• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2250,4%38 944,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,85
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2250,4%38 944,67
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,85
  • 05.09.11, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uue võrgustiku asemel vajab sotsiaalmeedia korda

Sotsiaalmeedia osakaalu pidev suurenemine igapäevases info tarbimises ja sotsiaalvõrgustike sadadesse miljonitesse ulatuvad kasutajaskonnad on teinud sellest lisaks kommunikatsioonikanalile ka suure ahvatleva äri.
Viimaste aastate edulugu on loomulikult Facebook, kelle 750 miljoniline kasutajaskond liigub miljardi kasutaja poole. Edu üritavad korrata nii mitmed suurkontsernid kui ka riskikapitalil põhinevad projektid. Viimaseks huvitavamaks uudiseks on Google'i poolt lansseeritud Google+ sotsiaalvõrgustik. Kuna Google'i erinevatel toodetel kokku on väga suur kasutajaskond, siis katse mobiliseerida neid oma sotsiaalvõrgustikku kasutama on igati arusaadav ja äriliselt kindlasti perspektiivikas.
Siiski, ei saa veel luua illusiooni uuest tõusvast tähest. Olen suure huvi tõttu selle sündmuse vastu ka ennast lasknud kõrvale juhtida tõsiasjast, et maailmas on enam kui kümnel sotsiaalvõrgustikul näidata ette 100 miljoni suurune kasutajaskond. Wikipedia üllatab infoga, et Facebook'i järel on 480 miljoni kasutajaga teisel kohal hoopiski Hiina sotsiaalvõrgustik Qzone, mille kasv on väga kiire. Seetõttu on medalite kaelapanemine ennatlik. Muidugi on Google kvaliteedi märk ning edasised arengud sõltuvad nii turundusest, kasutajatest kui ka uustulijatest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sageli küsitakse Facebooki perspektiivide kohta ning inimestele meeldib ennustada, mis on järgmine Facebook. Pean tihti kordama Facebooki looja sõnu, et tegemist on sotsiaalplatvormiga. See tähendab, et tegu ei ole pelgalt inimesi ühendava võrgustikuga, vaid süsteemiga, mis pakub infovahetuseks erinevaid võimalusi ning tarkvaralisi lahendusi.
Tulevik. Läbi ajaloo on sotsiaalvõrgustike edu põhjus olnud suuresti veebikasutajatele innovaatilisemate lahenduste pakkumine või olemasolevate vajadustele keskendumine. Sotsiaalmeedia puhul räägitakse sageli infoga üleküllastumisest ja üha enam tekib ka mobiilsetel seadmetel põhinevaid lahendusi. Seega, kas poleks Google'il, arvestades seni edu toonud keskendumist informatsiooni organiseerimisele, olnud tulemuslikum organiseerida üldist sotsiaalmeedia voogu, mitte luua veel ühte uut võrgustikku?

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 22 p 24 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele