Artikkel
  • Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pealiskaudsus sõiduki müümisel võib tuua trahvi

    Praktikas on üsna tavaline, et ostja ja müüja vormistavad sõiduki võõrandamise maanteeameti veebist saadud blanketil, misjärel jätab raha kätte saanud müüja kogu edasise asjaajamise ostja hooleks. Sealhulgas peaks sõidukile ja sellega seotud dokumentidele valduse saanud ostja registreerima ka sõiduki omandi ülemineku riiklikus liiklusregistris.
    Postkasti saabub halb üllatus. Hiljem võib tulla heas usus tegutsenud müüjale aga ebameeldiva üllatusena, et ostja ei ole sõiduki omandi üleminekut registreerinud. Praktikas on sagenenud juhtumid, kus selline üllatus saab müüjale teatavaks politsei- ja piirivalveameti saadetud trahviteatega, mille kohaselt on müüjale kui registrijärgsele omanikule määratud kiiruskaamera abil salvestatud info põhjal hoiatustrahv.
    Kindlasti soovib nüüd müüja, et sarnane juhtum ei korduks. Selleks on ainuvõimalik lahendus tagada liiklusregistris omandi ülemineku registreerimine. Liiklusseaduse järgi saab omandi ümberregistreerimisel liiklusregistrisse andmete esitajaks olla üksnes omanik ehk ostja. Ostja omandas sõiduki müügilepingu alusel juba sõidukile valduse saamisega. Õiguslikult tekibki omand sõidukile juba lepingu sõlmimise ja valduse saamisega, mitte omandi registreerimisel liiklusregistris.
    Seetõttu peab müüja üles otsima ostja, kes sõiduki omandi liiklusregistris enda nimele vormistaks. Paraku ei pruugi ostja olla nii lihtsalt kättesaadav. Näiteks võib ta olla Eestist lahkunud või lihtsalt passiivne. Sellises olukorras ei jää müüjal muud üle, kui teha kohalikule liiklusregistri büroole enda käes oleva müügilepingu eksemplari põhjal avaldus, mille kohaselt sõiduk on võõrandatud. Avalduse alusel tehakse liiklusregistrisse võõrandamismärge, mis võib müüjat aidata edasistes ebameeldivates kokkupuudetes politsei- ja piirivalveameti või muude asutustega, kuid jätab müüja endiselt liiklusregistrisse omanikuna.
    See aga tähendab, et müüja võib edaspidigi oodata trahviteateid ostja kiiruseületamiste eest. Kas müüja kunagi ka vabaneb registrijärgse omaniku staatusest sõiduki suhtes, mis talle enam ei kuulu, sõltub liiklusregistri büroo ametnike otsustustest ja ka müüja valmisolekust oma õiguste kaitseks kohtu poole pöörduda.
    Usalda, kuid kontrolli. Kokkuvõtlikult tuleb kõigile sõidukite müüjatele soovitada veendumist selles, et ostja kantakse uue omanikuna liiklusregistrisse. Minge koos ostjaga liiklusregistri büroosse ja veenduge, et ostjale väljastatakse uus sõiduki registreerimistunnistus, kuhu ta on omanikuna märgitud.
    Autor: Tambet Toomela
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.