• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 14.12.10, 12:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennukompaniide kasumid võivad kahaneda 40%

Üleilmselt võivad tuleval aastal kahaneda lennukompaniide kasumid 40 protsenti seoses maailma majanduskasvu aeglustumise, kütusehindade tõusu ja Euroopa säästukuuridega, vahendab Bloomberg.
Lennundussektori puhaskasum langes selleks aastaks prognoositud 15,1 miljardilt dollarilt tuleval aastal 9,1 miljardile dollarile, prognoosis rahvusvaheline lennutranspordi liit IATA, ütles täna pressikonverentsil IATA juhatuse esimees Giovanni Bisignani. Kasumimarginaal kahaneb 2,7 protsendilt 1,5 protsendile.
„Marginaalid jäävad kahetsusväärseteks,“ ütles ta. „Taastumistsükkel teeb 2011. aastal pausi. Kuigi 9,1 miljardit kasumit on parem, kui me varem prognoosisime, kannatab tööstusharu tuleval aastal raskemaid tingimusi, kui sel aastal.“
Lennunõudluse taastumine suurimast kriisist pärast II Maailmasõda on olnud piirkonniti ebaühtlane. Euroopa lennukompaniid nagu Deutsche Lufthansa on hädas lennukipileti hindade tõstmisega. Majanduskasv Aasias ja pakkumise vähenemine Põhja-Ameerikas on aidanud nendes piirkondades suurendada kasumeid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

2001. aastast kuni 2005. aastani kaotas sektor 51 miljardit dollarit.
Kõrgemad maksud Saksamaal, Austrias ja Ühendkuningriigis tõstavad tuleval aastal reisikulusid vahemikus kolm kuni viis protsenti, millest piisab, et aeglustada sektori taastumist.
Nafta hinnatõus 2010. aasta 79 dollarilt tuleval aastal 84 dollarile viib üles kütusekulud, mis moodustavad lennukompaniide kogukuludest 27 protsenti.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 22 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele