• OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • 31.07.08, 18:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Elektri kokkuhoid viib Soome poodidest külma õlle

Soome poodidest on suveajal üha vähem võimalust külma õlut leida, kuna poed vähendavad sellist "energia raiskamist".
Turu piirkonnas on S-rühmä üle 40 kauplusest tänavu suurem osa loobunud külma õlle müügist, kange alkoholi monopol Alko on täielikult lõpetamas õlle, siidri ja long drink'i pakkumist külmast, kirjutab Helsingin Sanomat. Alko uutesse poodidesse ei paigaldata enam üldse külmaseadmeid ning vanadest võetakse need remondi käigus maha.
"Üritame parandada energiaefektiivsust. Praktikas ei ole sel klientide jaoks kuigi suurt tähendust, sest tootjate poolt poodidesse paigaldatud külmkapid ei olnud kuigi madala temperatuuriga ning autosse viidud joogid läksid niikuinii soojaks," seletas Turu TOK-poe tegevjuht Harri Koponen. "Tagasisidet on olnud üllatavalt vähe. Kliendid saavad aru, et tegu on vastutustundega keskkonna suhtes. Ei ole ka asi nii mõeldud, et ostetud õlu kohe poe ees ära joodaks," ütles Alko poodide planeerimise osakonna juht Kyösti Lehto.
Hulgast Turu linna poodidest külma õlut enam ei saa, külmi karastusjooke aga küll. Poejuhataja Koponeni sõnul tehakse pooleliitrised karastusjoogid juba poest väljudes lahti ja neid on mõtet jahutada. Mõnel pool kehtib see ka õlle kohta. "Kesklinna poodides läheb suur osa õllest kohe pruukimisele ja seda on külmana tarvis. Hüpermarketites pole aga mõtet osta külma õlut, et see siis pagasnikusse soojenema panna," rääkis SOK igapäevaste tarbekaupade müügijuht Jukka Ojapelto.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Soome lehelugejad panid oma kommentaarides sellisele "keskkonna hoidmisele" jutumärgid: "On kummaline, kui taolist asja põhjendatakse keskkonna säästmisega. Pakun, et kaupluste suured valgusreklaamid kulutavad palju rohkem energiat kui paar külmkappi." "Kindlasti reklaamid kulutavadki rohkem elektrit, aga toovad selle eest ka raha sisse. Kui rahvas ostab sooja õlut sama palju kui külma, miks matta siis raha külmikutesse. Üks kuluartikkel vähem ja suures plaanis on sääst märgatav."

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 13 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele