Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kranichil suur plaan

    LNG Estonia ASi omanik Heiki Kranich, kes tahaks veeldatud gaasi terminali rajada hiljemalt 2014. aastaks Muugale, seda ise ei kinnita ega lükka ka ümber. "Ma ei saa neile küsimustele arusaadavatel põhjustel vastata," vastas ärimees tema Katari suhete kohta käinud pärimisele.
    Kranich räägib meeleldi hoopis maagaasi tarbimisest.
    "2009. aastal tarbiti Eestis maagaasi 655,1 miljonit kuupmeetrit. LNGsse ümberarvutatuna on seda üle miljoni kuupmeetri. Arvestades, et supertankerid meie vetesse ilmselt ei jõua ja võimalikku terminali hakkavad teenindama umbes 165 000 m3 mahutavusega alused, saame tulemuseks, et minimaalselt oleks praeguse tarbimise juures vaja üle kuue reisi aastas," arvutas Kranich.
    Ka Eleringi juht Taavi Veskimägi ei salga, et juhul, kui AS Eesti Gaas on 1. jaanuarist 2013 maagaasiseaduse järgi käitunud ning põhivõrgu müüki pannud, otsides sellele ostjat, või konkurentsiamet hoopis võrgu riigistanud, oleks tal huvi gaasitorud Eleringile osta.
    "Juhul, kui riigikogu peaks maagaasiseadust muutma ja Eesti Gaas on kohustatud mõistliku aja jooksul ülekandevõrgu müüma, siis Elering on gaasivõrgu ostust potentsiaalselt huvitatud," kinnitas ta.
    "Ja paljude ekspertide hinnangul jääb LNG hind nii nõudluse kui ka pakkumise tegurite tõttu pikaks ajaks suhteliselt madalaks, võrreldes nafta ja torugaasi hinnaga, mis on naftasaaduste hindadega seotud, nagu Eestis," lisas Veskimägi.
    Energoprojekti Katari energiasektori uute arendusprojektide konsultandi Martin-Peter Kase sõnul võib Veoliale kuuluv Dalkia strateegiat vaadates osaluste ostmine Euroopa gaasiettevõtetes ja jaotusvõrkudes olla lähiaastate küsimus.
    "Katari poolt vaadates võiks Eesti jaotusvõrk ja terminalid huvi pakkuda vaid siis, kui nende kaudu tekib ligipääs kogu regiooni gaasiturule," ütles Kask.
    Poliitikud eksitavad avalikkust, kui väidavad, et gaasivõrgu eraldamise järel Eesti Gaasist gaasi hind alaneb. Ei maksa kahelda, et juhul, kui Eesti-Soome ühendus ja LNG terminal oleksid tasuvad projektid, siis oleks Eesti Gaas koos Soome Gasumiga selle juba ära teinud.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Vastulause: tarneahelate ümberkujundamisega seotud väljakutseid maksab tõsiselt võtta
Tuleb küsida, mil määral õnnestub ettevõtetel kanda kasvanud sisendhinnad üle lõpptoodangu hindadesse, kirjutab Arenguseire Keskuse ekspert Uku Varblane vastukajas Eesti Panga ökonomisti Kaspar Oja kriitikale.
Tuleb küsida, mil määral õnnestub ettevõtetel kanda kasvanud sisendhinnad üle lõpptoodangu hindadesse, kirjutab Arenguseire Keskuse ekspert Uku Varblane vastukajas Eesti Panga ökonomisti Kaspar Oja kriitikale.
Esmaspäeval peatab börs LHV aktsiatega kauplemise
Seoses LHV aktsiate jagunemisega peatab Tallinna börs esmaspäeval nendega kauplemise ning uuesti avanemisest teatab börs eraldi.
Seoses LHV aktsiate jagunemisega peatab Tallinna börs esmaspäeval nendega kauplemise ning uuesti avanemisest teatab börs eraldi.
Uueks ehituse asekantsleriks saab Ivo Jaanisoo
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Raadiohommikus: kuumast suvest ja taasterahastust
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu töötamisest põrgukuumuses, kalevi alla pandud suurprojektidest ning julgeolekust.
Äripäeva raadio reedeses hommikuprogrammis tuleb juttu töötamisest põrgukuumuses, kalevi alla pandud suurprojektidest ning julgeolekust.
Raadiohommikus: autode hinnaralli jätkub, kuid asi pole tarnetes
Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis on põnevat kuulamist kõigile neile, keda huvitavad autode hinnatõusu põhjused ja väljavaated.
Äripäeva raadio neljapäevases hommikuprogrammis on põnevat kuulamist kõigile neile, keda huvitavad autode hinnatõusu põhjused ja väljavaated.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.