Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kaubavahetuse pildi tegi ilusamaks automüügi langus

    Tänavu augustis oli Eesti väliskaubanduse puudujääk 2,7 miljardit krooni. Puudujääk vähenes eelmise aasta augustiga võrreldes 38%.
    Impordis kahanes augustis aastatagusega võrreldes enim transpordivahendite sissevedu (kahanemist 52%), kuna autosid müüakse Eestis üha vähem, kommenteeris rahandusministeerium.
    Saksa Auto juhatuse esimehe Jussi Pärnpuu sõnul langeb automüük käsikäes majanduslangusega. Kas ka Saksa Auto on senisest vähem importima hakanud? "Aga loomulikult! Langustrend hakkas pihta eelmise aasta sügisel ja kestab tänaseni," kinnitas Pärnpuu, kelle hinnangul ei ole ka tuleva aasta esimesel poolel silmapaistvaid tulemusi oodata.
    Renault'd ja Daciat maale toova ABC Motorsi tegevjuhi Martin Uudla sõnul ei ole majanduslangus ka neist mööda hiilinud. Kuigi müüginumbrid kukuvad, on ettevõte tulemustega rahul. Uudla arvates enne tuleva aasta teist poolt midagi helgemaks ei lähe.
    United Motorsi Tallinna esinduse juht Toomas Pärna on ettevõte tänavu näinud pigem impordi kasvu: üheksa kuuga toodi BMWsid sisse umbes 12% rohkem kui mullu samal ajal, augustis lausa 15%.
    "Automüügi kõver on nagu kahe küüruga kaamel," selgitas Pärna oma äri hooajalist kõikumist. Tema sõnul võib esimest küüru näha märtsis-aprillis ning teine küür hakkab tõusma septembris, saavutades tipu oktoobris-novembris.
    "Eestis ostetakse 86% uusi autosid liisinguga. Kui pangad muutuvad raha väljaandmisel konservatiivsemaks, mõjutab see ka autoturgu, selles ei ole kahtlust," lausus Pärna, nentides, et majanduslangus mõjutab just uute autode müüki.
    Eksport kasvas statistikaameti esialgseil andmeil mulluse augustiga võrreldes 8%. Ekspordi kasvu vedasid lisaks metallidele (eksporti 44% rohkem kui mullu) veel mineraalsed tooted (kasvu 50%).
    Sisenõudluse languse jätkumine põhjustas impordi kahanemise aastases võrdluses 6%. Puidu sissevedu kahanes peaaegu 40% ja ehitusmaterjalide import veerandi võrra.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Soovime edu võitluses “aatemeestega”
Poliitikutel on kahtlemata õigus, et konkurentsiamet peaks olema võimekas ettevõtlusvabaduse regulaator, aga samamoodi tuleb olla meelekindel poliitilistes tõmbetuultes, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Poliitikutel on kahtlemata õigus, et konkurentsiamet peaks olema võimekas ettevõtlusvabaduse regulaator, aga samamoodi tuleb olla meelekindel poliitilistes tõmbetuultes, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tesla kaalub tehase loomist Kanadasse
Tesla teeb lobitööd Kanada provintsi Ontario valitsusega, et luua piirkonda uus kõrgelt arenenud tootmistehas, selgub täna meedias avaldatud dokumentidest.
Tesla teeb lobitööd Kanada provintsi Ontario valitsusega, et luua piirkonda uus kõrgelt arenenud tootmistehas, selgub täna meedias avaldatud dokumentidest.
Reaalajas börsiinfo
Konkurentsiameti uus juht: kinomonopol? Jah, see paistab JOKK
Sel nädalal konkurentsiameti peadirektorina alustanud Evelin Pärn-Lee kommenteeris Äripäeva raadio hommikuprogrammis avalikkuse tähelepanu all olnud juhtumeid, nagu kütusekartell ja kinomonopoli teke.
Sel nädalal konkurentsiameti peadirektorina alustanud Evelin Pärn-Lee kommenteeris Äripäeva raadio hommikuprogrammis avalikkuse tähelepanu all olnud juhtumeid, nagu kütusekartell ja kinomonopoli teke.
Raadiohommikus: Eesti ettevõte saab Saksamaal soodsamalt hakkama
Viljandis kuivtoidupakke tootev Tactical Foodpack rajab uue tehase Saksamaale, sest – nii üllatavalt, kui see ka ei kõla – seal tuleb odavam. Ettevõtte tegevjuht Sverre Puustusmaa räägib Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis kõigest lähemalt.
Viljandis kuivtoidupakke tootev Tactical Foodpack rajab uue tehase Saksamaale, sest – nii üllatavalt, kui see ka ei kõla – seal tuleb odavam. Ettevõtte tegevjuht Sverre Puustusmaa räägib Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis kõigest lähemalt.
Leedu vedajad hädas riiulifirmadest tööjõuvahendajatega
Leedus registreeritud riiulifirmad palkavad aina enam tööle veokijuhte kolmandate riikidest, kellele antakse Leedu elamis- ja tööluba, kuid tegelikult hakkavad nad tööle hoopis Saksamaa ja Belgia firmades. Selline skeem ajab Leedu veokijuhtide kvoodi kiiresti lõhki ja riigi enda ettevõtjad jäävad roolikeerajateta.
Leedus registreeritud riiulifirmad palkavad aina enam tööle veokijuhte kolmandate riikidest, kellele antakse Leedu elamis- ja tööluba, kuid tegelikult hakkavad nad tööle hoopis Saksamaa ja Belgia firmades. Selline skeem ajab Leedu veokijuhtide kvoodi kiiresti lõhki ja riigi enda ettevõtjad jäävad roolikeerajateta.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.