• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,55%39 765,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,55%39 765,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,57
  • 23.09.10, 21:10
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Volvo ja Saab peavad leidma isikupära

Ühendriikide autoturul vaevlevad Volvo Cars ning Saab Automobile peavad leidma enda isikupärase disaini ning õige hinnalipiku selle juurde, et konkureerida Saksa kahuriväega nagu BMW ja Daimler.
“Neil saab olema väga raske turuosa suurendada,” ütles Barclays Capitali analüütik Brian Johnson Bloombergile. “Nad peavad leidma skandinaavlikult unikaalse disaini ja mitte kaasa jooksma saksa autotootjatega.”
Pärast aastaid General Motorsi ja Ford Motori piitsa all kahjumite kannatamist on Saabi ning Volvo jaoks Ühendriikide luksusautode turul kasumliku müügikoguse saavutamine hädavajalik. Volvo jaoks on USA turg suurim ning Saabi jaoks oli kuni eelmise aastani suurim turg.
Aasta esimese kaheksa kuuga on Volvode müük Ühendriikides kukkunud 12 protsenti, sest ettevõte ei leia ostjaid enda mudelitele nagu S40. Saabile on aga pilt väga kurb, sest uue Saab 9-5 mudeli ootuses (viimane Saabi uus mudel ilmus 8 aastat tagasi) pole ostjad raha kulutanud ning firma müük on kukkunud 86 protsenti. Samal ajal on nii BMW kui Daimleri Mercedes-Benz enda turuosa kasvatanud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Mõlemad firmad peavad nägema kõvasti vaeva, et ligi meelitada taas need ostjad, kes hülgasid automargid nende omanikevahetuse protsessi ajal. Ford müüs Volvo sel aastal Zhejiang Geely Holding Groupile 1,5 miljardi dollari eest. Spyker Cars sai Saabi juba märksa odavamalt, tehes 74 miljoni dollarilise rahalise väljamakse ning tasudes ülejänud 326 miljonit dollarit aktsiates.
“Sellisest kahjust väljatulemine võtab aega, sest vaja on koondada jõud, ülesehitada enda müügimeeskond ning olema valmis taas müüma,” ütles Saabi Põhja-Ameerika divisjoni juht Mike Colleran Bloombergile. “Meie eesmärk on taastada USA turg kui Saabi kõige suurem ja olulisem turg.”
Pärast Volkswageni USA divisjoni juhtimist sel kuul Volvo Carsi tegevjuhiks saanud Stefan Jacoby sõnul on tema eesmärk tuua Volvo tagasi luksuslike keskklassiautode tippu. Jacoby sõnul ei suuda Volvo seda saavutada, kui jäädakse ainult lootma enda turvalisusega seotud mainele.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele