Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transpordipakend pole kulu, mille pealt kokku hoida

    "Enam kui 50 protsendil kaubaga juhtunud kahjujuhtumite põhjuseks on sobimatupakend ehk transpordipakend ei kaitse selle sisu vigastuste eest ning on valitud kauba iseloomu, kaalu, kuju, transpordi viisi ja vahemaad arvesse võtmata," tunnistab DPD Eesti ASi müügi- ja turundusjuht Janek Kivimurd. Ka DSV Transport ASi tegevjuht Jaan Lepp on sellise suurusjärguga päri.
    Pakkematerjalide tootja Emballage Technologies Tallinn OÜ tegevdirektori Inna Ralli hinnangul võivad sellised numbrid olla tingitud sellest, et kliendid ei oska oma kaubale õiget pakendit valida ning vastupidavusele ei pöörata piisavalt tähelepanu.
    "Pakendile ei taheta palju raha kulutada," arutleb Ralli, kuid möönab, et firmad, kes nende ettevõttest pakkematerjalid soetavad, küsivad tihti abi sobiva pakendi leidmiseks.
    "Pole olemas ühest juhist kaupade pakkimiseks," märgib Ralli asjaolu. Klientide tooted on kõik väga erinevad. See on aga mõttekoht: ehk tasub koostööd teha mõne transpordifirmaga, kes pakendamise kogemusi ja juhiseid oma klientidele edasi annab.
    Ekspedeerijad üldjuhul klientidele transpordipakkematerjale ei paku ning transpordikindel pakend tuleb muretseda ise. Äripäev küsitles juhuslikult mitut ekspedeerijat ja leidis nende seast DHLi ja Ace Logisticsi, kelle teenuste nimistusse paigutus pakkematerjali tellimine. Tõsi küll, ka DSV Transport, DPD, Schenker ja Ferroline Grupp pakendavad kaupu, kuid seda vaid laologistika või terminaliteenusega koos.
    Sellel on ka oma põhjus. DSV Transport ASi tegevjuht Jaan Lepp mainib, et vastavalt CMRi konventsioonile on kauba pakendamine kaubasaatja vastutus ja tavaliselt ei vastuta vedajad ning ekspedeerijad kauba pakendamise eest.
    Seega saab vedaja ekspediitor kauba pealelaadimisel ainult väliselt hinnata, kas kauba pakend võiks olla piisav ja vastasel korral keelduda laadimisest.
    Schenker ASi tootearendusjuht Tõnis Hitsov räägib pakendamisest eraldi lao- ning transpordiprotsessi puhul. "Kui ladustamisprotsessis valitakse sobiv pakend koostöös kauba omanikuga, siis transpordiprotsessis võetakse veoks vastu kliendi pakendatud kaup," ütleb Hintsov.
    Pakendi valikust sõltub nii võimalike vigastuste tekkimise oht kui ka kauba käsitlemise lihtsus veoprotsessis.
    "Mõned kaubasaatjad püüavad säästa pakendi pealt raha ning selle tulemusena tekitatakse lisakulusid ning probleeme," toonitab Hintsov.
    Ent kust siis ikkagi abi ja toetust saada, et leida oma kaubale sobiv pakend. Ekspedeerijad julgustavad koostööd tegema oma logistikapartneriga.
    Janek Kivimurd teatab, et DPD plaanib veel sellel aastal korraldada oma klientidele pakendamisalase töötoa, kus teooria kõrval on võimalik täiendada ka oma oskusi.
    Arco Transport ASi müügijuht Raul Aarma tõdes, et ka nemad lisavad oma veebilehel esitletud logistiku ABC juhistesse pakendamise osa.
    IF Eesti Kindlustusseltsi veose- ja laevakindlustuse tootejuht Vadim Paltmann paneb kõigile kaubasaatjaile südamele, et vale või sobimatu pakendi korral kindlustus kaubale ei kehti ning soovitab kõigil oma pakendilahendus üle vaadata.
    Pakendi juures on tähtis koorma komplekteerimine, kui on valesti komplekteeritud, võib juba sellest tekkida transpordikahjustusi. Üldjuhul pikematel otsadel, näiteks autotranspordiga Venemaale, saavad ka meie tooted kannatada, sest seal toimuvad ümberlaadimised ja teed on auklikud.
    Teistel suundadel probleeme ei ole olnud. Venemaale saatmiseks on meil toote kaitsmiseks lisatugevdused pakendis siiski sees ja mõnele tootele pannakse isegi puitraam ümber.
    Pakendil on ju omad piirid, mida ta talub. Venemaal mööda pikki auklikke teid rappudes vajaks kaubad tegelikult tugevamat pakendit.
    Samas, kui lähematesse riikidesse kaupa saata, on jälle pakendi ümber tegema hakkamine põhjendamatu. Pakend on siiski kallis, meil on suured tooted ja ühe toote pakend maksab üle 300 krooni.
    Meie ostame oma pakkematerjali pakenditootjalt. Erilist koolitust pakkimiseks ei ole saanud, eks kogemused tulevad elust enesest.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Apple kaotab Hiinas turuosa kohalikele konkurentidele
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Apple'i müüs Hiinas iPhone nutitelefone esimeses kvartalis 19% vähem, mis on suurim langus alates 2020. aastast ning loovutab jätkuvalt oma turuosa kohalikele konkurentidele nagu Huawei ja Xiaomi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.