ja vajadusel tehakse sisu kindlasti ka rumalates värvides. Proovisõiduk seda õnneks polnud. Interjööris on nii palju igasugu šeffi nänni, et ei teagi kohe, kust otsast alata.
    S-klass on ju alati olnud kõikvõimalike uute tehnoloogiate pioneer - ABS, turvapadjad jne. Mõelge mingile autode uudsele tehnoloogiale - arvatavasti oli see esimesena kasutuses just S-klassis. Seekordki võib leida tellitava lisavarustusena näiteks infrapunakaamera, millega on pimedas võimalik eristada soojasid kehasid külmadest ja näha, kui need kipuvad su liikumistrajektoorile ette kargama.
    Istmed on autol loomulikult nii ventileeritud kui ka soojendusega. Otse loomulikult saab viimast kui üht asja liigutada elektriliselt. Puudust ei pea tundma ka massaažist, sest seegi funktsioon on istmetel olemas - sõidad mööda jäist teed ja Mersu nühib su selga. Detailid on need, mis teevad selle auto sisu eriliseks ja sunnivad mõtlema, kui palju on disainerid vaeva näinud. Näiteks kas või telefoni kuju ja selle avanemine juhile - väike armas tilgakujuline jubin, mille vaatamine teeb meele juba rõõmsaks. Samuti konsooli ja uste keskelt jooksva liistu alt paistev õrn valgus, mis lisab soliidsust, samal ajal ei sega sõitmist … superluks.
    Sõita on S-klassiga loomulikult rohkem kui hea, eriti kui abiks on veel enam kui viieliitrine V8 ja jõu paneb teele 4maticu nelikvedu. Mida veel tahta -
    võimas mootor, mis numbrite ja osuti järgi virutab autot väga kiiresti edasi. Ma ei kahtle, et need on kõik ka õiged, kuid seesistujate jaoks käib see kuidagi sujuvalt ja rahulikult. Ainuke asi, mis tõest aimu annab, on spidomeetri osuti, mis liigub sama kiiresti kui pesumasina trummel kuivatusrežiimil. Selle autoga tuleb väga ettevaatlik olla ja keskmisel osutil silma peal hoida, sest muidu võivad load hoiule minna. Muidugi on kindel tunne, kui tee peal hoiab sind kinni nelikvedu, mis on samuti väga hea iseloomuga ega lase suurt autot eriti rapsima.
    Loomulikult hakkas iga roheliste märki rinnas omava inimese süda kiiremini käima - mõelda, milline röövel! Saastenormid on igale tootjale samad ja Mercedes on need läbinud. Iga kord kui mõni säärane seltskond kipub oma rumalat arvamust avaldama, tuleb vajutada ignore-nuppu ja oma eluga edasi minna. Loomulikult on eestlastel palju kirumist, et näe, millega sõidab.
    Kohati on see ka õigustatud, sest kui sa ikka elad Lasnamäe paneelides ühetoalises ning sõidad kaks ja pool miljonit maksva autoga, on sul prioriteetides midagi sassi läinud. Kui sul on aga kõik korras ja sa oled midagi sellist, nagu ma loo alguses kirjeldasin ning sa saad endale seda lubada, siis loomulikult luba endale paremat autot. Sa oled selleks võimeline. Miks ometigi peaksid mingi väikese kuudiga ringi kühveldama, kui sul on võimalusi paremaks ja luksuslikumaks kulgemiseks. Siinkohal on parimaid variante kindlasti S500 4matic. Soovitan!
    Fotod: Tanel Murd
  • Hetkel kuum
Tarmo Virki: õpetajad, palun streikige varsti jälle
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
Kui talvel õpetajad streikima asusid, siis loodi hetkeks suurepärane võimalus praegust haridussüsteemi lammutama asuda. Sest olgem ausad, selleks on viimane aeg, kirjutab ettevõtja ja Äripäeva iduettevõtete teemaveebi FoundME.io juht Tarmo Virki.
USA riigivõlakirjade tootlus tõusis viie kuu kõrgeimale tasemele
USA kümneaastaste riigivõlakirjade tootlus tõusis teisipäeval viie kuu rekordtasemele, kuna turud hindasid ümber võimalusi, kui kiiresti võib Föderaalreserv sel aastal intressimäärasid langetada, kui võtta arvesse maailmamajanduse tugevnemise märke.
USA kümneaastaste riigivõlakirjade tootlus tõusis teisipäeval viie kuu rekordtasemele, kuna turud hindasid ümber võimalusi, kui kiiresti võib Föderaalreserv sel aastal intressimäärasid langetada, kui võtta arvesse maailmamajanduse tugevnemise märke.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Finora Pank värbas Tallinna Sadama tippjuhi
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Eesti ettevõtjatele kuuluv Finora Pank värbas panga operatiivjuhiks ja juhatuse liikmeks Hanno Hussari.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
FT: Venemaal miljardeid teeniv Austria pank reklaamis laienemisplaane
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Raiffeisen Bank International, mis teenib poole grupi kasumist Venemaal ja Valgevenes, reklaamis end Venemaal suurte kasvuplaanidega.
Raadiohommikus: 5MIINUSE börsirämmarist ja kinnisvarast nii meil kui Hispaanias Uus võimalus: jäta küsimusi hommikuprogrammi külalistele
Teisipäevane hommikuprogramm võtab fookusesse Äripäeva lugejate ja kuulajate kaks meelisteemat – investeerimise ja kinnisvara.
Teisipäevane hommikuprogramm võtab fookusesse Äripäeva lugejate ja kuulajate kaks meelisteemat – investeerimise ja kinnisvara.