• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,55%39 591,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,55%39 591,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 11.01.10, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Turistide arv kahanes kampaaniatest hoolimata

"Arvestades üldist majandusolukorda ja trende turismisektoris, on novembrikuu tulemused ootuspärased," märkis EASi turismiarenduskeskuse direktori asetäitja Marje Braunbrück eile avaldatud statistika kohta.
"2009. aasta on olnud turismisektorile raske kogu maalilmas, sh ka Euroopas. Ainsaks positiivseks erandiks on olnud Aafrika," selgitas ta, lisades, et Eesti tulemused on olnud võrreldavad teiste põhjamaadega, nagu Soome, Norra ja Taani.
"Erandiks on Rootsi, mis kasutas oma reklaamimisel oskuslikult ära Rootsi krooni madalat kurssi ja suutis hoida eelmise aastaga sama taset. Lätist ja Leedust on meil siiani paremini läinud, st meie tulemused on olnud stabiilsemad," ütles ta. Braunbrück sõnas, et 2010. aasta tuleb samuti raske, EAS ootab olukorra stabiliseerumist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Braunbrück ütles, et sihtasutuse mitmetele turismiedenduskampaaniatele saab praegu anda vaid subjektiivse hinnangu, kuna tulemusi iseloomustavaid numbreid pole veel teada. Peterburi ja Soome kampaania läks Braunbrücki sõnul korda, sest EASi seatud eesmärgid said täidetud.
Tippsuusatajale Andrus Veerpalule kuuluva Karupesa hotelli kaasomanik ja juht Katrina Liiva ütles, et nende hotelli täitumus mullu 2008. aastaga võrreldes ei vähenenud.
Ettevõtted tellivad praegu vähem koolitusi, kuid sportlaste huvi öömaja vastu kahanenud pole, pigem on isegi kasvanud.
"Olime enam-vähem samal tasemel kui 2008. aastal. Ma arvan, et selle põhjuseks oli paindlikkus ja kliendi soovidele vastutulek," selgitas Liiva. Ta märkis, et Karupesa hotelli kliente eristab tavalistest öömaja- ja konverentsikoha otsijatest see, et nad tahavad ka liikuda ehk suvel rulluiskudega sõita ning talvel suusatada.
"Suvel külastavad meid spordilaagrid, enamasti välismaalased, seega on kliendid garanteeritud," tõdes Liiva.
Erinevalt varasemast võib aga täheldada trendi, et hotellikülastajad loobuvad pikkade plaanide tegemisest. Nädalavahetuse ööbimist hakatakse organiseerima näiteks alles esmaspäeval.
"Aasta esimese kümne päevaga oli huvilisi tõesti rohkem kui eelmisel aastal," rääkis Liiva paksu lumevaiba mõjust. "Aga kui varem olid kohad oktoobris välja müüdud, siis nüüd peame suhteliselt kiirelt reageerima," lisas ta.
"Ma arvan, et täitumus kindlasti väheneb," ütles Liiva tänavuse aasta kohta. "Kui ei plaani pikalt ette, siis neid kohti, mis praegu on müümata, ei saa tagantjärele müüa, ja meil ei ole kliendile alati tuba pakkuda," selgitas ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele