• OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,42%9 138,9
  • Nikkei 2251,71%43 378,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,3
  • OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,42%9 138,9
  • Nikkei 2251,71%43 378,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,3
  • 05.06.08, 17:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veel kaheksa riiki andsid eestlastele loa sisevedudeks

Eesti autotranspordifirmad võivad nüüd teha sisevedusid senisest enamates riikides, sest veel kaheksa Euroopa Liidu liikmesriiki avasid maist oma sisevedude turu, teatas majandusministeerium.
Alates 1. maist tohivad Eesti autod riigisiseseid vedusid ehk kabotaažvedusid teha Belgias, Tšehhi Vabariigis, Hispaanias, Soomes, Luksemburgis, Lätis, Hollandis ja Rootsis. Varem olid Eestile oma turu avanud Küpros, Taani, Iirimaa, Leedu, Malta, Portugal, Sloveenia ja Slovakkia.
Kehtivat üleminekuperioodi pikendasid 2009. aastani Austria, Saksamaa, Kreeka, Prantsusmaa, Ungari, Itaalia, Poola ja Ühendkuningriik. Bulgaaria ja Rumeenia osas, kes liitusid Euroopa Liiduga 1. jaanuaril 2007, kehtib üleminekuperiood 2010 aastani, mida on liikmesriikidel võimalik veel kaheks aastaks pikendada. Seega ei tohi Eesti vedajad kabotaažvedusid teha kokku kümnes liikmesriigis. Eesti on oma sisevedude turu avanud neile riikidele, kes seda samuti teinud on.
Majandusministeerium juhib transpordiettevõtjate tähelepanu sellele, et kabotaažveo korraldamisel nendes riikides, kus need on Eesti ettevõtjatele lubatud, tuleb arvestada EL Nõukogu määruses (EMÜ) nr 3118/93 toodud kabotaažvedude teostamist puudutavate tingimustega. Eeskätt sellega, et kabotaažvedu on lubatud teostada ainult ajutiselt. Euroopa Komisjoni tõlgenduse järgi ei loeta kabotaažvedu ajutisel alusel teostatavaks kui: seda teostatakse pidevalt, püsivalt ja regulaarselt; või seda teostatakse süsteemselt ja mitte ainult ad hoc alusel; või mitte-residendist vedajale kuuluv sõiduk ei lahku kunagi vastuvõtjariigi territooriumilt.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samas soovitab ministeerium rahvusvahelisi autokaubavedusid korraldavatel ettevõtjatel enne konkreetse kabotaažveo teostamist või planeerimist konsulteerida ministeeriumiga, et vältida arusaamatusi, mis võivad teises liikmesriigis kabotaažveo teostamisel ilmneda.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 30 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele