• OMX Baltic0,3%297,47
  • OMX Riga−0,3%913,99
  • OMX Tallinn0,39%2 024,59
  • OMX Vilnius0,03%1 218,08
  • S&P 5000,00%6 449,15
  • DOW 300,00%44 911,82
  • Nasdaq 0,03%21 629,77
  • FTSE 1000,33%9 187,51
  • Nikkei 225−0,38%43 546,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94,34
  • OMX Baltic0,3%297,47
  • OMX Riga−0,3%913,99
  • OMX Tallinn0,39%2 024,59
  • OMX Vilnius0,03%1 218,08
  • S&P 5000,00%6 449,15
  • DOW 300,00%44 911,82
  • Nasdaq 0,03%21 629,77
  • FTSE 1000,33%9 187,51
  • Nikkei 225−0,38%43 546,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%94,34
  • 22.08.08, 18:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna Sadam: Eesti kaotas osa transiiti jäädavalt

Tallinna Sadama finantsjuht Marko Raid ütles, et sadama varasemad kaubamahud ei taastu enam kunagi, samuti on Eesti mõned kaubad jäädavalt kaotanud.
„2007. aasta aprillisündmusi ja majanduse üldist jahenemist arvestades on tulemused väga head. Positiivne on see, et kaubamahu languse tingimustes oleme suutnud tulubaasi oluliselt vähem kaotada. Rõõmu teeb reisijate arvu suur kasv, seda iseäranis kruiisireisijate kasv,“ kommenteeris majandustulemusi finantsjuht Marko Raid.
„Varasemad kaubamahud ei ole taastunud ja tõenäoliselt endises koosluses enam ei taastugi. Kindlasti on kaupu, mis on jäädavalt Eesti jaoks kaotatud, kuid AS Tallinna Sadam teeb kõik endast oleneva, et leida uusi kasvuvõimalusi ja taastada katkenud kaubavoogusid,“ märkis Raid.
Tema sõnul on kaubakäibe taastumine siiski väga oodatud, sest Venemaal on suur potentsiaal. „Kaubavoogude taastumine oleks muidugi väga oodatud, sest Venemaaga seotud kaubamahtude potentsiaal on tõesti väga suur. Sellest potentsiaalist osa saada oleks Eesti majanduse jaoks kindlasti kasulik, sest tegemist oleks ju teenuste ekspordiga, mis aitab säilitada majanduse tasakaalu,“ märkis Raid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Raidi sõnul avaldas pronksiöö ettevõttele tugevat mõju. Transpordisektori ettevõtete tulubaas sattus sellest tulenevalt löögi alla. „Kuidas iga ettevõte sellele survele vastu peab, sõltub juba väga paljudest asjaoludest - kuivõrd on suudetud ennast ümber profileerida ja leida vahendatavatele kaupadele uusi lähte- ning sihtkohtasid. Eesti transpordi infrastruktuur on väga heas korras ja kõrgelt hinnatud kvaliteediga. Vabanenud mahtudele alternatiivide leidmine ja nende sissetöötamine ei toimu aga kahjuks mitte päevade, vaid aastatega,“ märkis ta.
Teise kvartali tulemuste kohta ütles Raid napilt: „Tallinna börsil noteeritud ettevõttena oleme otsustanud sellelaadseid tulevikku puudutavaid prognoose mitte avaldada.“

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 28 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele