• OMX Baltic0,3%297,47
  • OMX Riga0,05%917,14
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,33%1 221,68
  • S&P 500−0,59%6 411,37
  • DOW 300,02%44 922,27
  • Nasdaq −1,46%21 314,95
  • FTSE 100−0,14%9 176,17
  • Nikkei 225−1,51%42 888,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,91
  • OMX Baltic0,3%297,47
  • OMX Riga0,05%917,14
  • OMX Tallinn0,49%2 026,77
  • OMX Vilnius0,33%1 221,68
  • S&P 500−0,59%6 411,37
  • DOW 300,02%44 922,27
  • Nasdaq −1,46%21 314,95
  • FTSE 100−0,14%9 176,17
  • Nikkei 225−1,51%42 888,55
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,91
  • 20.10.08, 19:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pärn: praegu sõidetakse mõttetuid marsruute

GoBusi omaniku Aivo Pärna arvates on mõistlik sõita bussidel seal, kus on ka inimesi, mitte vedada kolme inimest pooltühjas bussis.
„Liine saavad vähendada vaid maavalitsuse esindajad ja vallavanemad ehk omavalitsuste juhid. Olen nõus sellega, et praegu sõidetakse mõttetuid marsruute. Oluline konflikt on algusest peale olnud omavalitsuse ja riigi vahel, omavalitsus tõmbab kaardi peale juti ja ütleb, et neid bussiliine tahame tellida. Aga reaalselt neil selleks raha ei ole,“ lausus Pärn, kelle arvates on omavalitsustel tekkinud arusaam, et riik ehk ministeerium, peaks nende poolt tellitud bussiliinid kinni maksma, mis on Pärna arvates tegelikult vale.
Omavalitsused peaksid valla eelarvest rohkem raha maakonnaliinidesse panema. „Bussifirmad tuleb sellest mängust välja jätta, bussifirma las veab inimesi. Omavalitsused peavad ära otsustama, kuhu nad tahavad busse. Ma saan aru, et väiksemad vallad, nagu Saaremaa ja Hiiumaa, nad on kehvas olukorras,“ lausus Pärn, kelle sõnul on siin tegemist regionaalpoliitilise küsimusega. „Peavad olema läbivad hanketingimused. Bussifirma ei peaks piletimüügiga tegelema, sellega peaks tegelema omavalitsus,“ märkis Pärn.
Kuid piletihinnatõus ei saavutaks mõnes kohas, nagu näiteks Hiiumaal, tema sõnul mingit efekti, sest piletitulu on seal peaaegu olematu. „Kui piletihinda palju tõsta, siis ei jõua keegi maksta ja keegi ei sõidagi enam bussiga," lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 27 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele