• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 26.10.11, 08:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

"Vabariigi kodanikud": Rail Balticu suurim pudelikael on Läti

Lätis ei ühenda plaanitava Rail Balticu trass Riiat mitte ühegi teise Läti linnaga, seetõttu ei ole kiirraudteel seal sellist sisemaise ühendamise potentsiaali nagu Eestis või Leedus, leidsid eileõhtuse saate "Vabariigi kodanikud" külalised.
Majandusteadlane Erik Terk märkis, et Eesti ja Baltikumi liiklusskeemis on Rail Baltic puuduv lüli, Lätis on aga lisaks huvide vastuolule probleemiks raudtee marsruut, kirjutab ERRi uudisteportaal.
Temaga oli nõus ka Eesti Raudtee juhatuse esimees Kaido Simmermann, kes leidis, et lätlaste huvi võiks suureneda, kui trass Lätis ümber suunata, nii et ta läbiks ka teisi suuri asulaid või Läti lennujaama.
"Kui vaadata raudteeliini läbi Läti, on see täiesti mõttetus kohas,“ netis ta ja lisas, et Rail Balticu saaks rajada ka kiiremini ja odavamalt, kui praegune plaan ette näeb, sest tegelikult poleks nii võimsat infrastruktuuri tarvis.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui uue raudtee tasuvuseks on tarvis, et Tallinna-Pärnu suunal sõidaks iga päev 4000-5000 inimest, siis Simmermann ei pea sellist mahtu utoopiliseks: „Soomlaste kogemus näitab, et kui sõiduvõimalus muutub väga mugavaks, tulevad ka reisijad - näiteks Soomes ongi viimase kümne aastaga rongireisijate arv mitmekordistunud.“
 
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele