Apple'il on seni vast kõigi investorite
mõtetes väike aupaiste pea kohal olnud ning seda kahtlemata põhjusega. Väga
innovaatiline, väga cool'i brändiga väga populaarsete toodete, "peab-saama"
klassi kuuluvate arvutite, muusikaseadmete ja nutitelefonidega.
Oktoobris, mil näiteks finantssektor juba raskeid haavu lappis, kasvas Apple'i müüdud ühikute arv uuringufirma NPD Group andmetel neli korda kiiremini ülejäänud turust, saavutades aastatagusega 28protsendilise kasvu. Kuuga langes aktsia hind vaid 5,3 protsendi jagu.
Siis tundus, et see trendiinimeste valge unelm elab vist meie kriisist räsitud planeedist kusagil hoopis eemal. Et nii juhtuda ei saa, näitas november. Macide müük USAs vähenes aastatagusega võrreldes protsendi võrra, samas kui kogu arvutitööstuse müük kerkis kahe protsendi jagu.
Maci langust vedasid siiski pigem lauaarvutid ning NPD andmetel kannab sülearvutite turu liider endiselt uhkelt õuna märki.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seda lohutust ei tasuks liiga jätkusuutlikuks pidada, sest The Wall Street Journali andmetel on joonistumas selgem trend inimeste nõudlusest odavamate arvutite järele järgnevatel aastatel.
Apple'i legendaarne juht Steve Jobs on siiski välja öelnud, et niipea ta Macide hindu kärpima ei hakka, kuna pole väga mures nõudluse vähenemise pärast.
"Me ei oska teha 500dollarilist arvutit, mis poleks täielik rämps," sõnas Jobs analüütikutele. Vist on kohane lisada, et just Macid moodustavad Apple'i müügituludest 46 protsenti.Rivaalid Hewlett-Packard ja Dell alandasid turu sentimenti jälgides müügihindu juba enne pühade perioodi (küll mitte väga rutaka) osturalli algust ning mõnel juhul sai arvuti kätte lausa 50 protsenti odavamalt. Apple'i suurimad odavmüügid piirdusid 10protsendilise allahindlusega.
Õuna-ettevõttele tuleb siiski au anda, sest ta on kindlaks jäänud oma algsele sihtgrupile - jõukatele disainihuvilistele klientidele ning sellest lähtuvalt tootnud veel kallimaid uusi mudeleid. Kui saab hinda küsida, tuleb seda loomulikult teha. Ning arvutitootja müügitulusid ning kasuminumbreid vaadates paistab, et seni on taktika väga edukalt töötanud.
Kolmanda kvartali kasum ületas aastataguse 25 protsendiga ning müügitulusid laekus pea 27 protsenti varasest enam.
Kuigi mitmed analüütikud on prognoosinud Apple'i müüdavate ühikute arvu kasvu lähikuudel, kui konkurentide näitajad kukuvad, on endine investeerimispank Goldman Sachs teisel arvamusel ning alandas aktsiasoovitust varasemalt ostusoovituselt neutraalsele.
See juhtus esimest korda pärast 2006. aasta juulit. Apple'i aktsia kukkus uudise peale esmaspäeval 3,6 protsenti.
Loe lisa tänasest Äripäevast.