• OMX Baltic0,23%295,96
  • OMX Riga−0,31%918,51
  • OMX Tallinn−0,14%2 018,5
  • OMX Vilnius0,29%1 221,38
  • S&P 5000,28%6 484,31
  • DOW 300,41%45 606,08
  • Nasdaq 0,21%21 589,45
  • FTSE 100−0,11%9 255,5
  • Nikkei 2250,3%42 520,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,49
  • OMX Baltic0,23%295,96
  • OMX Riga−0,31%918,51
  • OMX Tallinn−0,14%2 018,5
  • OMX Vilnius0,29%1 221,38
  • S&P 5000,28%6 484,31
  • DOW 300,41%45 606,08
  • Nasdaq 0,21%21 589,45
  • FTSE 100−0,11%9 255,5
  • Nikkei 2250,3%42 520,27
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,49
  • 14.01.09, 21:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Volkswagen ei peaks edukuse pärast ohver olema

Volkswagenist on viimastel aegadel meediapealkirjades veidi "valede" pealkirjade all räägitud - hiiliv Porsche ülevõtt, absurdne aktsiahind ning Saksa miljardäri Adolf Merckle enesetapp, kes autotootja lühikeseks oli müünud. Kuid autotootja automüük näitab, et tegu on põhjendatud edukusega.
Volkswagenil õnnestus möödunud aastal rohkem autosid müüa kui 2007. aastal. Ta kasvatas turuosa USAs ning müüb Hiinas juba sama palju autosid kui enda koduturul Saksamaal. Ettevõtte luksusbränd, Audi, on üks vähestest omataoliste seas, kes kasvatas eelmisel aastal müüginumbreid. Nii Mercedes kui ka BMW pole suutnud Volkswageniga sammu pidada, kirjutas Telegraph.co.uk.
2009. aasta ei tõota aga nii hea tulla, kui arenevatel turgudel jätkub allakäigutrepp. See võib olla ka põhjus, miks VW on küsinud Saksamaa valitsuselt osa kindlustusest, mis on mõeldud autotootjate turgutamiseks. Ta tahab kindlustada oma tagalat juhuks, kui asjad tõesti metsapoole kiskuma hakkavad.
See võib teisi autotootjaid panna kulmu kortsutama, et miks VW peaks nii edukana üldse abi saama, kuid VW-l on samasugune õigus garantiidele nagu tema rivaalidel.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele