Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kulude kasv ei peegeldu eelarves

    Prisma Peremarketi logistikajuhi Katrin Sormuneni sõnul kasvavad nende jaoks järgmisel aastal kulutused transpordile eelkõige seetõttu, et selle aasta sügisel laienes poekett Tallinnast välja. "Avasime oktoobri alguses oma esimese üksuse Narvas ja avame peatselt Prisma Tartus," põhjendas ta suurenevaid kulutusi.
    Siiski täiendavat logistikakulude kasvu Sormunen järgmiseks aastaks ei prognoosi. "Prognoosime, et meie koostööpartnerite hinnad jäävad järgmisel aastal üsna samaväärsele tasemele," lausus ta.
    Ka karastusjookide ja õlletootja A. Le Coqi logistikadirektor Erki Lehiste on eelkõnelejaga sarnast meelt. Ta ütles, et ei näe põhjust logistika- ja transpordikulude kasvuks, sest usub, et ka nafta hind püsib järgmisel aastal stabiilsena.
    Samas tunnistas Valio Eesti müügi- ja logistikadirektor Mati Virves, et tema arvestab eelarves logistikakulude suurenemisega. "Seda aga eelkõige sellepärast, et suuremad jaeketid kas on juba läinud või siis on peatselt üle minemas oma jaotusele. Meile toob see kaasa logistikakulude suurenemise," möönis Virves. See tähendab, et jaekettide tsentraalsed logistikakeskused, kuhu kaup kokku veetakse ning sealt edasi jaotatakse, teeb ettevõtte kulud jaotusele kallimaks.
    Virvese sõnul võib just ülaltoodud põhjusel kulude kasv olla kuni 5%. "Ja eeldusel, et kütuse hind jääb praegusele tasemele," lisas ta.
    Logistikateenuste pakkujad on ise aga kulude kasvu ootuses ärevil. Havi Logisticsi tegevjuhi Janek Saareoksa hinnangul kallineb tuleval aasta kindlasti kütus, uus tehnika ja veokid, rehvid, hooldus- ja muud teenused.
    "Transpordisektor on esimeste hulgas, kes majanduse kasvu tundma hakkab, seega tekib palgasurve just autojuhtide seas," arutles Saareoks.
    Samas peab tema sõnul professionaalne ettevõte ka oma tegevust arendama ja efektiivsemaks muutma, mis paljuski kompenseerib hinnatõusuefekti. "Kuid siinkohal on oluline ka see, et kliendid tulevad muutustega kaasa, sest transporditeenus on mõjutatud sellest, kui paindlikud on tarneahela teised lülid," selgitas ta.
    "Hinda sooviks alati tõsta, kui konkurents seda võimaldab," tunnistas Saareoks. Kui palju logistikakulud võivad järgmisel aastal kasvada, ei osanud Saareoks vastata, öeldes, et siin ühest vastust ei ole. "Meil näiteks logistikakulud vähenevad. Uued lahendused ja teenuse paindlikkus kliendiga kokkuleppel võimaldavad seda saavutada," tõdes ta.
    Ka Via3Li tegevjuht Elmer Maas tõi välja kolm peamist faktorit, mis logistikateenuste hinda järgmisel aastal mõjutavad. Nendeks on laopindade olemasolu, palgad ja kütuse hind.
    Seni on Maasi sõnul hindade alanemisel olnud määravaks suur hulk tühje ladusid. "Praeguse seisuga on enamik suurtest laokompleksidest meie andmetel suures osas täis ja võimalik, et aastatel 2011-2012 tekib vajadus uute pindade järele. Kütuse hind aga kõigub meist sõltumatult," rääkis ta.
    Maas ennustas, et firmad, kes suudavad 2011. aastal käibeid kasvatada, võivad arvestada sama logistikakulu osakaaluga ettevõtte kuludes kui 2010. aastal. "Need kliendid, kelle mahud on languses ka 2011. aastal, seisavad ilmselt silmitsi logistikakulude osakaalu tõusuga," sõnas ta.
    Jälgime pidevalt kõiki väljaminekuid, logistikakulud pole erand. Optimeerime siis, kui näeme selleks võimalust kvaliteedis hinnaalandust tegemata. Selle aasta kevadest korraldame jahutatud ja sügavkülmutatud toodete jaotust ja transporti tsentraalselt, mis peaks pikas perspektiivis kulusid kokku hoidma ning tõhustama kontrolli kaubaveo kvaliteedi üle. Oleme korraldanud ka konkursi transporditeenuse pakkuja leidmiseks, et saada suurte mahtude transpordiks parim hinna ja kvaliteedi suhe. Logistikakulude kasvu meie prognoosida ei saa, seda peaks küsima teenusepakkujatelt.
  • Hetkel kuum
Peaasi, et silm säraks ja pirn põleks
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ärimehed tegid vanast koolihoonest suure hooldekodu
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Pindi näeb kinnisvaras virgumise märke
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.
Kevade esimene pool annab kinnisvaraturule alust mõõdukaks optimismiks, teatas Pindi Kinnisvara.