Kahe uue kaupluse avamisega mai alguses Rocca al Mare kaubanduskeskuses luuakse ettevõtte plaani kohaselt umbes 20 töökohta. „Meie jaoks tähendab see rohkem seda, et mõned töökohad olemasolevates kauplustes suuname ümber ja juurde võtame täpselt nii palju, kui vaja on,“ selgitas Pass.
Eesti turg on Passi sõnul täna suunaga allapoole ja ka tarbijakäitumine on oluliselt muutunud. Nimelt on emotsionaalne ost kadunud ja inimestele meeldib praegu pigem soodsalt osta, mis kutsub ka ettevõtteid tootmismahte või mudeleid vähendama. „Liiga moodsad rõivad võib-olla kaovad ära ja minnakse masstoodangule tagasi,“ arvas Pass trendi kohta.
Pass uskus, et allahindlused kaovad mõneks ajaks ära, sest kaupmehed tellivad edaspidi vähem kaupa. Tema sõnul on allahindlused tingitud sellest, et eelmiseks aastaks telliti liiga palju kaupa, mistõttu jäid laoseisud suureks, kuid nõudlus langes. „Ma eeldan, et kevad-suviste kollektsioonide tellimust vähendatakse umbes 30-40 protsenti. Ilmselt käibed langevad 15-20 protsenti, vähemalt esimesel poolaastal,“ märkis Pass.
Passi hinnangul võivad mõned väikesed poed Eesti turult kaduda, ent nimedega ta spekuleerida ei soovinud. Samas arvas ta, et rahvusvaheliste kettidega ei juhtu suurt midagi. „Kõik oleneb, kui suurtes laenuahelates need ettevõtted on ehk kes millega oma laiendust on finantseerinud,“ ütles ta. „LPP Estonia ei ole selleks otstarbeks laenu võtnud.“
Kontserni lähem eesmärk on Passi sõnul võtta vastu otsuseid, mis võimaldaksid vähem raha kaotada. „Kaugemad eesmärgid on haarata liidriohjad Ida-Euroopa maades,“ tõdes ta. „Ma arvan, et me oleme jaekaubandusturul Eestis kusagil esimese kolme, nelja hulgas,“ spekuleeris mees enda sõnul. Suurimad konkurendid on AG, Apranga ja Baltika, lisas Pass.
Zara, Mango, Stradivariuse jt brändide kauplusi opereeriva Leedu Apranga Grupi marketingijuht Irma Marcinkiene ütles Eesti Ekspressile, et rõivamüük on 2008. aasta teisest poolest kõvasti kukkunud. "Klientide ostukäitumist on mõjutanud negatiivsed uudised maailma majanduskriisi ja eriti Baltikumi majanduse nigela käekäigu kohta. Müük taastub alles siis, kui tarbijad saavad tagasi kindlustunde," leidis ta. Kuna Eestis on Marcinkiene hinnangul elu mandunud, külmutas Apranga siin kõik laienemisplaanid.
LPP taust:
*LPP S.A. on Ida-Euroopa kõige kiiremini kasvav jaeettevõte – mullu avati ca 41 000 m2 uut kaubanduspinda.