• OMX Baltic0,26%297,36
  • OMX Riga−0,01%916,56
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 218,52
  • S&P 500−0,49%6 417,37
  • DOW 30−0,02%44 904,76
  • Nasdaq −1,22%21 366,16
  • FTSE 1000,34%9 189,22
  • Nikkei 225−0,38%43 546,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94,18
  • OMX Baltic0,26%297,36
  • OMX Riga−0,01%916,56
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,07%1 218,52
  • S&P 500−0,49%6 417,37
  • DOW 30−0,02%44 904,76
  • Nasdaq −1,22%21 366,16
  • FTSE 1000,34%9 189,22
  • Nikkei 225−0,38%43 546,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94,18
  • 07.04.08, 10:11
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Märtsis kasvasid hinnad 10,9%

Tarbijahinnaindeksi muutus oli 2008. aasta märtsis võrreldes eelmise aasta märtsiga 10,9%, teatas statistikaamet.
Alates eelmise aasta septembrist pidevalt kiirenenud tarbijahinnaindeksi tõus aeglustus märtsis. Tänavu jaanuaris tõusis indeks aastaga 11,0% ja veebruaris 11,3%.
Märtsis muutusid kaupade hinnad eelmise aasta märtsiga võrreldes 10,1%, sealhulgas toidukaubad 14,5% ja tööstuskaubad 6,6%. Teenuste hinnad kallinesid aastaga 12,6%. Kaupade ja teenuste administratiivselt reguleeritavad hinnad muutusid aastaga 19,8% ja mittereguleeritavad hinnad 8,5%. Suuremateks indeksi mõjutajateks oli toidu hinnatõus ning soojusenergia, ahjukütte ja mootorikütuse kallinemine. Kolm neljandikku toidu hinnatõusust andsid kallinenud piima-, jahu- ja lihatooted.
Märtsis võrreldes veebruariga olid tarbekaubad ja teenused keskmiselt 0,8% kallimad. Tarbijahinnaindeksit mõjutasid enim mootorikütuse hinnatõus, leivatoodete ja värske köögivilja kallinemine (vastavalt 4,9%, 5,0%, 8,0%). Elekter odavnes eelmise kuuga võrreldes 2,4%.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tarbijahinnaindeksi muutus kaubagrupiti, märts 2008
Kaubagrupp 
Märts 2007 – 
Veebruar 2008 –märts 2008, %  
 
KOKKU10,90,8
Toit ja mittealkohoolsed joogid16,70,9
Alkohoolsed joogid ja tubakas8,00,1
Riietus ja jalatsid5,31,4
Eluase14,9-0,1
Majapidamine4,20,0
Tervishoid7,90,7
Transport13,72,1
Side-0,90,0
Vaba aeg3,10,2
märts 2008, %

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 28 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele