Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pakendiaudit aitab säästa

    Ekspedeerijate hinnangul on kauba kannatada saamine transportimisel enam kui 50 protsendil juhtudest ebapiisava pakendi süü. ASi If Eesti Kindlustus veose- ja laevakindlustuse tootejuht Vadim Paltmann hoiatab, et ebapiisava pakendi puhul kaubale kindlustus ei kehti.
    Pakkematerjalide tootja Emballage Technologies Tallinn OÜ tegevdirektor Inna Ralli on öelnud, et kliendid ei taha pakendile palju raha kulutada ning selle vastupidavusele ei pöörata piisavalt tähelepanu.
    Kuna kaubad ja tooted on niivõrd erinevad, vajavad need sobiva pakendi leidmiseks tihti veel eksperdi arvamust. Siinkohal tuleb appi pakendiaudit.
    Pakenditootjal ASil Nefab Eesti on pakendiauditi kogemus juba viies ettevõttes. Lähiajal lisandub veel kolm. "Pakendiauditi idee ja eesmärk on leida kliendi jaoks võimalus ettevõtte kogukulude kokkuhoiuks, seda eelkõige pakendi ja kauba logistika võtmes," räägib Nefab Eesti müügijuht Inna Stint.
    Stint kirjeldab, et seni tehtud pakendiauditite käigus on kokkuhoid alati saavutatud uue pakendidisainiga, mis on aidanud optimeerida ettevõtte kogukulusid. "Pakendiauditi eesmärk ei ole pakkuda sama pakkelahendust odavama hinnaga -
    see oleks eetiliselt väga küsitav," selgitab Stint ja lisab, et pakutakse uusi alternatiive, kus on võimalik pakendamise protsessi kiiremaks ja töötajatele mugavamaks muuta. Need on ettevõtte kui terviku mõttes väikesed, aga töö efektiivsuse jaoks siiski olulised lisaaspektid.
    Pakendiauditi teenuse puhul on tegemist väga töömahuka protsessiga, mis tähendab suure hulga info kogumist. Teisisõnu, tuleb kaardistada kõik pakendi ja logistikaga seotud kulud.
    "See info läbib põhjaliku analüüsi, otsime ja töötame välja kliendi jaoks uued võimalused ning lõpuks esitame kliendile auditiga konkreetse kava, kus on näidatud, kust ja kuidas kokkuhoid on saavutatav," kirjeldab Stint auditi protsesse, märkides, et loomulikult tuleb esitada ka kalkulatsioonide põhjal valemid.
    "Enamasti disainitakse kliendile sellisel juhul uued pakendilahendused," tunnistab Stint.
    Senistest auditi kogemustest toob Stint kaks näidet. Suurim kulude kokkuhoid, mis pakendiauditiga kliendile saavutati, oli 750 000 krooni aastas.
    "Märkusena pean siiski lisama, et me ei võta endale kontrollivat funktsiooni, kas meie ettepanekuid on reaalses elus arvesse võetud," tunnistab ta. Teinekord on mängus kolmas osapool, kelle tõttu võivad otsused venima jääda - näiteks kliendi klient.
    "Seda on meie praktikas olnud ainult üks kord ja tegemist oli tarnega Venemaale, kus lihtsalt toote enda raske kaalu tõttu sai veoki massipiirang täis. Venemaal teatavasti on see Euroopa Liidust väiksem ehk 22 tonni," jutustab Stint. "Sellegipoolest oli kliendil hea teada, et neil on juba hästi toimiv ja optimaalne pakendilahendus."
    Küsimusele, kust saab klient abi transpordipakendi väljatöötamisel, vastab Stint, et iga pakenditootja lähtub eelkõige oma tootest ja kõik soovitatavad lahendused tulevad siis sellest ühest materjalist - olgu see papp, kile või midagi muud.
