• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 29.10.08, 00:00

Pakendiaudit aitab säästa

Ekspedeerijate hinnangul on kauba kannatada saamine transportimisel enam kui 50 protsendil juhtudest ebapiisava pakendi süü. ASi If Eesti Kindlustus veose- ja laevakindlustuse tootejuht Vadim Paltmann hoiatab, et ebapiisava pakendi puhul kaubale kindlustus ei kehti.
Pakkematerjalide tootja Emballage Technologies Tallinn OÜ tegevdirektor Inna Ralli on öelnud, et kliendid ei taha pakendile palju raha kulutada ning selle vastupidavusele ei pöörata piisavalt tähelepanu.
Kuna kaubad ja tooted on niivõrd erinevad, vajavad need sobiva pakendi leidmiseks tihti veel eksperdi arvamust. Siinkohal tuleb appi pakendiaudit.
Pakenditootjal ASil Nefab Eesti on pakendiauditi kogemus juba viies ettevõttes. Lähiajal lisandub veel kolm. "Pakendiauditi idee ja eesmärk on leida kliendi jaoks võimalus ettevõtte kogukulude kokkuhoiuks, seda eelkõige pakendi ja kauba logistika võtmes," räägib Nefab Eesti müügijuht Inna Stint.
Stint kirjeldab, et seni tehtud pakendiauditite käigus on kokkuhoid alati saavutatud uue pakendidisainiga, mis on aidanud optimeerida ettevõtte kogukulusid. "Pakendiauditi eesmärk ei ole pakkuda sama pakkelahendust odavama hinnaga -
see oleks eetiliselt väga küsitav," selgitab Stint ja lisab, et pakutakse uusi alternatiive, kus on võimalik pakendamise protsessi kiiremaks ja töötajatele mugavamaks muuta. Need on ettevõtte kui terviku mõttes väikesed, aga töö efektiivsuse jaoks siiski olulised lisaaspektid.
Pakendiauditi teenuse puhul on tegemist väga töömahuka protsessiga, mis tähendab suure hulga info kogumist. Teisisõnu, tuleb kaardistada kõik pakendi ja logistikaga seotud kulud.
"See info läbib põhjaliku analüüsi, otsime ja töötame välja kliendi jaoks uued võimalused ning lõpuks esitame kliendile auditiga konkreetse kava, kus on näidatud, kust ja kuidas kokkuhoid on saavutatav," kirjeldab Stint auditi protsesse, märkides, et loomulikult tuleb esitada ka kalkulatsioonide põhjal valemid.
"Enamasti disainitakse kliendile sellisel juhul uued pakendilahendused," tunnistab Stint.
Senistest auditi kogemustest toob Stint kaks näidet. Suurim kulude kokkuhoid, mis pakendiauditiga kliendile saavutati, oli 750 000 krooni aastas.
"Märkusena pean siiski lisama, et me ei võta endale kontrollivat funktsiooni, kas meie ettepanekuid on reaalses elus arvesse võetud," tunnistab ta. Teinekord on mängus kolmas osapool, kelle tõttu võivad otsused venima jääda - näiteks kliendi klient.
"Seda on meie praktikas olnud ainult üks kord ja tegemist oli tarnega Venemaale, kus lihtsalt toote enda raske kaalu tõttu sai veoki massipiirang täis. Venemaal teatavasti on see Euroopa Liidust väiksem ehk 22 tonni," jutustab Stint. "Sellegipoolest oli kliendil hea teada, et neil on juba hästi toimiv ja optimaalne pakendilahendus."
Küsimusele, kust saab klient abi transpordipakendi väljatöötamisel, vastab Stint, et iga pakenditootja lähtub eelkõige oma tootest ja kõik soovitatavad lahendused tulevad siis sellest ühest materjalist - olgu see papp, kile või midagi muud.
"Kahtlemata on personaalne lähenemine kliendi tootele aeganõudev ja meie jaoks kulukas, aga saavutatud koostöö on seda väärtuslikum mõlemale poolele," julgustab Stint kindla pakendi leidmiseks kogemustega partner leida.
Väiksemate kaupade pakendamiseks kasutatav üks suur pakend jääb liiga suureks ehk väline pakend on pooltühi. Selline pakend on omadustelt väga nõrk ja kergesti purunev.
Transpordi algstaadiumis on pakend korralik, tema peale asetatakse teisi saadetisi, mis transpordi ajal põhjustavad välise pakendi deformeerumise ning sisemiste saadetiste vigastuse.
Saadetise markeerimisel ei jälgita kaubale peale märgitud kohustuslikke transpordiasendi märke ning etikett kleebitakse kohta, kust seda ilma saadetist valepidi pööramata ei ole võimalik lugeda.
DPD süsteem eeldab, et etiketiga varustatud külg on saadetise pealmine külg ja sedasi teda ka edaspidi käsitletakse ning transporditakse.
Probleemid tekivad ka siis, kui väiksemad pakid ühendatakse kleeplindi abil üheks saadetiseks selliselt, et neid transportöörlindile asetades ei ole võimalik järgida pakkidel olevaid kohustuslikke transpordiasendi soovitusi. Pakid on laotud üksteise otsa torni ja kohustuslik transpordiasend on samasuunaline.
Juhul kui saadetis on saanud pakiveo käigus vigastada, tuleb esitada hüvitisnõue. Selle põhjal vaadatakse läbi saadetise käitlemise, transportimise ja pakendamisega seonduv.
Kui transpordipakend on olnud piisav ja saadetis on saanud kahjustada transpordifirma süü tõttu, siis korvatakse ka kaubale tekitatud kahju lepingus kokku lepitud tingimustel.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele