• OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,42%9 138,9
  • Nikkei 2251,71%43 378,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,3
  • OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,42%9 138,9
  • Nikkei 2251,71%43 378,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,3
  • 25.03.08, 13:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Euroopa Liit vähendas Estonian Airi kaubavedude koguseid

Estonian Airil vähenes õhuvedude hulk, sest Euroopa Liidu tõttu on kaupa lihtne ja odav vedada autodega.
"Kui te mõtlete õhuvedude all kaubavedude koguseid, siis peab see paika," ütles Estonian Air´i
kaubavedude juht Toomas Orukivi, märkides, et nii mõningadki saadetised on ülekolinud lennuautodele või tavalisele autotranspordile.
Orukivi selgitas, et Euroopa piires on põhitegurid hind. Eesti kuulumine Euroopa Liitu vähendas vähendanud piiriületuse aega ja nüüd ka Eesti kuulumisel Schengenisse pole piiriformaalsusi üldse. "Lennutranspordi eelis odavama autotranspordi ees üha kahaneb, ja seda suuremate kaubakoguste vedamisel," muretses Orukivi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ta möönis siiski, et kui Euroopa piires väheneb õhus veetavate kaupade hulk, suureneb see Aasiast Euroopa poole suunduvatel liinidel.
Statistikaameti andmetel jäi eelmise aastaga võrreldes riigisisestel vedudel maanteetranspordi kasutajate arv ligikaudu samaks, mere- ja raudteetranspordis suurenes (vastavalt 15% ja 3%) ning õhutranspordis vähenes 15%.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 30 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele