• OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 225−0,62%45 021,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • OMX Baltic0,21%293,43
  • OMX Riga0,28%913,34
  • OMX Tallinn0,05%1 962,35
  • OMX Vilnius0,26%1 230,91
  • S&P 5000,48%6 631,96
  • DOW 300,27%46 142,42
  • Nasdaq 0,94%22 470,73
  • FTSE 1000,21%9 228,11
  • Nikkei 225−0,62%45 021,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%98,13
  • 04.11.08, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mereveo hinnast on järele jäänud armetud riismed

BDI näitab, kui palju maksab toorainete laevatransport. Seda indeksit jälgitakse pingsalt Wall Steetil, sest see on hea näitaja majandus- ja tootmiskasvu kohta.
Enamik merevedusid toimub riikide vahel. Kui tooraine ei liigu, siis toodetakse ka vähem asju.
Mai lõpust on indeks langenud samasuguse hooga nagu aktsiaturud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui 20. mail oli hinnaindeks 11 793, siis möödunud nädala lõpus vaid 925 punkti.
Varem pidurdamatult kasvanud konteinerite hulk on samuti kasvutempo minetanud
OÜ Greencarrier tegevjuht Janek Ojamäe toob näite, et kui eelmisel aastal kasvasid Kaug-Idast Euroopasse konteinerite mahud 12-13% võrreldes aasta varasemaga, siis tänavu I kvartalis vaid kaks protsenti.
Varasem kasvueufooria pani laevaliine agaralt uusi laevu tellima.
Ojamäe kinnitusel on aga praegu laevafirmadel täituvusega suuri probleeme ja hindade alandamisega üritatakse konkurentsieelist omandada.
"Võib olla sarnane oht kui 70ndatel naftatankeritega, kus viimased tellitud laevad läksid otse laevaehitusest lammutusse," ütleb Ojamäe.
AS Lincona Konsulti ostujuht Aivi Kulden nendib, et meretranspordi hinnalangus on ka Linconani jõudnud.
Konteineri vedu Aasiast Eestisse on langenud 1000 dollari võrra. Samas on dollar tugevnenud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

ASi Balti Logistika arendus- ja müügijuht Magnus Lepasalu arvab, et odavam merevedu toob soodsa Aasia majanduse Eesti ettevõtetele lähemale.
Kuna laevaveo kulu on üsna madal, osutub mõistlikuks hankida tooteid ja toorainet kaugetest piirkondadest, kus toodagu hind oluliselt väiksem.
Lepasalu kinnitusel ei maksa peljata, et kaubakogused on liiga väikesed. Võimalik on kasutada osakonteineri teenust.
Osa logistikaettevõtteid pakub ka teenust, mis koordineerib lähteriigis kliendi erinevatelt hankijatelt kaupade kokkukogumise ja tagab kauba ühekordse veo.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele