• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,94%40 108,65
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,24
  • 21.03.12, 15:38
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Fiati juht ennustab Euroopas piinarikast tulevikku

Fiati ja Chrysler Groupi tegevjuht Sergio Marchionne ütles, et Euroopa autotootjaid ootab ees piinarikas restruktureerimine, mis muuhulgas tähendab tehaste sulgemist ja koondamisi.
"See saab olema valus, kui me räägime vähendamisest ja see omab esialgu negatiivset mõju tööhõivele," ütles Marchionne täna Belgias Bloombergi teatel. "Ma vajan Euroopalt tagasisidet sel teemal, sest kui jätta see vaid rahvusriikidele, siis ei juhtu midagi," ütles Marchionne, kelle sõnul tuleb tehaste sulgemisi hajutada üle kogu Euroopa.
Fiati ja Chrysleri kokkuliitmist taotlev Marchionne loodab just Ameerika autotootjale Euroopa tulude kasvatamiseks, kus grupp kaotas eelmisel aastal umbes 500 miljonit eurot. Fiat omab Chrysleris praegu 58,5% osalust ja loodab 2014. aastaks kogu grupi käibe viia üle saja miljardi euro.
Fiat külmutas uued Euroopa investeeringud ja lükkas edasi uute mudelite turule toomise, sest firma juht ei eelda taastumist enne järgmist aastat. Tema sõnul võib Euroopa autotootjatel kuluda umbes kaks aastat regiooni tegevuste restruktureerimisele.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Häid sõnu jagus Marchionnel Itaalia uuele peaministrile Mario Montile, kes soovib uusi paindlikemaid tööhõive seadusi ellu rakendada. Fiati juhi sõnul poleks firmal õnnestunud Torino Mirafiori tehases viia muutusi sedavõrd kergelt ellu, kui poleks Montit.
"Võin ausalt öelda, et kui poleks Montit peaministri kohal, poleks Mirafori investeeringul eriti hästi läinud," ütles Marchionne.
Euroopa Autotootjate Assotsiatsiooni andmeil kukkus Fiati müük 2012. aasta kahe esimese kuuga Euroopas 16%, 162 000 autoni. Euroopa suurimal autotootjal Volkswagenil püsis müük praktiliselt samal tasemel, 463 000 auto juures.
Sergio Marchionne ennustab seejuures, et automüük Itaalias kukub sel aastal 1985. aasta tasemele.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele