Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kulude kasv ei peegeldu eelarves

    Prisma Peremarketi logistikajuhi Katrin Sormuneni sõnul kasvavad nende jaoks järgmisel aastal kulutused transpordile eelkõige seetõttu, et selle aasta sügisel laienes poekett Tallinnast välja. "Avasime oktoobri alguses oma esimese üksuse Narvas ja avame peatselt Prisma Tartus," põhjendas ta suurenevaid kulutusi.
    Siiski täiendavat logistikakulude kasvu Sormunen järgmiseks aastaks ei prognoosi. "Prognoosime, et meie koostööpartnerite hinnad jäävad järgmisel aastal üsna samaväärsele tasemele," lausus ta.
    Ka karastusjookide ja õlletootja A. Le Coqi logistikadirektor Erki Lehiste on eelkõnelejaga sarnast meelt. Ta ütles, et ei näe põhjust logistika- ja transpordikulude kasvuks, sest usub, et ka nafta hind püsib järgmisel aastal stabiilsena.
    Samas tunnistas Valio Eesti müügi- ja logistikadirektor Mati Virves, et tema arvestab eelarves logistikakulude suurenemisega. "Seda aga eelkõige sellepärast, et suuremad jaeketid kas on juba läinud või siis on peatselt üle minemas oma jaotusele. Meile toob see kaasa logistikakulude suurenemise," möönis Virves. See tähendab, et jaekettide tsentraalsed logistikakeskused, kuhu kaup kokku veetakse ning sealt edasi jaotatakse, teeb ettevõtte kulud jaotusele kallimaks.
    Virvese sõnul võib just ülaltoodud põhjusel kulude kasv olla kuni 5%. "Ja eeldusel, et kütuse hind jääb praegusele tasemele," lisas ta.
    Logistikateenuste pakkujad on ise aga kulude kasvu ootuses ärevil. Havi Logisticsi tegevjuhi Janek Saareoksa hinnangul kallineb tuleval aasta kindlasti kütus, uus tehnika ja veokid, rehvid, hooldus- ja muud teenused.
    "Transpordisektor on esimeste hulgas, kes majanduse kasvu tundma hakkab, seega tekib palgasurve just autojuhtide seas," arutles Saareoks.
    Samas peab tema sõnul professionaalne ettevõte ka oma tegevust arendama ja efektiivsemaks muutma, mis paljuski kompenseerib hinnatõusuefekti. "Kuid siinkohal on oluline ka see, et kliendid tulevad muutustega kaasa, sest transporditeenus on mõjutatud sellest, kui paindlikud on tarneahela teised lülid," selgitas ta.
    "Hinda sooviks alati tõsta, kui konkurents seda võimaldab," tunnistas Saareoks. Kui palju logistikakulud võivad järgmisel aastal kasvada, ei osanud Saareoks vastata, öeldes, et siin ühest vastust ei ole. "Meil näiteks logistikakulud vähenevad. Uued lahendused ja teenuse paindlikkus kliendiga kokkuleppel võimaldavad seda saavutada," tõdes ta.
    Ka Via3Li tegevjuht Elmer Maas tõi välja kolm peamist faktorit, mis logistikateenuste hinda järgmisel aastal mõjutavad. Nendeks on laopindade olemasolu, palgad ja kütuse hind.
    Seni on Maasi sõnul hindade alanemisel olnud määravaks suur hulk tühje ladusid. "Praeguse seisuga on enamik suurtest laokompleksidest meie andmetel suures osas täis ja võimalik, et aastatel 2011-2012 tekib vajadus uute pindade järele. Kütuse hind aga kõigub meist sõltumatult," rääkis ta.
    Maas ennustas, et firmad, kes suudavad 2011. aastal käibeid kasvatada, võivad arvestada sama logistikakulu osakaaluga ettevõtte kuludes kui 2010. aastal. "Need kliendid, kelle mahud on languses ka 2011. aastal, seisavad ilmselt silmitsi logistikakulude osakaalu tõusuga," sõnas ta.
    Jälgime pidevalt kõiki väljaminekuid, logistikakulud pole erand. Optimeerime siis, kui näeme selleks võimalust kvaliteedis hinnaalandust tegemata. Selle aasta kevadest korraldame jahutatud ja sügavkülmutatud toodete jaotust ja transporti tsentraalselt, mis peaks pikas perspektiivis kulusid kokku hoidma ning tõhustama kontrolli kaubaveo kvaliteedi üle. Oleme korraldanud ka konkursi transporditeenuse pakkuja leidmiseks, et saada suurte mahtude transpordiks parim hinna ja kvaliteedi suhe. Logistikakulude kasvu meie prognoosida ei saa, seda peaks küsima teenusepakkujatelt.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Dow Jones ja S&P 500 hoiavad tõusutrendi, kuid tarbijaid hirmutab inflatsioon
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis reedel, lõpetades kaheksanda järjestikuse võiduka päeva ja registreerides oma parima nädala 2024. aastal.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Postimees sai loa müüa suure osa reklaamifirmast
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.
Konkurentsiamet andis Postimees Grupile loa müüa suurema osa otsepostitustega tegelevast reklaamifirmast Target Master.