• OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,42%9 138,9
  • Nikkei 2251,71%43 378,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,3
  • OMX Baltic0,06%297,22
  • OMX Riga−1,36%903,6
  • OMX Tallinn0,03%2 036,34
  • OMX Vilnius0,27%1 217,91
  • S&P 500−0,29%6 449,8
  • DOW 300,08%44 946,12
  • Nasdaq −0,4%21 622,98
  • FTSE 100−0,42%9 138,9
  • Nikkei 2251,71%43 378,31
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,3
  • 25.08.08, 08:31
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SASi hädad aina kuhjuvad

Katastroof SASi tütarfirma Spanair lennukiga läinud nädalal Madridis muudab veelgi keerulisemaks SASi juhi Mats Janssoni jõupingutused emafirma raskest majandusseisust väljatoomiseks.
Veel juunikuuni üritas SAS kahjumit tootvale Hispaania tütarfirmale ostjat leida, kuid põlgas laekunud pakkumised Spanairi potentsiaali hinnates liiga madalaks.
Õnnetuse järel, mis nõudis 153 inimelu, riskib esimesel poolaastal SASile 515 miljonit Rootsi krooni kahjumit tootnud Spanair albatrossina SASile kaela jäädagi.
Spanairi tulevik oli küsimärgi all juba enne õnnetust - Hispaania majandus on languses, nõudlus väheneb ning konkurents on terav.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Müügiplaanidest loobumise järel teatas SAS, et kavandab Hispaania tütre kulude kärpimiseks 3500 töötajast kolmandiku koondada ja firma 63 lennukist 15 käigust maha võtta. Vahetult enne õnnetust kavandasid Spanairi töötajad streiki.
Õnnetusest võivad nüüd johtuda SASile miljonitesse küündivad kahjunõuded. Oluline on ka, mida otsustab SAS teha teiste õnnetusse sattunud MD-82 tüüpi lennukitega oma pargis. Esialgu pole plaani neid käigust maha võtta.
SASi ellujäämine on küsimärgi all, tunnistas Mats Jansson läinud nädalal Pekingis Rootsi majanduslehele Dagens Industri. Hiinas Rootsi suurfirmadega kohtudes kutsus Jansson ärikliente lennufirmale raskel ajal truuks jääma. "Kaalul on ellujäämine. Nüüd on aeg lojaalsust ilmutada," ütles Jansson.
Pekingist pidi Jansson sõitma Lätti, et arutada SASi 47protsendise osaluse müüki airBalticus. Varem plaanis SAS Läti ja Eesti lennufirmad liita, kuid kui Läti valitsus otsustas suvel, et ei müü riigi osalust airBalticus, läks see kava vett vedama. Eesti valitsus on öelnud, et riigi osaluse müük Estonian Airis ei ole praegu teema.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 30 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele