Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
EKSPORT: Prantsusmaa turg armastab personaalsust
"Maja puhul vaadatakse, et aken on väike, selle asemel et vaadata maja tervikuna," rääkis palkmaju käsitööna tootva ning püstitava Majand OÜ juhatuse esimees Kristjan Kruusmägi oma kogemusest. Seega soovitab ta läheneda kliendile personaalselt ning arvestada väikeste detailidega, sest muidu jääb klientidega jänni.
Kõrgema lisandväärtusega okaspuu höövelmaterjali tootva Puidukoda OÜ müügidirektori Kristjan Saksa sõnul on Prantsusmaa turul positiivne see, et kliendid on aktiivsed - käivad ise Eestis kohal ja vaatavad tootmist.
"See näitab, et ka nemad on huvitatud, mida neile müüakse," rääkis Saks.
Kruusmägi sõnul on tavaliselt pärast seda, kui kliendid on Eestis käinud, kohe ka leping sõlmitud.
Lisaks personaalsele lähenemisele on prantslaste jaoks oluline kõrge kvaliteet. Käsitööpalkmajade puhul tuleb Majand OÜ-l alati, kui eksportimist alustatakse, seletada otsast peale, mis maju nad täpselt müüvad ja kuidas nende majad erinevad teistest majadest ehk milles seisneb nende kvaliteet.
Kuigi tooted on kvaliteetsed, peaksid need olema madalama hinnaga kui Prantsusmaal toodetud palkmajad.
Teineteisest arusaamine raske. Prantsusmaal saab suurtes ettevõtetes hakkama inglise keelega, väiksemates on vaja aga prantsuse keelt. Puidukoda OÜ kasutab Prantsusmaal klientidega suhtlemisel agentuuri Conselios Export OÜ, kelle kontor asub ka Eestis.
Saks põhjendab agendi kasutamist sellega, et kui kliendid ei räägi inglise keelt, siis aitab agentuuri kasutamine keelebarjäärist üle saada. "Kõige raskem on Prantsusmaa turul üksteisest õigesti aru saada, sest mõlemad räägivad võõrkeelt ehk inglise keelt," nentis Saks.
Saksa sõnul on nad agendiga koostööd teinud umbes pool aastat ning praegu Prantsusmaale tehtava müügi puhul on umbes 25% kliente leitud agentuuri abil ning 75% on otsekontaktid. Nende agent reklaamib Conselios Export OÜ kaubamärgi kaudu Eesti tooteid.
"Agent on ise füüsiliselt Eestis, käib Prantsusmaal kohapeal ning loob kontakte. Tavaliselt on agendid ise turul," selgitas Saks. "Meie agent ei ole spetsialiseerunud ainult puidusektorile, tema lähenemine on selline, et ta üritab leida Prantsusmaal erinevaid kliente Eestist eksporditavatele toodetele, mis võiksid olla konkurentsivõimelised."
Otsekontaktid tekivad lihtsalt. Otsekontaktid on Puidukojal tekkinud lihtsalt kuuldu põhjal. "Kas kliendid on meie toodangut kuskil näinud või on keegi meid soovitanud. Näiteks on meid soovitanud Eesti tarnijad, kes ka ise ekspordivad Prantsusmaale," märkis Saks.
Prantsusmaa turg on väga huvitav, sest see on üks vähestest turgudest Lääne- ja Kesk-Euroopas, kus puidutegevuses saab kontakte luua vanamoodsalt otse kahe firma vahel. Prantsusmaal ei ole ostuorganisatsioonid ehk suured kaubandusettevõtted konsolideeritud ja tsentraliseeritud, seega on väikestel ettevõtetel suurem võimalus turule pääseda.
"Prantsusmaa turg erineb Saksamaa, Suurbritannia ja Hollandi turust, sest Prantsusmaa turul on palju iseseisvaid importijaid ja puidukaupmehi, kellel on võimalus ja kes tahavad osta suurtes kogustes. Nad määravad koguseid ja hindu pikemaks ajaks ning annavad tarnijatele rohkem stabiilsust," rääkis Saks.
Eksport Prantsusmaa ja Eesti vahel on viimastel aastatel kasvanud. Prantsusmaal on ettevõtete jaoks palju võimalusi. Prantsusmaa on arvestatav majandusjõud. Prantsusmaa on majanduse poole pealt Euroopa Liidus teisel kohal, kaubaekspordis kuuendal kohal ning teenuseekspordis neljandal kohal. Euroopas on Prantsusmaa elukvaliteedi poolest teisel kohal. Prantsusmaal on üle 500 miljoni tarbija.
Prantsusmaa kõige suuremad sektorid on lennundus, põllumajandus- ja toiduainetööstus, IT-sektor ja keemiatööstus. Prantsusmaa on värav Euroopasse, Kesk- ja Ida-Aafrikasse. Prantsusmaal on suurepärane kontakt kogu Euroopa ja maailmaga. Pariisis on juhtiv lennujaam Euroopas Paris-Le Bourget.
Äri alustamise ja tööjõukulud on Prantsusmaal madalamad kui Saksamaal, Itaalias, USAs ja Jaapanis. Seal on kõrge kvalifikatsiooni ja tootlikkusega töötajaskond. Prantsusmaa investeeringud haridusse on ühed suuremad maailmas.