    "Kahtlemata on personaalne lähenemine kliendi tootele aeganõudev ja meie jaoks kulukas, aga saavutatud koostöö on seda väärtuslikum mõlemale poolele," julgustab Stint kindla pakendi leidmiseks kogemustega partner leida.
    Väiksemate kaupade pakendamiseks kasutatav üks suur pakend jääb liiga suureks ehk väline pakend on pooltühi. Selline pakend on omadustelt väga nõrk ja kergesti purunev.
    Transpordi algstaadiumis on pakend korralik, tema peale asetatakse teisi saadetisi, mis transpordi ajal põhjustavad välise pakendi deformeerumise ning sisemiste saadetiste vigastuse.
    Saadetise markeerimisel ei jälgita kaubale peale märgitud kohustuslikke transpordiasendi märke ning etikett kleebitakse kohta, kust seda ilma saadetist valepidi pööramata ei ole võimalik lugeda.
    DPD süsteem eeldab, et etiketiga varustatud külg on saadetise pealmine külg ja sedasi teda ka edaspidi käsitletakse ning transporditakse.
    Probleemid tekivad ka siis, kui väiksemad pakid ühendatakse kleeplindi abil üheks saadetiseks selliselt, et neid transportöörlindile asetades ei ole võimalik järgida pakkidel olevaid kohustuslikke transpordiasendi soovitusi. Pakid on laotud üksteise otsa torni ja kohustuslik transpordiasend on samasuunaline.
    Juhul kui saadetis on saanud pakiveo käigus vigastada, tuleb esitada hüvitisnõue. Selle põhjal vaadatakse läbi saadetise käitlemise, transportimise ja pakendamisega seonduv.
    Kui transpordipakend on olnud piisav ja saadetis on saanud kahjustada transpordifirma süü tõttu, siis korvatakse ka kaubale tekitatud kahju lepingus kokku lepitud tingimustel.
  • Hetkel kuum
IT-ettevõtte juht: tehisaru tuleb taltsutada
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Nõrk tehnoloogiasektor surus USA turud taas langusele
Kuna tehnoloogiasektor ilmutas nõrkust, siis langesid langesid kolmapäeval taas kõik kolm suurt USA indeksit: Nasdaq kukkus kõige rohkem -1,15%, S&P 500 odavnes -0,58% ning Dow 30 taandus -0,12%. Indeksid langesid neljandat päeva järjest, mis tähendab pikimat kaotuste seeriat alates jaanuarist.
Kuna tehnoloogiasektor ilmutas nõrkust, siis langesid langesid kolmapäeval taas kõik kolm suurt USA indeksit: Nasdaq kukkus kõige rohkem -1,15%, S&P 500 odavnes -0,58% ning Dow 30 taandus -0,12%. Indeksid langesid neljandat päeva järjest, mis tähendab pikimat kaotuste seeriat alates jaanuarist.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Uus linnavõim vahetas välja Tallinna Hambakliiniku nõukogu ja juhi
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.
SA Tallinna Hambakliiniku nõukogu kutsus alates tänasest tagasi juhatuse esimehe Maksim Volkovi, kelle juhitud linnaasutuses paljastas audit autoritaarse juhtimise ja lepingud omadega.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Ulub koos huntidega: Wolf Groupi kaks tütart tegutsevad Venemaal rahulikult edasi
Eesti ehitusvahutootja Wolf Group jätkab äri Venemaal: Delovõje Vedomosti veendus, et mõlemad ettevõtte tütarfirmad tunnevad ennast hästi, nimetavad sõda spetsoperatsiooniks ja plaanivad aktiivselt Narva jõe taga areneda.
Eesti ehitusvahutootja Wolf Group jätkab äri Venemaal: Delovõje Vedomosti veendus, et mõlemad ettevõtte tütarfirmad tunnevad ennast hästi, nimetavad sõda spetsoperatsiooniks ja plaanivad aktiivselt Narva jõe taga areneda.