Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teine Mäo: nukralt lage ja inimtühi

    Neljapäeva ennelõuna. Pool miljardit maksnud Mäo uus, mitmetasandiline liiklussõlm. Poolenisti hooldamata, sodine. Irvhambad ütlevad, et maailma kõige kallim 1,5 minutit... Pärast kallivõitu teemassiivi ehitust jõuab pealinnast Taaralinna pisut üle minuti kiiremini.
    Taamal vana Tallinna-Tartu maantee: inim- ja autotühi, hooldamata, soolalumesegune. Loodus puhkab aastakümnetepikkusest autovoolust. Vana teelõigu ääres kössitavad uhkes, peaaegu sürrealistlikus üksinduses Sämmi Grill, Neste tankla, Apelsinimaja, Premium 7 tankla.
    Kunagi asus viimase hoones ka kiirsöökla, aga see pani õige pea pärast uue tee valmimist pillid kotti. Ei ole mõtet burgereid ja õlis keedetud kartuleid üles soojendada, kui ükski hingeline enam mööda ei sõida. Niisama heast peast ei hakka aga keegi uuelt maanteelt maha keerama.
    "Meie jaoks tähendas uus tee katastroofi," ei häbene Premium 7 tankla juhataja Mihkel Tiivas öelda.
    "Katastroofi" tõttu kujundati tankla ümber automaatjaamaks. Sellest hoolimata on käibega kehvasti, sest möödasõitjaid enam pole. Käivad ainult lähikonnas pesitsevad püsikliendid. Enamasti on need kohalikud ettevõtted, aga neidki on Mäos vähemaks jäänud. Nii kolis Mäo keskusest minema Saksa firma Würth, mis müüs kinnitusvahendeid, tööriistu ja hoolduskemikaale.
    Tiivase sõnul ei ole võimalik kiirtoidukohast tühjaks jäänud ruume ka uuesti välja rentida, sest ükski äriühing pole nõus pärapõrgusse kolima.
    Ka kütusemüük teeb vähikäiku. "Kliente on küll sama palju kui varem, kuid ostetavad kogused on üha väiksemad. Uue aasta esimesed kuud on ilmselt päris olematu müügiga. Sel ajal ei tehta ju õieti riigihankeid ka. Sel aastalgi nägime, et alles märtsis hakkas jälle raha natuke liikuma," muretseb Tiivas.
    Neste tankla välisilmes on palju valget. Nii palju, et pealiskaudsel vaatlusel ei hoomagi, et vana peamagistraali ääres enam peatuspaik asub. Kõik on ühtlaselt hele: tankla ja selle lumine ümbrus. Autosid tanklas enam väga sageli ei käi. Nii 5-6 masinat üle paari tunni. Juba oktoobri alguses lahkus sealt R-Kiosk. Hoone teises servas asunud kiirsöökla kolis seejärel kioski asemele.
    "Siin ei ole enam mitte midagi. Viisime isegi peaaegu kõik aparaadid siit minema. Siin ei ole enam midagi teha. Kedagi ei ole ega tule. Nagu noaga lõigatult pärast uue tee avamist," vuristab krapsakas teenindaja.
    Naisel on õigus. Kokkukuivanud kiirsööklas ei ole menüüs ametlikult enam isegi kohvi ega teed. Kui teeline sooja jooki küsib, teeb abivalmis näitsik selle janusele enda tarbeks mõeldud kohviaparaadiga. See-eest kohvi saab nii palju, värsket ja odavat kohvi.
    Varem täpselt tuiksoone ääres asunud Apelsinimaja on juba kaks korda lahtiolekuaegu lühendanud. Söögikoha silt on poolenisti alla pudenenud. Maja ees seisab üks auto. Varasemalt oli baaridaami Jaana mäletamist mööda nii, et isegi veel viis minutit enne sulgemist võis mõni näljane sisse tormata ja paluda kehakinnitust.
    Pärast uuest magistraalist kõrvalejäämist ei ole mõtet söögikohta üle kella 16 lahti hoida. Kui varasemalt oli "tsitruses" kogu aeg sööjaid-joojaid, siis kirvehoobi sai ka see söömapaik uue tee avamise järel.
    Esmalt, vahetult pärast uue tee avamist, prooviti kella 18ni avatud olla, kuid paari tunni jooksul käinud kõrvalises paigas söömas ainult mõni üksik inimene. Ei tasunud nende kolme eksleja pärast toitu soojas hoida.
    Mäo keskuses asuv legendaarse lihatoidu propageerija Sämmi järgi nime saanud Sämmi Grilli käive on paiga juhataja Enno Vaabi väitel langenud vähemalt kolmandiku võrra.
    "Arutasime ja arvutasime ka seda, kas grill üldse sulgeda, aga leidsime, et majanduslikult võiks see teatud puhul isegi kasulik olla, kuid meie "nägu" ja hea maine on rohkem väärt, kui lihtsalt uksed kinni panna," märgib ta.
    Lõuna ajal kogunevad grillkohvikusse mõned laudkonnad, kuid varasema tiheda külastatavusega praegust hõredust enam võrrelda ei kannata.
  • Hetkel kuum
Olev Remsu: Eesti piir ja Hiina müür. Teeks äkki ise ühe leppe?
Otsesuhted ja kokkulepped Hiinaga tundub midagi ilmvõimatut, kuid pragmaatiline diil oleks äkki meilegi lahendus, just julgeolekut silmas pidades, kirjutab kirjanik Olev Remsu.
Otsesuhted ja kokkulepped Hiinaga tundub midagi ilmvõimatut, kuid pragmaatiline diil oleks äkki meilegi lahendus, just julgeolekut silmas pidades, kirjutab kirjanik Olev Remsu.
Suur analüüs: üks vana strateegia aitab laisal investoril turgu edestada
Investorid otsivad pidevalt head strateegiat, et anda oma portfellile hoogu. Üks lihtsamini mõistetav on Dow’ koerte strateegia, mis sobib laisemale investorile.
Investorid otsivad pidevalt head strateegiat, et anda oma portfellile hoogu. Üks lihtsamini mõistetav on Dow’ koerte strateegia, mis sobib laisemale investorile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Nädala lood: lennujaamas valitseb aastaid üks firma, linnaasutuses paljastati bardakk
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.
Lõppeva nädala olulisemate lugude hulka sattusid nii Tallinna linnasutuse kohta tehtud audit, lennujaamas ligi kümme aastat miljonite eest koristustöid endale haaranud üks firma ja Äripäeva investoriküsitlus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eesti 200 saab Tallinnas kaks abilinnapea kohta
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Vene teetootja teeskleb tootmist Lätis, eestlased müüvad ja kehitavad õlgu
“Meile teatati, et meil on võimalik võtta Läti firmast, kes toodab, ja kuna tarbija on oodanud seda teed, siis ma ei näinud mingit probleemi, miks ei võiks osta Läti firmast ja Eestis müüa.”
“Meile teatati, et meil on võimalik võtta Läti firmast, kes toodab, ja kuna tarbija on oodanud seda teed, siis ma ei näinud mingit probleemi, miks ei võiks osta Läti firmast ja Eestis müüa.”