Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pakendiaudit aitab säästa

    Ekspedeerijate hinnangul on kauba kannatada saamine transportimisel enam kui 50 protsendil juhtudest ebapiisava pakendi süü. ASi If Eesti Kindlustus veose- ja laevakindlustuse tootejuht Vadim Paltmann hoiatab, et ebapiisava pakendi puhul kaubale kindlustus ei kehti.
    Pakkematerjalide tootja Emballage Technologies Tallinn OÜ tegevdirektor Inna Ralli on öelnud, et kliendid ei taha pakendile palju raha kulutada ning selle vastupidavusele ei pöörata piisavalt tähelepanu.
    Kuna kaubad ja tooted on niivõrd erinevad, vajavad need sobiva pakendi leidmiseks tihti veel eksperdi arvamust. Siinkohal tuleb appi pakendiaudit.
    Pakenditootjal ASil Nefab Eesti on pakendiauditi kogemus juba viies ettevõttes. Lähiajal lisandub veel kolm. "Pakendiauditi idee ja eesmärk on leida kliendi jaoks võimalus ettevõtte kogukulude kokkuhoiuks, seda eelkõige pakendi ja kauba logistika võtmes," räägib Nefab Eesti müügijuht Inna Stint.
    Stint kirjeldab, et seni tehtud pakendiauditite käigus on kokkuhoid alati saavutatud uue pakendidisainiga, mis on aidanud optimeerida ettevõtte kogukulusid. "Pakendiauditi eesmärk ei ole pakkuda sama pakkelahendust odavama hinnaga -
    see oleks eetiliselt väga küsitav," selgitab Stint ja lisab, et pakutakse uusi alternatiive, kus on võimalik pakendamise protsessi kiiremaks ja töötajatele mugavamaks muuta. Need on ettevõtte kui terviku mõttes väikesed, aga töö efektiivsuse jaoks siiski olulised lisaaspektid.
    Pakendiauditi teenuse puhul on tegemist väga töömahuka protsessiga, mis tähendab suure hulga info kogumist. Teisisõnu, tuleb kaardistada kõik pakendi ja logistikaga seotud kulud.
    "See info läbib põhjaliku analüüsi, otsime ja töötame välja kliendi jaoks uued võimalused ning lõpuks esitame kliendile auditiga konkreetse kava, kus on näidatud, kust ja kuidas kokkuhoid on saavutatav," kirjeldab Stint auditi protsesse, märkides, et loomulikult tuleb esitada ka kalkulatsioonide põhjal valemid.
    "Enamasti disainitakse kliendile sellisel juhul uued pakendilahendused," tunnistab Stint.
    Senistest auditi kogemustest toob Stint kaks näidet. Suurim kulude kokkuhoid, mis pakendiauditiga kliendile saavutati, oli 750 000 krooni aastas.
    "Märkusena pean siiski lisama, et me ei võta endale kontrollivat funktsiooni, kas meie ettepanekuid on reaalses elus arvesse võetud," tunnistab ta. Teinekord on mängus kolmas osapool, kelle tõttu võivad otsused venima jääda - näiteks kliendi klient.
    "Seda on meie praktikas olnud ainult üks kord ja tegemist oli tarnega Venemaale, kus lihtsalt toote enda raske kaalu tõttu sai veoki massipiirang täis. Venemaal teatavasti on see Euroopa Liidust väiksem ehk 22 tonni," jutustab Stint. "Sellegipoolest oli kliendil hea teada, et neil on juba hästi toimiv ja optimaalne pakendilahendus."
    Küsimusele, kust saab klient abi transpordipakendi väljatöötamisel, vastab Stint, et iga pakenditootja lähtub eelkõige oma tootest ja kõik soovitatavad lahendused tulevad siis sellest ühest materjalist - olgu see papp, kile või midagi muud.
    "Kahtlemata on personaalne lähenemine kliendi tootele aeganõudev ja meie jaoks kulukas, aga saavutatud koostöö on seda väärtuslikum mõlemale poolele," julgustab Stint kindla pakendi leidmiseks kogemustega partner leida.
    Väiksemate kaupade pakendamiseks kasutatav üks suur pakend jääb liiga suureks ehk väline pakend on pooltühi. Selline pakend on omadustelt väga nõrk ja kergesti purunev.
    Transpordi algstaadiumis on pakend korralik, tema peale asetatakse teisi saadetisi, mis transpordi ajal põhjustavad välise pakendi deformeerumise ning sisemiste saadetiste vigastuse.
    Saadetise markeerimisel ei jälgita kaubale peale märgitud kohustuslikke transpordiasendi märke ning etikett kleebitakse kohta, kust seda ilma saadetist valepidi pööramata ei ole võimalik lugeda.
    DPD süsteem eeldab, et etiketiga varustatud külg on saadetise pealmine külg ja sedasi teda ka edaspidi käsitletakse ning transporditakse.
    Probleemid tekivad ka siis, kui väiksemad pakid ühendatakse kleeplindi abil üheks saadetiseks selliselt, et neid transportöörlindile asetades ei ole võimalik järgida pakkidel olevaid kohustuslikke transpordiasendi soovitusi. Pakid on laotud üksteise otsa torni ja kohustuslik transpordiasend on samasuunaline.
    Juhul kui saadetis on saanud pakiveo käigus vigastada, tuleb esitada hüvitisnõue. Selle põhjal vaadatakse läbi saadetise käitlemise, transportimise ja pakendamisega seonduv.
    Kui transpordipakend on olnud piisav ja saadetis on saanud kahjustada transpordifirma süü tõttu, siis korvatakse ka kaubale tekitatud kahju lepingus kokku lepitud tingimustel.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
USA tarbijate kindlustunne langes kuuga ligi 13%
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Michigani Ülikooli tarbijauuringu tulemused näitavad tarbijate muret, et inflatsioon, tööpuudus ja intressimäärad võivad edasi liikuda ebasoodsas suunas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.