• OMX Baltic0,00%294,39
  • OMX Riga−0,2%915,13
  • OMX Tallinn−0,12%1 983,49
  • OMX Vilnius0,37%1 233,35
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,03%9 280,68
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,84
  • OMX Baltic0,00%294,39
  • OMX Riga−0,2%915,13
  • OMX Tallinn−0,12%1 983,49
  • OMX Vilnius0,37%1 233,35
  • S&P 500−0,05%6 584,29
  • DOW 30−0,59%45 834,22
  • Nasdaq 0,44%22 141,1
  • FTSE 100−0,03%9 280,68
  • Nikkei 2250,89%44 768,12
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%97,84
  • 16.12.11, 16:25
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Hiina tehnoloogiline areng on Apple’i jaoks liiga aeglane

Kuigi Apple’i osa Hiina kiiresti kasvaval nutitelefoniturul on viimaste aastatega korralikult suurenenud, pidurdab iPhone’i müüki riigi võrgutehnoloogia, vahendab uudisteagentuur Reuters.
Vaatamata sellele et Apple on Hiinas jätkuvalt väga populaarne, on teistel nutitelefonitootjatel eelis, sest nende seadmed on Hiina erinevate mobiilivõrgustandardite suhtes paindlikumad. Apple’i puhul jääb aga osa iPhone’i ja iPadi võimalustest kasutamata, sest võrgud teatud rakendusi ei toeta.
Lahendusena nähakse Apple’i koostööd kohalike telekommunikatsiooni teenuste pakkujatega, kuid neist suurim, China Mobile, millel on üle 600 miljoni kliendi, saab Apple’i toodetele sobiva tehnoloogiaga turule tulla kõige varem alles 2012. aasta lõpus.
See võimaldab konkurentidel aga turgu kiiremini endale haarata. Kui Apple’i turuosa on alates 2010. aasta algusest kahekordistunud, siis suurima konkurendi Samsungi turuosa neljakordistus sama ajaga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Apple’i probleemiks on Hiinas ka võrdlemisi jäik hinnastrateegia ja erinevate mudelite vähesus. Kuigi ettevõte on osade toodete hinda veidi alandanud, et leida ostjaid ka väiksema sissetulekuga inimeste seast, on peamiseks sihtrühmaks siiski kõrge sissetulekuga tarbijad, ja suurt hinnalangust pole mõtet oodata.
Autor: Maarja-Liis Mitri

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele