• OMX Baltic0,01%297,27
  • OMX Riga0,02%919,79
  • OMX Tallinn−0,01%2 026,65
  • OMX Vilnius0,00%1 219,33
  • S&P 500−0,4%6 370,17
  • DOW 30−0,34%44 785,5
  • Nasdaq −0,34%21 100,31
  • FTSE 1000,23%9 309,2
  • Nikkei 225−0,65%42 610,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,55
  • OMX Baltic0,01%297,27
  • OMX Riga0,02%919,79
  • OMX Tallinn−0,01%2 026,65
  • OMX Vilnius0,00%1 219,33
  • S&P 500−0,4%6 370,17
  • DOW 30−0,34%44 785,5
  • Nasdaq −0,34%21 100,31
  • FTSE 1000,23%9 309,2
  • Nikkei 225−0,65%42 610,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,55
  • 27.08.08, 15:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saku: superaastate tulemusi on raske korrata

Saku Õlletehas olulises osas halvemat tulemust teinud ei ole kui eelmisel rekordaastal, ütles Saku kommunikatsioonijuht Priit Põiklik aripaev.ee-le.
“Vaatamata jahedale ja vihmasele suvele, mis on meie tootmises ja müügis tipphooaeg, samuti majanduskasvu pidurdumisest tingitud tarbijate valmisolekule vähem tarbida, ei ole Saku nüüd olulises osas teinud halvemat tulemust kui eelmisel rekordaastal. On ju selge, et sel aastal on ükskõik millisel ettevõttel raske möödunud superaastate tulemusi korrata. Meie puhaskasumi kasv on paljuski seotud tulumaksukuluga, sest eelmisel aastal maksime rekorddividendidelt väga suure tulumaksu," kommenteeris Saku kommunikatsioonijuht Priit Põiklik Saku II kvartali 13%st kasumilangust.
Põiklik möönis, et aktsiisitõus mõjutas Saku väljamüüki küll juunikuus, kus suured kauplused ja hulgikaubandus väga suurtes kogustes kaupa oma lattu valmis ostsid. Samas ei ole näha, et aktsiisi tõus oleks inimesi mõjutanud nüüd just õlut vähem ostma. "Pigem on majanduskasvu pidurdumine mõjunud kogu tarbimisele, tõmmates sealjuures kaasa ka alkohoolsed joogid. Õllede puhul tuleb arvestada ka, et II kvartalis kehtisid veel karmid müügipiirangud Tallinnas ja Põhja-Eesti omavalitsustes, kus pärast kella 20 ei saanud õlut osta," rääkis ta.
Erinevate õllesegmentide tarbimisdünaamikast rääkides, ei pane majanduskasvu pidurdumine inimesi niivõrd rohkem odavõlut tarbima, vaid üldse rohkem valima ja oma ostueelistusi diferentseerima, ütles Põiklik. "Näiteks on kasvanud Carlsbergi õlle ja Baltika tarbimine. Seetõttu ei saa nagu ka öelda, et Saku oleks turuosa kaotanud, sest kasvu on näidanud meiega samasse Carlsberg gruppi kuuluvate tootjate õlled," kommenteeris ta Saku turuosade muutusi. Nimelt eelmise aasta keskel omas Saku rahaliselt Eesti õlleturust 51% ja mahuliselt 47,2% turuosa, siis selle aasta keskel vastavalt 47,8% ja 46%.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kvaliteet- ja odavõlle osas ei ole toimunud erilisi muutusi. "Isegi vastupidiselt ootustele, premium-klassi õllede osakaal on püsinud stabiilsena koguseliselt 16% ligidal, kange õlu on oma turuosa koguni kaotanud olles koguselises väärtuses juulis 2007 26,6% ja juulis 2008 23,8% ning main-stream õlle segment, mida Saku puhul esindab Originaal, on koguni kasvanud 38,3%-lt juulis 2007 41,7%-ni juulis 2008," rääkis kommunikatsioonijuht.
Saku Õlletehase teise kvartali maksude-eelne kasum langes võrreldes aastataguse ajaga 13% ja ulatus 51,8 mln kroonini. Käivet suutis õlletootja kasvatada 289,3 mln krooni ehk 2%. Ärikulude tõus on seotud nii kaupade, tooraine, materjalide, teenuste hinna kallinemisega kui ka tööjõukulude kasvuga.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 26 p 7 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele